Google Analytics

Google Analytics is een gratis statistiekenprogramma van Google. Het doel van dit product is om de beheerder van de website een duidelijk beeld te geven van onder andere de bezoekersstromen, verkeersbronnen en paginaweergaves. Hiermee kunt u dus perfect zien wat bijvoorbeeld de herkomst is van uw bezoekers, hoe lang men op een bepaalde pagina blijft, op welke pagina men uw website verlaat en welke bezoekers u het meeste opleveren.

Conversies meten

Tevens kunnen zogeheten ‘doelen’ worden ingesteld, om zodoende conversies te kunnen meten. Een conversie is bijvoorbeeld een belangrijke paginaview of een bepaalde handeling op een pagina zoals het versturen van een contactformulier of de aankoop van een product. In het laatste geval is het zelfs mogelijk om de omzet te kunnen meten. Dit gebeurt met het onderdeel E-Commerce van Analytics. Door E-Commerce in te stellen geef je bij Analytics aan welk veld op de betaalpagina de omzet staat, alle omzet wordt vervolgens door Analytics gemeten en meegenomen in de de statistieken. Zo kan je precies zien vanuit welke website bezoekers komen en hoeveel omzet daaruit komt. Voor webshops is het inrichten van E-Commerce een must.

Analytics koppelen met AdWords

Indien u een Google AdWords campagne heeft is het tevens mogelijk deze te koppelen met Analytics. In Analytics zal dan een onderscheid gemaakt worden tussen de bezoekers via de organische kant van Google (links) en via AdWords. Op deze manier heeft u duidelijk inzicht in de verschillende resultaten van zowel uw AdWords campagne als uw SEO campagnes.

Google Analytics opzetten

Wat kan online marketing bureau iClicks voor u betekenen op het gebied van Google Analytics? Omdat wij merken dat niet iedere ondernemer de tijd of kennis heeft om zich Google Analytics helemaal eigen te maken maar wel hier de voordelen van inziet kunnen wij namens iClicks u flink wat werk uit handen nemen door ervoor te zorgen dat u als ondernemer in een paar stappen voorzien bent van een Analytics account en een korte persoonlijke instructie krijgt waardoor u vanaf nu de ROI van al uw online marketing activiteiten in 1 compleet overzicht heeft.

Indien wij voor u een Google Analytics account gaan aanmaken verzorgen wij voor u het volgende:

  • Het aanmaken van een account;
  • Het implementeren van de Analytics code op uw website (ook de door ons niet gerealiseerde websites);
  • Het instellen van doelen (conversies meten);
  • Het instellen van E-commerce (voor het bijhouden van omzet bij webshops);
  • Een korte persoonlijke instructie ter bevordering van het bedieningsgemak.

Heeft u vragen of wilt u graag meer te weten komen over Google Analytics? Vul dan onderstaand contactformulier in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

Samenwerken met iClicks?

Op werkdagen zijn wij telefonisch bereikbaar tussen 09.00 uur en 17.30 uur.

Stevan Otting

Online Marketing Consultant

Raimond Jonkhoff

Sales Manager