Zoekmachine optimalisatie

Wilt u 24 uur per dag, zeven dagen per week hoog genoteerd staan binnen de Google zoekresultaten? Dan vormt zoekmachine optimalisatie voor u de oplossing. Dagelijks vinden er miljoenen zoekopdrachten plaats waarbij consumenten en bedrijven op zoek zijn naar producten en diensten. Verder neemt jaarlijks het aantal websites in grote aantallen toe. Hieruit kunnen wij concluderen dat de concurrentie op het internet sterk blijft groeien. Hierdoor wordt het steeds belangrijker om te werken aan de vindbaarheid van uw website. iClicks heeft dankzij een team van specialisten de expertise in huis om uw website hoog te laten scoren op relevante zoektermen. Wij zorgen ervoor dat uw website zowel on-site als off-site volledig geoptimaliseerd wordt en blijft. Hierbij houden wij u stap voor stap op de hoogte zodat u nooit voor verrassingen komt te staan.

Uw bedrijf hoog genoteerd in Google

Hoe komt mijn bedrijf hogerop binnen de Google zoekresultaten?

Google beoordeelt uw website op meer dan 200 factoren. Op basis van deze factoren rangschikt Google uw website binnen de zoekresultaten. Het doel vormt dus om een kwalitatieve website neer te zetten die voldoet aan de eerder genoemde factoren. Dit kan in werking worden gesteld door "zoekmachine optimalisatie". Zoekmachine optimalisatie, ook wel Search Engine Optimization (SEO) genoemd, wordt gebruikt om websites hoger te laten ranken binnen de organische zoekresultaten van Google. Door in te spelen op de factoren waar Google uw website op beoordeelt, kan iClicks ervoor zorgen dat uw website voor langere termijn vindbaar wordt binnen de Google zoekresultaten. Lees meer over hoe u met uw website hoger in Google kunt komen door effectieve online marketing.

"Dankzij mijn hogere ranking binnen Google, zijn mijn bezoekersaantallen met 52% gestegen". 

Wat levert zoekmachine optimalisatie mijn bedrijf op?

Een website die op verschillende zoektermen hoog rankt, zorgt voor een structurele stroom van bezoekers naar uw website. Dit is uiteindelijk wat u graag wilt. U heeft een website en vervolgens wilt u dat deze website wordt bezocht door nieuwe potentiële klanten. iClicks heeft door zijn jarenlange ervaring met zoekmachine optimalisatie de expertise opgebouwd om uw website goed vindbaar te laten maken binnen Google. Wij analyseren welke zoektermen belangrijk zijn voor uw website en uw bedrijf. Hierbij wordt rekening gehouden met de concurrentie en de zoekvolumes van de diverse zoektermen.

 "Ik ben momenteel zeer te spreken over de service en diensten van iClicks. Ze komen altijd netjes hun afspraken na en staan altijd voor me klaar bij vragen of problemen. Als tandarts heb ik zelf niet de tijd en de expertise om de zoekmachine optimalisatie zelf uit te voeren. iClicks heeft mij hierbij de afgelopen jaren ondersteund en ik kan spreken over een vruchtbare samenwerking".

Hogere conversie dankzij Google sterren

De zoekresultaten binnen Google kunnen worden voorzien van zogenaamde rich snippets (Google sterren). De rich snippets zijn een verrijking
van uw zoekresultaten en laten uw bedrijf dan ook direct opvallen. Door Google sterren toe te voegen aan uw zoekresultaten kunt u zich op een opvallende manier onderscheiden van concurrenten. Google sterren bij uw website in de zoekresultaten van Google zorgen voor meer kliks naar de website en dragen op deze manier bij aan een hogere conversie.

Bekijk snel de mogelijkheden op de rich snippets of Google sterren pagina

Hoe gaat iClicks te werk?

In eerste instantie analyseert een online marketing consultant welke zoektermen belangrijk zijn voor uw website en uw bedrijf. Hierbij wordt gekeken naar het product/dienst dat wordt geleverd, de concurrentie op het internet en de zoekvolumes van de diverse zoektermen. Met deze informatie wordt een passend advies uitgebracht waarmee u uiteindelijk beter vindbaar zult worden binnen de Google zoekresultaten. Wanneer akkoord wordt gegeven op het voorgestelde advies zal iClicks zijn werkzaamheden starten. Hierbij zullen wij uw website zowel on-site als off-site analyseren en optimaliseren. On-site houdt in dat wij uw website analyseren op leesbaarheid en structuur. Kan Google uw website goed lezen en is het voor Google duidelijk waar uw website over gaat? De off-site werkzaamheden zullen vooral betrekking hebben op het populairder maken van uw website op het internet door middel van linkbuilding en social media. Gedurende de zoekmachine optimalisatie zult u elke maand op de hoogte worden gebracht van de verrichte werkzaamheden en de werkzaamheden die nog op de planning staan. Aan het eind van ieder kwartaal zult u een compleet overzicht ontvangen van alle verrichte werkzaamheden en de behaalde resultaten.

