Conversie optimalisatie

Laat jij ook omzet liggen of loop je veel leads mis? Dan is conversie optimalisatie zeker interessant voor jou. Met conversie optimalisatie zorgen we ervoor dat je inzichtelijk krijgt waar de websitebezoekers afhaken en optimaliseren we dit.

Kies je voor conversie optimalisatie

  • Je haalt meer omzet uit je bestaande bezoekers
  • Krijg inzicht in wat je bezoekers doen op jouw website
  • We optimaliseren je website door middel van data en analyses
  • In-house designers en developers voor implementatie aanpassingen
  • Profiteer van data en ervaring: we optimaliseren momenteel 1.000+ websites

Wil je meer omzet uit je bestaande bezoekers halen?

We komen graag met je in contact om een conversiescan van je website te maken. Zet de eerste stap naar meer online succes en vul hieronder je gegevens in om in contact te komen met een online marketing strateeg.

Lesley van Willegen

Wil jij ook leads omzetten in betalende klanten?

Conversie optimalisatie heeft als doel om van zoveel mogelijk websitebezoekers converterende klanten te maken. Om de conversie te kunnen optimaliseren, is het belangrijk om inzicht te hebben in de wensen en de behoeften van je bezoekers.

Conversion Rate Optimization (CRO)

We analyseren de data en het bezoekersgedrag op je website om zo een advies op maat uit te brengen die specifiek werkt voor jouw doelgroep.

Haal optimaal rendement uit je website door conversie optimalisatie:

  • Inzicht in het websitegedrag van je bezoekers
  • Heldere adviezen gebaseerd op data en analyse
  • Een continu traject van websiteverbetering

Direct starten met CRO

We snappen dat je graag zo snel mogelijk meer omzet uit jouw website of webshop haalt. Vraag online een CRO-scan aan via onderstaande button in en wij reageren binnen 24 uur met een passend voorstel voor jouw website.

Gratis voorstel aanvragen?

Wat is conversie optimalisatie?

Conversie optimalisatie geeft inzicht in het bezoekersgedrag en vertaalt dit naar heldere adviezen voor je website. Stel, je hebt een website online staan omdat je hiermee iets wil bereiken; leads genereren, bezoekers naar de fysieke winkel of meer verkoop via de webshop.

Er is flink geïnvesteerd in het ontwerp en de bouw van de website. De website is voorzien van een pakkend verhaal over de meerwaarde van het bedrijf en je hebt diverse marketingcampagnes ingezet om zo veel mogelijk potentiële klanten naar de website te krijgen.

Uiteindelijk blijkt helaas toch dat geen van deze bezoekers klant wordt. Dit is zonde van al het geld en de energie die in de website is gestoken. Blijkbaar is er onvoldoende ingespeeld op de wensen van de bezoeker, maar waar gaat het mis? Geen zorgen, de specialisten bij iClicks weten precies hoe we dit probleem kunnen oplossen.

- ,
Eikenhouthandel
Maars Living Walls
Intershades
Brimotech

“Onlangs hebben we onze website www.eikenhouthandel.nl in een nieuw jasje laten steken, omdat we in ons oude CMS weinig flexibiliteit hadden. Nu hebben we alles naar wens in laten richten. Door de goede communicatie van beide kanten was er al snel een mooie website!”

Erik - Eikenhouthandel

“Vanaf de start is iClicks voor ons de partij die ons en onze manier van werken begrijpt. Het ontwerp voor onze nieuwe website, was direct een schot in de roos. Met een duidelijke online marketing strategie die naadloos aansluit op onze doelstellingen werd de investering binnen een paar maanden al omgezet naar concrete resultaten. Door één op één contact, is het altijd snel schakelen en voelen de specialisten van iClicks echt als een verlengstuk van onze marketing afdeling.”

Irene

“Wat een top bedrijf! Het betrouwbare team van iClicks staat altijd voor je klaar en groeit met je mee als bedrijf. Klein budget? iClicks denkt met je mee! Toe aan groei? iClicks maakt een plan om op te schalen. De fijne samenwerking tussen ons en iClicks is voornamelijk ontstaan omdat het team van iClicks echt de controle op zich neemt en altijd met goede analyses, aanpassingen en aanbevelingen komt. Verder merk je ook dat de medewerkers ook de laatste trends en updates “ownen”, waardoor je als bedrijf nooit achter de feiten aan loopt. Daarnaast zijn het ook gewoonweg hele fijne mensen, kortom wij zijn alleen maar ontzettend blij met de samenwerking met iClicks.”

