Jouw content partner

Content optimalisatie met iClicks

Goede content vertelt het verhaal van je bedrijf, spreekt je doelgroep aan én scoort in Google. Bij iClicks combineren we het beste dat AI te bieden heeft met de menselijke blik en ervaring van onze content specialisten. Zij schrijven en optimaliseren teksten die niet alleen zoekmachinevriendelijk zijn, maar ook bezoekers overtuigen om klant te worden.

De drie belangrijkste voordelen van contentoptimalisatie via iClicks:

  • Unieke, doelgroepgerichte content afgestemd op jouw onderneming
  • Altijd een vaste contentspecialist die jouw website continu verbetert
  • SEO-geoptimaliseerde teksten op basis van uitgebreid zoekwoordenonderzoek
Ontvang - voordat je beslist om met ons samen te werken - jouw gratis groeianalyse
Ontvang jouw gratis groeianalyse
Mét nulmeting, zodat je weet waar je nu staat
Mét tenminste drie online groeikansen
Positief? Binnen 24 uur een persoonlijke intake
desktop
desktop
desktop
mobile
mobile
mobile
190+ Google reviews met een 4,7 rating
Reviews met een 4,7 rating

Contentoptimalisatie is onmisbaar binnen jouw SEO- en contentmarketingstrategie. Het draait om meer dan alleen goed geschreven tekst. We zorgen ervoor dat je content past bij jouw bedrijf, de juiste zoekwoorden bevat én bezoekers aanzet tot actie. Zo haal je méér uit elke pagina op je website.

SE Ranking logo
Semrush logo
Google Analytics logo
Screaming Frog logo
Google search console logo
SE Ranking logo
Semrush logo
Google Analytics logo
Screaming Frog logo
Google search console logo
SE Ranking logo
Semrush logo
Google Analytics logo
Screaming Frog logo
Google search console logo
Video Placeholder

Krachtige teksten

Wat is content optimalisatie?

Met content optimalisatie verbeter je nieuwe en bestaande content op je website, zodat het beter aansluit bij zowel zoekmachines (zoals Google) als bij je doelgroep. Bijvoorbeeld het verfijnen van teksten, het toevoegen van relevante zoekwoorden, het verbeteren van de structuur, het updaten van verouderde informatie en het optimaliseren van koppen en meta-data.

Krachtige teksten zijn de spil van elke succesvolle SEO-aanpak. Alleen met relevante, overtuigende en goed geoptimaliseerde content zorg je voor betere vindbaarheid én meer conversie. Bij iClicks zetten we content in die niet alleen Google blij maakt, maar vooral jouw bezoekers aanspreekt.

 

Bereik je doelgroep met sterke content

Het doel van content optimalisatie bestaat uit twee delen:

Beter vindbaar zijn in zoekmachines (SEO), zodat je pagina hoger rankt op belangrijke zoektermen. Meer waarde bieden aan je bezoekers. Door content die duidelijk, relevant en overtuigend is, wat leidt tot meer interactie, conversie en vertrouwen.

Bij iClicks zien we content optimalisatie als een doorlopend proces: we monitoren prestaties, testen verbeteringen en blijven aanscherpen. Daarbij combineren we slimme AI-tools met de expertise van onze contentspecialisten om content te maken die werkt, voor zoekmachines én mensen

Voordelen

Content optimalisatie werkt voor jou

  • Hogere posities in Google op relevante zoekwoorden
  • Meer waardevolle bezoekers op je website
  • Een soepelere en effectievere customer journey
  • Hogere conversieratio en meer omzet
  • Content die aansluit op de informatiebehoefte van je doelgroep
  • Een tone of voice die past bij jouw merk en doelgroep
  • Actuele en betrouwbare informatie op elke pagina
  • Een sterke basis voor SEA, e-mailmarketing, CRO en marketing automation

Werkzaamheden en aandachtsgebieden

Dit valt onder content optimalisatie

Bij content optimalisatie draait het niet alleen om nieuwe teksten schrijven, maar juist ook om het slim verbeteren van wat er al staat. We ontwikkelen complete landingspagina’s die aansluiten op jouw belangrijkste zoekwoorden én de zoekintentie van je doelgroep. Bestaande pagina’s nemen we kritisch onder de loep en voorzien we van geoptimaliseerde title tags, meta descriptions en slimme interne links. Ook navigatie-elementen zoals de hoofdnavigatie en footer worden aangepast voor een betere structuur en vindbaarheid.

