info@iclicks.nl
088 425 4257
placeholder

Conversie optimalisatie

Laat jij ook omzet liggen of loop je veel leads mis? Dan is conversie optimalisatie zeker interessant voor jou. Met conversie optimalisatie zorgen we ervoor dat je inzichtelijk krijgen waar de websitebezoekers afhaken en optimaliseren we dit.

Kies je voor conversie optimalisatie

  • Je haalt meer omzet uit je bestaande bezoekers
  • Krijg inzicht in wat je bezoekers doen op jouw website
  • We optimaliseren je website gedreven door data en analyse
  • In-house designers en developers voor implementatie aanpassingen
  • Profiteer van data en ervaring: we optimaliseren momenteel 1.000+ websites

Wil jij jouw website optimaliseren voor een ultieme gebruikerservaring?

Een website of webshop is pas succesvol wanneer bezoekers overgaan tot conversie. Conversie optimalisatie mag dus niet ontbreken in een resultaatgerichte online marketing strategie. Vraag een conversiescan aan en zie wat conversie optimalisatie voor jouw bedrijfsdoelstellngen kan betekenen. Vul onderstaand formulier in en een van onze specialisten neemt zo snel mogelijk contact met je op. 

Wil jij ook leads omzetten in betalende klanten?

Conversie optimalisatie heeft als doel om van zoveel mogelijk websitebezoekers klanten te maken. Om de conversie te kunnen optimaliseren, is het belangrijk om inzicht te hebben in de wensen en de behoeften van je bezoekers.

Conversion Rate Optimization (CRO)

Conversion Rate Optimization (CRO)

We analyseren de data en het bezoekersgedrag op je website om zo een advies op maat uit te brengen die specifiek werkt voor jouw doelgroep.

Haal optimaal rendement uit je website door conversie optimalisatie:

  • Inzicht in het websitegedrag van je bezoekers
  • Heldere adviezen gebaseerd op data en analyse
  • Een continu traject van websiteverbetering
Direct starten met CRO

Direct starten met CRO

We snappen dat je graag zo snel mogelijk meer omzet uit jouw website of webshop haalt. Vraag online een CRO-scan aan via onderstaande button in en wij reageren binnen 24 uur met een passend voorstel voor jouw website.

Wat is conversie optimalisatie?

Wat is conversie optimalisatie?

Conversie optimalisatie geeft inzicht in het bezoekersgedrag en vertaalt dit naar heldere adviezen voor je website. Stel, je hebt een website online staan omdat je hiermee iets wil bereiken; leads genereren, bezoekers naar de fysieke winkel of meer verkoop via de webshop.

Er is flink geïnvesteerd in het ontwerp en de bouw van de website. De website is voorzien van een pakkend verhaal over de meerwaarde van het bedrijf en je hebt diverse marketingcampagnes gezet om zo veel mogelijk potentiële klanten naar de website te krijgen.

Uiteindelijk blijkt helaas toch dat geen van deze bezoekers klant wordt. Dit is zonde van al het geld en de energie die in de website is gestoken. Blijkbaar is er onvoldoende ingespeeld op de wensen van de bezoeker, maar waar gaat het mis? Geen zorgen, de specialisten bij iClicks weten precies hoe we dit probleem kunnen oplossen.

“Weten wat bezoekers op je website doen en waar ze naar verlangen, geeft mij iedere keer weer die kick om te blijven verbeteren. ”

- Abel, CRO

Abel

Wij mogen werken voor geweldige klanten

 

Sportvisserij Mercuur

"Onze nieuwe website staat sinds kort live, wij zijn blij met het nieuwe verfrissende ontwerp en de functionaliteiten die deze site biedt. De communicatie met de contactpersonen verliep soepel, eventuele aanpassingen worden goed verwerkt door de supportafdeling. Wij zijn tevreden!"

- Sportvisserij Mercuur

Brimotech

"Sinds kort hebben wij een vernieuwde website. Wij hebben deze laten ontwerpen en bouwen door iClicks, over het eindresultaat zijn wij erg tevreden. De SEO vriendelijke website voldoet aan onze wensen!"

- Brimotech

Evenementen Coördinatie Lelystad

"Sinds kort staat de nieuwe website van ECL (Evenementen Coördinatie Lelystad) online. Wij zijn tevreden met de nieuwe website. Het nieuwe ontwerp is eigentijds, duidelijk en past goed bij het doel van onze stichting. Ook de samenwerking met iClicks was OK, top!"

