Online marketing blogs

Stap binnen in de wereld van online marketing. We houden je graag op de hoogte van de laatste ontwikkelingen, trends en handige tips & tricks.

Google Core Update en Spam Update van maart 2024

Google heeft aangekondigd dat zij op 5 maart 2024 is begonnen met het uitrollen van meerdere belangrijke updates van de zoekmachine. Een van de updates is de Google maart 2024 Core Update, maar er zijn ook wijzigingen in het spambeleid doorgevoerd. Deze updates zijn bedoeld om de kwaliteit van zoekresultaten te verbeteren. Google wil namelijk […]

Consent Mode v2 – wat is het en waarom is het belangrijk?

Naarmate de digitale wereld evolueert, worden privacy en dataveiligheid steeds belangrijker voor zowel gebruikers als bedrijven. Vanaf maart 2024 wordt de Digital Markets Act (DMA) actief gehandhaafd. Dat betekent dat een aantal grote bedrijven, waaronder Google, verschillende verplichtingen opgelegd krijgen. In het kort komt het erop neer dat Google grotendeels zelf verantwoordelijk gemaakt wordt voor […]

Hoe Google Trends jou helpt met nieuwe contentideeën

Een stijgende grafiek met een blauwe raket die opstijgt en de tekst Google Trends voor nieuwe contentideeën

In de snel veranderende digitale wereld is het essentieel om op de hoogte te blijven van wat er leeft onder je doelgroep. Of je nu content creëert, markttrends analyseert of bijvoorbeeld een journalist bent, begrijpen wat mensen drijft en interesseert kan het verschil maken. Hier komt Google Trends om de hoek kijken – een krachtige […]

iClicks contentkalender 2024

De makkelijkste manier om jouw content te plannen! Wil je jouw content voor bijvoorbeeld je Social Media posts, Social Media advertising, blogs of Google Ads ver vooruit plannen, maar weet je niet goed waar je moet beginnen? Download dan onze iClicks contentkalender voor 2024! Zo weet je zeker dat je geen enkele kans mist om […]

Google is begonnen met blokkeren third party cookies in Chrome

Hoewel Google het in 2021 voor het eerst noemde, kondigde ze in oktober 2023 aan dat ze begin 2024 toch écht zouden starten met het uitfaseren van third party cookies voor Google Chrome. Op 4 januari voegden ze daad bij woord en zijn ze gestart met het blokkeren van third party cookies voor 1% van […]

Datagedreven marketing: de kracht van attribution modeling

Binnen marketing is het van belang om te begrijpen welke kanalen en/of campagnes bijdragen aan het genereren van waardevolle conversies. Dit geldt voor zowel leads als transacties. Wanneer marketeers deze informatie benutten kan het ze in staat stellen om budgetten effectiever te besteden en strategieën te optimaliseren. Eén van de krachtigste instrumenten om deze waardevolle […]

Zo schrijf je een persbericht dat wél opvalt

In de dynamische wereld van public relations (PR) is het persbericht een onmisbaar instrument. Het is de brug tussen jouw verhaal en de media, de kans om jouw nieuws te delen met de wereld. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw persbericht opvalt tussen de honderden berichten die dagelijks de redacties binnenstromen? In dit blog […]

Google oktober 2023 Spam Update

Google heeft 4 oktober 2023 een nieuwe Spam Update uitgebracht, namelijk de Google oktober 2023 Spam Update. De update is een belangrijke ontwikkeling in de wereld van zoekmachine optimalisatie en heeft als doel verschillende vormen van spam effectief aan te pakken en de kwaliteit van de zoekresultaten te verbeteren. In dit blog voorzien we je […]

Wat is Channable en waarom mag het niet ontbreken in jouw online tool-kit?

Met de voortdurende groei van e-commerce en de toenemende concurrentie, is het essentieel om de juiste tools te hebben om je bedrijf te onderscheiden en je online aanwezigheid te optimaliseren. Channable biedt een breed scala aan mogelijkheden en functionaliteiten die je helpen om je producten en diensten effectief te beheren en te verspreiden op verschillende […]

Google-Extended: de nieuwe Google Crawler om Bard of Google AI te blokkeren

Onlangs is er een belangrijke update geweest in het Google Search-landschap. Google heeft namelijk een nieuwe crawler toegevoegd, genaamd Google-Extended. Deze kan je gebruiken om specifieke inhoud van je website te blokkeren voor Bard, Vertex AI of andere (toekomstige) Googleproducten. Deze toevoeging is van essentieel belang voor websitebeheerders die graag controle willen hebben over hoe […]

Maak vrijblijvend kennis

Maak geheel vrijblijvend kennis met ons, vul onderstaand formulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met jou op!

    We wijzen je op onze Algemene voorwaarden en Privacy statement iClicks Nederland B.V..