Daarnaast zorgen we voor waardevolle content die niet alleen goed scoort in zoekmachines, maar ook inspireert en deelt. Denk aan blogs, infographics en whitepapers die jouw expertise onderstrepen. Visuele content maken we vindbaar met de juiste alt-teksten en beschrijvingen. We kijken naar de volledige klantreis: van de eerste klik tot conversie. Met heldere call-to-actions, structured data en nauwkeurige monitoring via tools als Google Analytics zorgen we voor continue verbetering én inzicht in resultaat.

Sinds 2014 content ervaring en 1000'en websites verder

Met ruim 10 jaar ervaring in SEO-contentoptimalisatie weet iClicks precies wat wél werkt. Ons team van meer dan 15 dedicated Content Specialisten werkt dagelijks aan het versterken van de online zichtbaarheid van duizenden websites. Van retail tot zorg en van techniek tot dienstverlening: we kennen de nuances van elke branche en zetten onze expertise in voor duurzame online groei.

Onze cases

Succesvolle Content-cases

Ridder Letselschade

+216%
Leads
+13%
Topposities

Laminaat Plaza

+15%
Omzetgroei
+25%
Scoringskans

Sandwichshop

+50%
Omzet
130k+
Bereik

Alles-in-een

Alle content kennis inhouse

Resultaat boeken met content en SEO vereist een multidisciplinair team van specialisten. iClicks beschikt over een van de grootste SEO-afdelingen van Nederland die is opgebouwd uit verschillende subafdelingen. Dankzij deze verschillende gespecialiseerde afdelingen kunnen wij voor elke website maatwerk bieden en zowel de strategie als de uitvoering volledig uit handen nemen.

“Content moet de verhalen van merken tot leven brengen en sterke verbindingen met de doelgroep creëren."
Joyce Westenberg
Content Specialist

Samen bouwen aan jouw succes!

Vraag een vrijblijvend adviesgesprek aan met een van onze online marketing consultants en bespreek samen de kansen en mogelijkheden om jouw website naar het volgende niveau te tillen.

190+ Google reviews met een 4,7 rating
Reviews met een 4,7 rating
Ontvang - voordat je beslist om met ons samen te werken - jouw gratis groeianalyse
Ontvang jouw gratis groeianalyse
Mét nulmeting, zodat je weet waar je nu staat
Mét tenminste drie online groeikansen
Positief? Binnen 24 uur een persoonlijke intake

Hoe werkt content optimalisatie?

Content optimalisatie is inmiddels uitgegroeid tot een volwassen en specialistisch vakgebied. Gelukkig ligt de tijd van onnatuurlijke webteksten, vol geforceerde zoekwoorden in teksten proppen, achter ons. Bij iClicks begint een sterke contentstrategie met grondige analyses en slimme keuzes. We duiken eerst in de data voordat we aan de slag gaan met schrijven.

De pijlers van

Content optimalisatie

Interview en achtergrond bedrijf

“Om als een geoliede machine te werken, willen we graag weten met wie we werken. Aan de hand van een interview maken we een profielschets van de organisatie. Ook brengen we in dit stadium de juiste tone of voice voor de website en jouw wensen in kaart.”

– Layla

Doelgroepanalyse en customer journey

“Hoe ziet je doelgroep eruit, welke informatie en welk type content is belangrijk voor jouw klanten? Hoe verloopt de customer journey en hoe kunnen we hier met de content optimaal op inspelen? Deze en meer vragen worden allemaal beantwoord in deze fase van het vooronderzoek.”

– Reinier

Zoekwoordenanalyse

“Op welke termen zoekt jouw doelgroep? Hoe kunnen we de doelgroep het beste bereiken en hoe vallen we op binnen de zoekresultaten van Google? We maken een uitgebreide zoekwoordenanalyse op basis van bekende informatie en nieuwe invalshoeken.”

– Joyce

Concurrentieanalyse

“Op welke zoektermen worden jouw concurrenten gevonden, maar jij nog niet? Met andere woorden: wat is de keyword gap? Hoe kan jouw bedrijf zich online onderscheiden van de concurrenten? En welke bewijslast kunnen we aanvoeren om deze onderscheidende elementen te benadrukken volgens het ‘show, don’t tell’-principe?”

– Julian

Websiteanalyse

“Wat is de kwaliteit van de huidige content op de website en hoe worden de pagina’s momenteel geïndexeerd? Heeft de website een logische URL-opbouw en -hiërarchie? Is de hoofdnavigatie en interne linkstructuur optimaal ingericht? Worden alle onsite SEO-accenten optimaal benut?”