Heeft u vragen of wilt u graag weten wat zoekmachine optimalisatie voor uw bedrijf kan betekenen? Vul dan onderstaand contactformulier in of bel met 088 425 4257. Wij helpen u graag verder.

Onze klantwaardering

De
zoekmachine optimalisatie
van
iClicks
wordt door onze klanten beoordeeld met een 9.6 uit 10 op basis van 30 recensies.


score

Neem contact op met iClicks

Wilt u ook een offerte? Vul dan nu het onderstaande offerteformulier in, wij zullen uw offerte aanvraag binnen 24 uur in behandeling nemen.

Blogs over zoekmachine optimalisatie

4 tips voor een betrouwbare website

Met ruim een miljard websites online is het belangrijk dat uw website zich onderscheidt van de rest. Uw bezoeker oordeelt immers in één oogopslag of hij uw website wilt bezoeken. Geloofwaardigheid is hierbij een belangrijke factor. Deze kunt u verhogen door uw pagina’s een betrouwbare uitstraling te geven.

Tien veelgebruikte vaktermen over zoekmachineoptimalisatie

Meta descriptions, bouncepercentages en responsive websites; de moeilijke termen vliegen u om de oren wanneer u zoekt naar meer informatie over zoekmachineoptimalisatie. Maar wat betekenen deze Engelse vaktermen eigenlijk?

3 tips om uw mobiele website te laten converteren

Vandaag de dag bezoeken meer mensen uw website via een telefoon dan via een desktop. Mobiel is niet langer de toekomst; mobiel is het heden. Daarom is het uitermate belangrijk dat u uw bezoekers een mobielvriendelijke website voorschotelt: een zogenaamde responsive website. Zonder een responsive website loopt u bezoekers én conversies mis. iClicks geeft u drie tips om uw website ook op mobiele telefoons goed te laten converteren.

Bezoekersgedrag en SEO

Google’s zoekresultaten zijn gebaseerd op honderden rankingfactoren. De laadsnelheid van de website, de autoriteit van het domein, het aantal inkomende links – ze spelen allemaal een rol in Google ’s algoritme. Een rankingfactor die een steeds belangrijkere rol gaat spelen is bezoekersgedrag.

Status Update: Browsergebruik anno 2016

Uw potentiële klanten komen via verschillende apparaten op uw website terecht. Dit doen ze natuurlijk niet alleen via een desktop of laptop, maar ook via een tablet of een mobiele telefoon. Hierbij gebruikt de bezoeker tevens altijd een browser naar keuze. Inzicht in het surfgedrag van de bezoeker geeft u de kans om uw website te optimaliseren. Welke devices en browsers worden het meeste gebruikt?

De gevolgen van een langzame website

De meeste Nederlanders hebben een goede internetverbinding, waardoor de verwachtingen voor het wereldwijde web hooggespannen zijn: men wil hierdoor immers ook dat websites snel laden. Als het laden van een website te lang duurt, dan is de kans groot dat u potentiële klanten kwijtraakt. Uit onderzoek blijkt zelfs dat maar liefst 40% van de internetgebruikers een website verlaat als deze langer dan drie seconden moet laden.

Do’s and don’ts voor infographics

Infographics worden steeds populairder. Vluchtige internetgebruikers houden immers van korte teksten die aantrekkelijk zijn opgemaakt. Maar hoe wordt uw infographic een succes? Wij leren u het maken van een infographic met behulp van – jawel – een infographic!

Facebook maakt adverteren via Messenger-app mogelijk

Vanaf het tweede kwartaal in 2016 is het voor bedrijven mogelijk om te adverteren via de Facebook Messenger-app. Bedrijven die al eens eerder contact hebben gehad met klanten, kunnen zo gerichter advertenties sturen naar hun doelgroep.

Breaking news: Facebook heeft een nieuwe ‘vind ik leuk’-functie

De traditionele Like-button is verleden tijd: Facebook komt met een nieuwe Like-functie, waarbij u de mogelijkheid heeft om verschillende emoties te tonen. Deze toepassing, die officieel ‘Reactions’ heet, is vanaf vandaag wereldwijd beschikbaar op desktop, tablet en mobiel.

