De nieuwe Google AdWords interface komt eraan

23 Juli, 2018 09:33

Adverteerders die de afgelopen weken in hun Google AdWords (straks Google Ads) account hebben ingelogd zullen waarschijnlijk de melding voorbij hebben zien komen: de vorige versie van Google AdWords zal gaan verdwijnen. Google schakelt accounts de komende maanden geleidelijk over naar de nieuwe interface.

Sneller, beter, effectiever

Google geeft aan dat er veel voordelen aan de nieuwe Google AdWords interface vast zitten. Zo is het nu mogelijk om campagnes aan te maken en te verbeteren op basis van unieke bedrijfsdoelen. Kies het type campagne waarmee je wilt adverteren en Google vraagt jou om het belangrijkste doel te selecteren wat je met de campagne wilt bereiken.

Ook biedt de nieuwe interface ons actiegerichte insights met nieuwe diagrammen. Zo is het voor een adverteerder in één oogopslag te zien hoe het Google AdWords account presteert. Denk hierbij aan statistieken zoals het aantal conversies gesplitst in type apparaat of op welk tijdstip van de dag de meeste klikken zijn gegenereerd in een bepaalde periode.

Nieuwe functies

Daarnaast zijn er aantal nieuwe functies beschikbaar, die niet in de vorige Google AdWords interface aanwezig waren:

  • Bodaanpassingen voor oproepen: pas jouw biedingen aan zodat oproepextensies vaker worden weergegeven;
  • Promotie extensies: licht specifieke producten en aanbiedingen uit bij jouw zoekadvertenties;
  • Versiegeschiedenis voor advertenties: bekijk eerdere versies van jouw advertenties en hoe deze hebben gepresteerd;
  • Outstream videocampagnes: vergroot het bereik van jouw videocampagnes met gebruikers buiten YouTube.

Zoekwoordplanner

Maar dat niet alleen: ook de Zoekwoordplanner heeft een nieuw jasje gekregen. De tool heeft een versimpelde weergave gekregen waarbij het mogelijk is om juist nieuwe zoekwoorden te vinden óf om het zoekvolume en prognoses van de mogelijke prestaties van jouw zoekwoorden te bekijken.

Ben jij benieuwd hoe je het meeste resultaat kan genereren uit jouw Google AdWords campagnes? Schroom niet om contact op te nemen met onze Google AdWords afdeling via sea@iclicks.nl.

< Google Mijn Bedrijf update: menu en diensten toevoegen aan je bedrijfsvermelding in Google Google AdWords verder als Google Ads >

Samenwerken met iClicks?

Op werkdagen zijn wij telefonisch bereikbaar tussen 09.00 uur en 17.30 uur.

Stevan Otting

Online Marketing Consultant

Don van der Helm

Online Marketing Consultant