3 online termen die belangrijk zijn voor u als ondernemer
,In de online marketing worden behoorlijk wat Engelse termen gebruikt, die niet iedere ondernemer zomaar begrijpt. Daarom hebben wij een aantal belangrijke online marketing-begrippen op een rij gezet.
1. Content
Bij het woord content denkt men al snel aan tekst. Toch is content een breed begrip, dat niet alleen draait om het geschreven woord; denk bijvoorbeeld ook aan video’s, afbeeldingen of geluidsfragmenten. Google en andere zoekmachines besteden steeds meer aandacht aan de user experience, waarbij de balans tussen tekstuele en visuele content zwaarder meeweegt. Het is dus zaak om de huidige content op uw website regelmatig te bekijken en te redigeren. Ontdek meer over content.
2. 404-melding
“Sorry, de pagina die u zoekt kan niet weergegeven worden”
Het niet kunnen bereiken van een webpagina is één van de grootste ergernissen van een internetgebruiker. Deze zogenaamde 404-melding verschijnt in uw internetbrowser als er een pagina verwijderd is en de URL van deze pagina hierdoor niet meer bestaat. In veel gevallen was deze webpagina echter wél relevant voor uw bezoeker – anders hadden ze niet op de link geklikt. Zorg daarom dat de oude pagina een doorverwijzing krijgt naar een andere pagina die nog wel bestaat. Op die manier kan de gebruiker nog steeds deze waardevolle informatie terugvinden.Ontdek meer over de technische achtergrond van online marketing.
3. SEA
Search Engine Advertising is de Engelse term voor het adverteren via zoekmachines en wordt vaak ingezet als middel om doelgericht producten, diensten of merken te promoten. De advertenties worden op twee plaatsen getoond:
- Direct boven de zoekresultaten
- Aan de zijkant van de zoekresultaten
Het werken met SEA vergt veel voorbereiding en een heldere strategie. Op die manier haalt u het maximale rendement uit uw advertentiebudget. Daarnaast is het verstandig om ook de vele andere manieren van adverteren op het internet te onderzoeken. Ontdek meer over SEA.
Wilt u meer informatie over online marketing of ontdekken hoe online marketing kan bijdragen aan uw offline marketing? Neem dan contact op met iClicks door te bellen naar 088 – 425 4257 of mail naar info@iclicks.nl.