Jouw social advertising partner

TikTok campagnes laten maken

TikTok is uitgegroeid tot hét platform om op een creatieve manier jouw merk zichtbaar te maken. Wil je TikTok slim inzetten binnen je online marketingstrategie? iClicks helpt je met maatwerkcampagnes die perfect aansluiten op jouw bedrijfsdoelstellingen. Met onze ervaring in verschillende branches, scherpe doelgroepanalyses en heldere rapportages zorgen we voor impactvolle videocontent die werkt.

De drie belangrijkste voordelen van TikTok Advertising met iClicks:

  • Doelgerichte videocampagnes afgestemd op jouw merk en doelgroep

  • Creatieve strategieën op basis van praktijkervaring in uiteenlopende branches

  • Transparant inzicht met maandelijkse rapportages en concrete resultaten

Ontvang - voordat je beslist om met ons samen te werken - jouw gratis groeianalyse
Ontvang jouw gratis groeianalyse
Mét nulmeting, zodat je weet waar je nu staat
Mét tenminste drie online groeikansen
Positief? Binnen 24 uur een persoonlijke intake
desktop
desktop
desktop
mobile
mobile
mobile
190+ Google reviews met een 4,7 rating
Reviews met een 4,7 rating

TikTok inzetten voor meer zichtbaarheid én resultaat? Onze iClicks specialisten ontwikkelen videocampagnes die raken en helemaal afgestemd op jouw onderneming, doelgroep en doelstellingen.

Google Analytics logo
Google Analytics logo
Google Analytics logo

TikTok Advertising in je social media strategie

Je kan niet meer om TikTok heen. De jonge generatie gebruikt dit social media platform zelfs als zoekmachine. Het is dé plek om zichtbaar voor jouw doelgroep. Het platform groeit en gebruikers zijn intensief betrokken dit is perfect om je onderneming op een creatieve manier onder de aandacht te brengen. Door aanwezig te zijn in de oriëntatie fase, laat je meteen zien wat jouw bedrijf te bieden heeft. Zo bouw je effectief aan naamsbekendheid, vertrouwen en conversie.

Als Google Partner beschikken wij de juiste kennis.

Aanwezig zijn op TikTok

Waarom TikTok Advertising?

TikTok is een van de snelst groeiende social media platformen van Nederland. Met ruim 5 miljoen Nederlandse gebruikers is het een uitstekend platform om jouw naamsbekendheid te vergroten. En met een gemiddeld interactiepercentage van 29% (ten opzichte van 5% op Instagram) leent TikTok zich er uitstekend voor om een actieve community op te bouwen. Met TikTok Advertising kun je op korte termijn:

  • Je bedrijf, merk of producten bij een sociaal actief deel van je doelgroep onder de aandacht brengen
  • Meer betrokkenheid bij je doelgroep creëren
  • Een hogere naamsbekendheid realiseren
  • Een actieve community op te bouwen

Hoe werkt adverteren op TikTok?

TikTok advertenties bestaan voornamelijk uit videoadvertenties. Deze video’s worden vertoond in de feed van je doelgroep. Over het algemeen ervaren gebruikers de TikTok advertenties als minder storend, omdat advertenties als user-generated content wordt ingezet. Dit betekent dat deze beelden gemaakt worden door potentiële klanten of fans; en dus niet door jou als bedrijf. Als we het hebben over TikTok Advertising, dan maken we onderscheid tussen zes verschillende advertentietypen:

In-feed ads

Zoals de titel al doet vermoeden, verschijnt dit type advertentie in de feed van gebruikers, ook wel de “For You” pagina genoemd. Doordat deze ads op niet-betaalde TikTok video’s lijken, worden in-feed ads over het algemeen minder als storend ervaren.

TopView

TopView advertenties zijn in-feed ads die doorgaans als eerste video in de feed van de gebruikers verschijnen. Video’s tot 60 seconden zijn voor dit type advertentie ideaal.

