Ooit gehoord van TikTok? Het is een van de meest gedownloade apps van dit moment. De nieuwe app is een zeer populaire muziekvideodienst onder tieners. Playbacken, dansen, challenges, korte filmpjes, grappen uithalen, een meme maken: niks is te gek. Meer weten? Ontdek meer over deze nieuwe app en de mogelijkheden.
Ondanks dat TikTok de meest gedownloade app van dit moment is, heerst er ook nog veel onwetendheid. We zetten de ins en outs voor je op een rijtje:
Richt jij je op een jonge doelgroep? Dan is TikTok zeker een kanaal dat je goed in de gaten moet houden. Als organisatie kun je op drie manieren adverteren op TikTok:
Je kunt verschillende typen advertenties kopen. Zogeheten pre-roll ads die 3 tot 6 seconden duren en zichtbaar zijn voor een TikTok-video start. De tweede optie zijn vertical ads die getoond worden tussen de TikTok-video’s door. Ook overlay ads behoren tot de mogelijkheid. Deze advertenties zijn bovenaan een TikTok-video zichtbaar. En tot slot branded content en product placement. Dit zijn custom-made campagnes waar je perfect producten en/of events mee kunt promoten.
Influencers zijn massaal aanwezig op TikTok. Als organisatie kun je dus op een effectieve wijze heel veel bereik krijgen.
Je kunt hashtags direct kopen via TikTok. TikTokkers gaan vervolgens zelf aan de slag om met jouw ingezette hashtag de challenge te winnen.
Wanneer jij een jonge doelgroep hebt is TikTok dus zeker een interessant socialmediakanaal. Download de app, ontdek de mogelijkheden en deel de leukste video’s! Ondertussen houden wij de belangrijkste ontwikkelingen voor je in de gaten, zodat je niks hoeft te missen over deze trendy app.
Op werkdagen zijn wij telefonisch bereikbaar tussen 09.00 uur en 17.30 uur.