– Myrthe

Actieplan

“Op basis van de antwoorden op bovenstaande vragen stellen we een gericht actieplan op. Dit actieplan vormt de contentstrategie die richting geeft aan het stellen van prioriteiten en het maken van de contentkalender. De quick wins voeren we zo snel mogelijk door en voor alle content die geoptimaliseerd moet worden, stellen we een planning op basis van verwacht rendement en beschikbaar budget op. Content optimalisatie is een doorlopend proces. Het is dan ook noodzakelijk om de resultaten van de uitgevoerde content optimalisatiepunten structureel te monitoren en waar nodig de strategie bij te sturen.”

– Monique

Heb je een vraag over content optimalisatie?


Wil je meer weten over het optimaliseren van content? Neem dan via onderstaande buttons direct contact met ons op!

Testimonials

Wat klanten over ons zeggen

Jouw groei staat voorop. We werken niet alleen voor je, maar mét je, zodat je altijd een stap voor blijft in online marketing. We combineren creativiteit, innovatie en een persoonlijke aanpak om jouw online groei te realiseren. Wat we doen, doen we goed – en dat zie je terug in de resultaten. Lees de ervaringen van ondernemers die je voorgingen.

190+ Google reviews met een 4,7 rating
Reviews met een 4,7 rating
"Wat een top bedrijf! Het betrouwbare team van iClicks staat altijd voor je klaar en groeit met je mee als bedrijf. Klein budget? iClicks denkt met je mee! Toe aan groei? iClicks maakt een plan om op te schalen."
Lotte Intershades
"Met de expertise en adviezen van iClicks is onze site SEO geoptimaliseerd waardoor consumenten eenvoudig het antwoord op onze site terug konden vinden."
Annemarie Weber
"Met een duidelijke online marketing strategie die naadloos aansluit op onze doelstellingen werd de investering binnen een paar maanden al omgezet naar concrete resultaten."
Irene Maars living walls

Structured data

Rich snippet

Featured snippet

User intent

Wat is de intentie van de zoekopdracht?

Om content goed vindbaar te maken in Google is het belangrijk om rekening te houden met de user intent van zoekopdrachten, zodat de informatie op jouw website optimaal aansluit op de informatiebehoefte van de zoeker. De user intent zegt welk doel een zoekmachinegebruiker heeft bij het invoeren van een zoekterm in een zoekmachine, zoals Google. Om de user intent goed te kunnen begrijpen heeft Google het begrip ‘micro-momenten’ geïntroduceerd:

  1. I-want-to-know-moments
  2. I-want-to-go-moments
  3. I-want-to-do-moments
  4. I-want-to-buy-moments

Speel in op de behoefte van jouw doelgroep

Micro-momenten zijn beslissende momenten in de klantreis van jouw doelgroep. Op zo’n moment weet een potentiële klant precies wat hij nodig heeft en wil dat graag zo snel mogelijk hebben. Bedrijven die dan de juiste informatie of oplossing bieden, hebben direct een streepje voor. Daarom is het essentieel om met de juiste content en overtuigende elementen precies in die behoefte te voorzien.

Bij het creëren of optimaliseren van content stel je jezelf steeds de vraag: welke behoefte vervult deze pagina? En welke contentelementen zijn nodig om daarin te slagen? Voor content specialisten en marketeers zijn deze micro-momenten dé kans om in contact te komen met actiegerichte bezoekers. Door slim op deze momenten in te spelen, vergroot je de kans op conversie aanzienlijk.

Voorstel

Vraag jouw groeianalyse aan

Benieuwd naar welke kansen jij momenteel nog onbenut laat om optimaal in te spelen op deze micro-momenten bij jouw doelgroep? Een van onze online marketing consultants vertelt je hier graag meer over in een gratis adviesgesprek.

Gratis voorstel ontvangen

Video's

Zie hoe wij werken

Meer weten over content optimalisatie? Wij helpen je graag.

Vertel ons wat jij wilt bereiken en we slaan samen de weg in naar online succes. We nemen zo snel mogelijk contact met je op.

190+ Google reviews met een 4,7 rating
Reviews met een 4,7 rating
Ontvang - voordat je beslist om met ons samen te werken - jouw gratis groeianalyse
Ontvang jouw gratis groeianalyse
Mét nulmeting, zodat je weet waar je nu staat
Mét tenminste drie online groeikansen
Positief? Binnen 24 uur een persoonlijke intake

Onze blogartikelen

Pick our brain

Met zo’n groot team aan specialisten en vakidioten verzamelen we veel tips. Deze zetten we graag voor je op een rij in onze blogartikelen. Lees ze hier.

Ontvang jouw gratis groeianalyse
© 2025 | iClicks.nl Alle rechten voorbehouden.