Hoe bepaal ik welke content mijn website nodig heeft?

Gevarieerde content is belangrijk om uw website hoog te laten ranken in Google. Voor veel ondernemers is het echter onduidelijk wat de inhoud van deze content moet zijn. Daarnaast schrijft u niet alleen om goede Google-resultaten te behalen; de inhoud van uw website dient natuurlijk ook de bezoekers van uw site te overtuigen. In dit blogbericht zetten wij 3 methoden op een rij die helpen bij het bepalen van de perfecte contentstrategie.

3 online termen die belangrijk zijn voor u als ondernemer

In de online marketing worden behoorlijk wat Engelse termen gebruikt, die niet iedere ondernemer zomaar begrijpt. Daarom hebben wij een aantal belangrijke online marketing-begrippen op een rij gezet.

Het belang van video-optimalisatie

Door de jaren heen is het zoekgedrag van consumenten sterk veranderd. Onderzoeken wijzen uit dat visuele content steeds populairder wordt. Google hecht daarom veel waarde aan goed geoptimaliseerde video’s. Zoveel waarde zelfs, dat uw geoptimaliseerde video bij de juiste zoekterm bovenaan de organische zoekresultaten kan verschijnen. Het is daarom de hoogste tijd om video-optimalisatie te integreren in uw contentstrategie.

Zoekmachineoptimalisatie: 5 misvattingen over SEO

Zoekmachineoptimalisatie, ook wel SEO genoemd, is booming. Bedrijven zien tegenwoordig in hoe belangrijk het is om hoog te ranken in Google. Doordat iedereen nieuwe manieren uitprobeert om hoog te ranken, ontstaan er automatisch ook steeds meer misvattingen over search engine optimization.

SEO trends 2016

Het jaar is nog niet eens ten einde of er wordt al weer volop gespeculeerd over de verwachte SEO trends in het nieuwe jaar. Wat kunnen we in 2016 van Google verwachten? Een kleine greep uit belangrijkste SEO-voorspellingen van 2016.

4 tips voor het verbeteren van uw online reputatie

Consumenten baseren hun keuzes steeds vaker op de ervaringen van andere consumenten. Uit een recent onderzoek blijkt dat zelfs ca. 97% van de consumenten tussen de 18 en 34 jaar online beoordelingen van bedrijven leest. Er zijn talloze platformen waarop consumenten hun mening kunnen geven en hoe meer er bij komen, des te belangrijker het wordt om aan uw online reputatie te werken.

Zo draagt bloggen pas écht bij aan de vindbaarheid van uw website

De basis van zoekmachine optimalisatie is het schrijven van goede content. Inderdaad, goede content brengt uitstekende resultaten met zich mee, maar met alleen goede teksten op uw website bent u er niet. Google hecht zeer veel waarde aan websites die op regelmatige basis verfrissend, actief en dus relevanter zijn dan statische websites. Bloggen kan dan uitkomst bieden.

De juiste zoekwoorden bepalen: lastiger dan u denkt

Iedere ondernemer wil tegenwoordig dat zijn website bovenaan staat in de zoekresultaten. Doordat Google zijn regels constant aan het ontwikkelen en aanpassen is blijft dit echter een lastige uitdaging. Sinds februari dit jaar zijn er al 3 grote aanpassingen geweest. Dit betekent ook dat Search Engine Optimization (SEO) anders werkt dan een aantal jaren geleden. Een grote ontwikkeling is het belang van het juiste zoekwoord.

Google laat drukte in winkels zien

Consumenten kunnen met een nieuwe functie van Google zien hoe druk het op een locatie is. Google maakt daarbij onderscheid tussen verschillende dagen en tijdstippen. Dat is bijvoorbeeld handig om een wachtrij te vermijden. Ook als ondernemer kunt u in de toekomst mogelijk uw voordeel doen met deze gegevens.

De infographic, wat is het?

We komen ze steeds vaker tegen op blogs en Social Media: infographics. Maar wat zijn infographics eigenlijk en welke voordelen kunnen ze uw website bieden? iClicks geeft antwoord op deze vragen aan de hand van een infographic.

5 tips voor de online aanwezigheid van uw bedrijf

De tijd dat een website met slechts wat bedrijfsinformatie en een adres voldoende was om klanten te trekken, ligt ver achter ons. Toch zien veel bedrijven online aanwezigheid als niets meer dan een website met alle benodigde informatie over het bedrijf. Hoewel dit een groot deel van uw online uithangbord betreft, is het belangrijk om te beseffen dat uw bord ook verlicht moet worden om zichtbaar te zijn.

Getoond 1–20 van 44123