AdWords en de feestdagen

4 December, 2014 14:53

De feestdagen komen eraan en wat doen we in deze tijd van het jaar? Shoppen natuurlijk! Dit gebeurt steeds vaker online. Dat online shoppen steeds belangrijker wordt valt niet meer te ontkennen. Het aantal verzonden pakketjes schiet omhoog. Op 2 december 2014 zijn er meer dan een miljoen pakketjes verzonden via PostNL. Dit betekent dat ongeveer 1 op de 7 huishoudens in Nederland die dag een pakketje heeft ontvangen. U wilt met uw webshop natuurlijk ook een aandeel hebben in die 1 miljoen verzonden pakketjes. Hoe kan AdWords u hiermee helpen? Voordat we deze vraag beantwoorden is het belangrijk dat er eerst wordt gekeken naar hoe mensen online shoppen.

Hoe shoppen mensen online?
Nog niet zo lang geleden was online shoppen iets wat thuis gebeurde achter de PC of laptop. Dit verandert steeds meer in shoppen via de mobiele telefoon of tablet. Google heeft zelfs voorspeld dat er eind 2014 meer pagina’s bekeken worden via een mobiel apparaat dan op de laptop en pc samen. Verder kennen online shoppers steeds beter de weg op het internet en bezoeken ze een groot aantal sites voordat ze een product kopen. In deze snel veranderende wereld is het belangrijk dat ook uw AdWords campagne mee verandert.

AdWords advertenties voor mobiel
AdWords wordt op mobiele apparaten steeds waardevoller door de introductie van nieuwe functies binnen Google AdWords. Zo is het mogelijk om sitelinks toe te voegen aan een advertentie. Deze sitelinks kunnen bezoekers gebruiken om snel door te klikken naar de voor hun meest relevante pagina.

Verder is het mogelijk om een oproepextensie toe te voegen aan advertenties, waardoor potentiële klanten snel telefonisch contact kunnen zoeken met de adverteerder.

Ook kunt u een locatie extensie gebruiken voor mobiele advertenties. Gebruikers kunnen dan in een mum van tijd de meest optimale route naar uw bedrijf plannen.

Dynamic remarketing
We hebben al besproken dat online shoppers veel verschillende websites bezoeken als ze op zoek zijn naar een product of dienst. De gemiddelde online shopper bezoekt zo’n twaalf websites voordat ze iets kopen. De kans is daardoor groot dat de online shopper uw website of webshop vergeet. Dynamic remarketing wordt hierdoor steeds belangrijker. Met dynamic remarketing krijgen gebruikers die op uw site zijn geweest een advertentie van uw webshop te zien op een andere website met daarin de producten die de gebruiker bekeken heeft. Hiermee wordt de kans groter dat er alsnog een aankoop wordt gedaan in uw webshop.

Meer weten over AdWords op mobiele apparaten en dynamic remarketing? Neem contact met ons op.

< Opvallende social media updates november 2016 Wat is het verschil tussen SEO en SEA? >

Samenwerken met iClicks?

Op werkdagen zijn wij telefonisch bereikbaar tussen 09.00 uur en 17.30 uur.

Sebastiaan Pool

Online Marketing Consultant

Stevan Otting

Online Marketing Consultant