Lotte - Intershades.nl

“Sinds kort hebben wij een vernieuwde website. Wij hebben deze laten ontwerpen en bouwen door iClicks, over het eindresultaat zijn wij erg tevreden. De SEO vriendelijke website voldoet aan onze wensen!”

Brimotech

De tools van CRO

Inzicht in het bezoekersgedrag op je website is essentieel voor het verbeteren van de conversie. Wij zetten diverse databronnen en tools in om deze inzichten te vergaren.

Webanalytics
Visitor recordings
Heatmaps
A/B testing

Webanalytics

“Statistieken en gegevens staan aan de basis van elk CRO-traject. Je hebt waarschijnlijk al toegang tot deze gegevens via een Google Analytics account. Door dit account in te richten en de data te analyseren vinden we de eerste verbeterpunten voor conversie.”

 Michel

Visitor recordings

“Met visitor recordings volgen we een bezoeker terwijl hij of zij navigeert op jouw website. Van deze customer journey wordt een filmpje gemaakt die precies toont waar het goed gaat en waar nog verbeterpunten liggen.”

– Demi

Heatmaps

“Heatmaps geven inzicht in het gedrag van de bezoeker op de website. In een heatmap wordt de activiteit op je website grafisch weergegeven in een duidelijke overlay. We maken gebruik van verschillende soorten heatmaps: op basis van muisbeweging, op basis van clicks en op basis van scrollgedrag.”

A/B testing

“Meten is weten. Na het inzichtelijk maken van de data en het bezoekersgedrag worden er optimalisatiepunten voorgesteld. Deze punten worden via een A/B test geanalyseerd. In een A/B test krijgen bezoekers één van de twee versies van de website te zien. Op basis van vooraf ingestelde doelstellingen bepalen we vervolgens welke versie het beste presteert.”

– Shionan

Onze laatste cases

Bekijk alle cases

Onze laatste nieuwtjes

De stappen binnen conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie is een continu proces, de conversie uit je website kan namelijk altijd beter. De inzichten die we opdoen uit het bezoekersgedrag en de statistieken wijzigen ook naarmate er meer optimalisatiepunten doorgevoerd worden. Een CRO-traject begint altijd met een inventarisatie van de bedrijfsdoelstellingen en conversiepunten. Op basis van deze inventarisatie volgen we cyclisch de volgende stappen:

  1. Analyseren
  2. Verbeteren en testen
  3. Implementeren en evalueren

Bedrijfsdoelstellingen en conversiepunten

Om de conversie vanuit je website zo optimaal mogelijk te laten verlopen is het uiteraard van belang dat duidelijk is wat conversie voor het bedrijf precies inhoudt. Leeft het bedrijf van leads? Moeten er producten verkocht worden vanuit de webshop? Wil je ervoor zorgen dat meer mensen de fysieke winkel bezoeken?

Aan de hand van de doelstellingen bij het bedrijf worden de conversiepunten op de website bepaald. Dit is het uitgangspunt van het optimalisatietraject.

Analyseren

In de analyse verzamelen we de beschikbare data vanuit heatmapswebanalytics en bezoekersanalyse. Deze gebundelde data vormt de basis voor de analyse om optimalisatiepunten te identificeren.

Verbeteren en testen

De verbeterpunten worden uitgewerkt voor je website. Bepaalde punten voeren we direct door. Deze quick wins hebben direct effect op de usability van de website. Voor andere punten is een aanvullende A/B test nodig.

Implementeren en evalueren

Op basis van de verzamelde data, de uitkomsten van de tests en het conversiedoel van de website worden de optimalisatiepunten geïmplementeerd. We hebben nu een nieuwe basis waarmee we opnieuw aan de slag gaan. Een website kan namelijk altijd beter.

Haal meer uit je website door conversie optimalisatie

De conversie uit een website kan altijd beter. Met de kennis en de tools van iClicks zorgen we dat je bedrijf meer profiteert van de huidige bezoekers vanuit je online marketing campagne. De CRO-specialisten bekijken graag wat conversie optimalisatie kan betekenen voor de groeistrategie van jouw bedrijf.

Gratis voorstel aanvragen?

Meer weten over conversie optimalisatie?

Wij helpen je graag.

Vertel ons wat jij wilt bereiken en we slaan samen de weg in naar online succes. We nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Diensten die ook interessant voor je kunnen zijn:

Wil je meer omzet uit je bestaande bezoekers halen?

We komen graag met je in contact om een conversiescan van je website te maken. Zet de eerste stap naar meer online succes en vul hieronder je gegevens in om in contact te komen met een online marketing strateeg.

    We wijzen je op onze Algemene voorwaarden en Privacy statement iClicks Nederland B.V..