Bezoekersgedrag en SEO

12 April, 2016 11:47

Google’s zoekresultaten zijn gebaseerd op honderden rankingfactoren. De laadsnelheid van de website, de autoriteit van het domein, het aantal inkomende links – ze spelen allemaal een rol in Google ’s algoritme. Een rankingfactor die een steeds belangrijkere rol gaat spelen is bezoekersgedrag.

Met een goede SEO-strategie kunt u hierop anticiperen, door uitstekende content te plaatsen en een optimale gebruikerservaring voor uw bezoekers te creëren.

Waarom is bezoekersgedrag interessant voor Google?

Bezoekersgedrag levert Google zeer veel interessante informatie op. Klikken de bezoekers direct weg nadat ze via Google op uw website zijn gekomen of blijven ze op de internetpagina? Bekijken ze slechts één onderdeel of klikken ze door naar andere pagina’s op de website? Dergelijke statistieken zijn een indicatie van hoe goed uw website aansluit bij de wensen en verwachtingen van de bezoekers die uw website via Google hebben gevonden.

Van goede naar uitstekende content

Bezoekersgedrag wordt in de eerste plaats beïnvloed door de content op uw website. Goede en informatieve teksten alleen zijn echter niet meer voldoende om u te onderscheiden van concurrenten. Om uw doelgroep te blijven boeien dient u deze content ook aantrekkelijk te presenteren. Hierin kunt u gebruik maken van diverse content elementen als tekst, beeld, video of interactieve tools.

Optimale gebruikerservaring

Ook de weergave van de content op uw website heeft een grote impact op het bezoekersgedrag. Bij een niet-mobielvriendelijke website of lange laadtijden kunt u er vanuit gaan dat een groot deel van de websitebezoekers snel zullen afhaken. Uw website dient daarom optimaal te functioneren op zowel desktops als mobiele apparaten.

Uw website SEO-vriendelijk maken

Websites die met uitstekende content en een optimale gebruikerservaring goed inspelen op bezoekers zorgen voor positieve gebruikersstatistieken. Dit draagt bij aan een betere ranking in Google’s zoekresultaten. Online marketingbureau iClicks helpt u graag bij het optimaliseren van uw website. Wilt u weten wat SEO voor uw bedrijf kan betekenen? Neem dan contact met ons op door te bellen naar 088 – 425 4257, of mail naar info@iclicks.nl.

< Opvallende social media updates november 2016 Status Update: Browsergebruik anno 2016 >

Samenwerken met iClicks?

Op werkdagen zijn wij telefonisch bereikbaar tussen 09.00 uur en 17.30 uur.

Don van der Helm

Online Marketing Consultant

Stevan Otting

Online Marketing Consultant