CRO Case Kinderkamerwebwinkel
Over dit project
Kinderkamerwebwinkel.nl heeft alles in huis voor de kamer van je kleintje. Zo bestel je hier niet alleen matrassen en beddengoed, maar ook complete baby-, kinder- en tienerkamers. De webshop is gericht op (jonge) ouders en straalt een informele en vriendelijke sfeer uit.
Doelen
De wens van de klant was om op korte termijn een stijging van het conversiepercentage te realiseren. Omdat het grootste deel van het verkeer (75%) uit mobiele bezoekers bestaat, hebben we de keuze gemaakt om ons alleen op deze groep te concentreren. In augustus zijn we gestart met een CRO-campagne met de volgende uitdagingen:
- Het achterhalen en oplossen van de knelpunten op de website: waar en waarom haken mobiele bezoekers af?
- Het e-commerce conversiepercentage van mobiele bezoekers verbeteren
Resultaat
- +10% stijging in conversiepercentage t.o.v. vorige periode
- + 6% stijging in conversiepercentage t.o.v. vorig jaar