Uitleg

Brand Takeover

Branded hashtag challenge

Hashtag Challenges zijn een van de unieke eigenschappen van TikTok content. Het daagt mensen uit om een bepaalde dans te doen, bepaalde producten te kopen (#tiktokmademebuyit) of bepaalde items te dragen. Als bedrijf kun je een challenge sponsoren met een Branded Hashtag Challenge. Waarom zou je dit doen? Omdat dit advertentietype een van de hoogste engagementpercentages heeft ten opzichte van andere advertenties.

 

Branded Effects

Creëer een eigen AR-filter en maak hem beschikbaar voor het publiek. Met Branded Effects kunnen gebruikers jouw effect gebruiken en komen alle video’s met dit filter op een speciaal ingerichte homepage terecht. Hierdoor worden kijkers herinnerd aan jouw bedrijf en merk.

Spark Ads

Spark Ads zijn niet-betaalde posts die je kunt boosten voor meer resultaat. Dit is vergelijkbaar met het boosten van een post op Facebook. Het verschil? Bij TikTok kun je, met toestemming, ook de post van een andere creator gebruiken. Hierdoor adverteer je met een succesvolle post die wordt gelinkt naar jouw TikTok-pagina en website.

Doelgroepspecifiek

Voordelen van TikTok Advertising

Met TikTok Advertising zet je jouw bedrijf in een relatief korte tijd op de kaart bij jouw doelgroep. We zetten nog een aantal voordelen voor je op een rij.

  • TikTok is een van de snelst groeiende social media platformen
  • Op TikTok vind je de hoogste mate van betrokkenheid bij de doelgroep
  • Ideaal platform om de leeftijdscategorie 18 t/m 35 jaar te bereiken
  • Genereer in een korte tijd een hoge naamsbekendheid

Wat kost TikTok advertising?

De kosten voor TikTok advertising zijn natuurlijk afhankelijk van je doelstellingen en van je budget. Je bepaalt (deels) zelf hoeveel budget je besteedt aan TikTok. Er geldt echter wel een minimumbudget. Kies je voor budget op campagneniveau, dan kost het € 50,- per dag of per campagne. Kies je voor budget op advertentiegroepniveau, dan kost het minimaal € 20,- per advertentiegroep.

Budget

Slim benutten

Je kunt het budget op twee manieren inzetten: via een dagelijks budget of looptijd budget. Dit geldt voor zowel een advertentiegroep als een campagne. Een dagbudget is ideaal als je per dag wilt bepalen hoeveel je uitgeeft aan een campagne of advertentiegroep. Looptijdbudgetten gebruik je als je een specifiek bedrag wilt uitgeven aan een campagne. Hier geldt dat je van tevoren een budget vaststelt dat evenredig wordt uitgegeven gedurende de looptijd van je campagne.

In Nederland gelden de volgende benchmarks:

  • CPC (Cost Per Click): € 0,05 – € 0,30
  • CTR (Click Trough Rate): 1% – 3%
  • CPM (Cost Per Mille): € 0,50 – € 2,50

Rendement

Haal meer uit jouw TikTok Advertising campagnes!

Tiktok telt inmiddels meer dan 5 miljoen Nederlandse gebruikers. Gecombineerd met een geconcentreerde doelgroep creëert dit enorme kansen voor jouw naamsbekendheid op social media. Met een goed doordachte strategie van onze specialisten benut jij deze kansen optimaal. Meer weten? Binnen enkele minuten heb je een strategische sparsessie met ons ingepland.

190+ Google reviews met een 4,7 rating
Reviews met een 4,7 rating

Meer weten over adverteren op TikTok? Wij helpen je graag.

Vertel ons wat jij wilt bereiken en we slaan samen de weg in naar online succes. We nemen zo snel mogelijk contact met je op.

190+ Google reviews met een 4,7 rating
Reviews met een 4,7 rating
Ontvang - voordat je beslist om met ons samen te werken - jouw gratis groeianalyse
Ontvang jouw gratis groeianalyse
Mét nulmeting, zodat je weet waar je nu staat
Mét tenminste drie online groeikansen
Positief? Binnen 24 uur een persoonlijke intake
Ontvang jouw gratis groeianalyse
© 2025 | iClicks.nl Alle rechten voorbehouden.