- Evenementen Coördinatie Lelystad

  • De telefoongids

    4,8

  • De telefoongids

    9,5

  • De telefoongids

    10

  • Gallery 1
  • Gal2

De tools van CRO

Inzicht in het bezoekersgedrag op je website is essentieel voor het verbeteren van de conversie. Wij zetten diverse databronnen en tools in om deze inzichten te vergaren.

Webanalytics

"Statistieken en gegevens staan aan de basis van elk CRO-traject. Je hebt waarschijnlijk al toegang tot deze gegevens via een Google Analytics account. Door dit account in te richten en de data te analyseren vinden we de eerste verbeterpunten voor conversie."

- Abel

placeholder

Visitor recordings

"Visitor recordings volgen een bezoeker terwijl deze navigeert op de website. Van deze customer journey wordt een filmpje gemaakt die precies toont waar het goed ging en waar nog verbeterpunten liggen."

Demi

placeholder

Heatmaps

"Heatmaps geven inzicht in het gedrag van de bezoeker op de website. In een heatmap wordt de activiteit op je website grafisch weergegeven in een duidelijke overlay. We maken gebruik van verschillende soorten heatmaps: op basis van muisbeweging, op basis van clicks en op basis van scrollgedrag."

- Natasja

placeholder

A/B testing

"Meten is weten. Na het inzichtelijk maken van de data en het bezoekersgedrag worden er optimalisatiepunten voorgesteld. Deze punten worden via een A/B test geanalyseerd. In een A/B test krijgen bezoekers één van de twee versies van de website te zien. Op basis van vooraf ingestelde doelstellingen bepalen we vervolgens welke versie het beste presteert."

- Joeri

placeholder

Onze laatste cases

Onze laatste nieuwtjes

De stappen binnen conversie optimalisatie

De stappen binnen conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie is een continu proces, de conversie uit je website kan namelijk altijd beter. De inzichten die we opdoen uit het bezoekersgedrag en de statistieken wijzigen ook naarmate er meer optimalisatiepunten doorgevoerd worden. Een CRO-traject begint altijd met een inventarisatie van de bedrijfsdoelstellingen en conversiepunten. Op basis van deze inventarisatie volgen we cyclisch de volgende stappen:

  1. Analyseren
  2. Verbeteren en testen
  3. Implementeren en evalueren
placeholder

Bedrijfsdoelstellingen en conversiepunten

Om de conversie vanuit je website zo optimaal mogelijk te laten verlopen is het uiteraard van belang dat duidelijk is wat conversie voor het bedrijf precies inhoudt. Leeft het bedrijf van leads? Moeten er producten verkocht worden vanuit de webshop? Wil je ervoor zorgen dat meer mensen de fysieke winkel bezoeken?

Aan de hand van de doelstellingen bij het bedrijf worden de conversiepunten op de website bepaald. Dit is het uitgangspunt van het optimalisatietraject.

Analyseren

Analyseren

In de analyse verzamelen we de beschikbare data vanuit heatmaps, webanalytics en bezoekersanalyse. Deze gebundelde data vormt de basis voor de analyse om optimalisatiepunten te identificeren.

Verbeteren en testen

De verbeterpunten worden uitgewerkt voor je website. Bepaalde punten voeren we direct door. Deze quick wins hebben direct effect op de usability van de website. Voor andere punten is een aanvullende A/B test nodig.

Implementeren en evalueren

Implementeren en evalueren

Op basis van de verzamelde data, de uitkomsten van de tests en het conversiedoel van de website worden de optimalisatiepunten geïmplementeerd. We hebben nu een nieuwe basis waarmee we opnieuw aan de slag gaan. Een website kan namelijk altijd beter.

Haal meer uit je website door conversie optimalisatie

De conversie uit een website kan altijd beter. Met de kennis en de tools van iClicks zorgen we dat je bedrijf meer profiteert van de huidige bezoekers vanuit je online marketing campagne. De CRO-specialisten bekijken graag wat conversie optimalisatie kan betekenen voor de groeistrategie van jouw bedrijf.

Stevan Otting

Meer weten over conversie optimalisatie?

Vertel ons wat jij wilt bereiken en we slaan samen de weg in naar online succes. We nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Diensten die ook interessant voor je kunnen zijn: