Content optimalisatie is een belangrijk onderdeel binnen content marketing en zoekmachine optimalisatie. Met content optimalisatie zorgen we ervoor dat de content op jouw website overtuigend en conversiegericht is. Onze Content Specialisten schrijven converterende teksten die aansluiten bij jouw bedrijf, inspelen op de user intent van je bezoekers en goed gevonden worden binnen de zoekmachines.
We komen graag met je in contact hoe wij de content van je website kunnen optimaliseren voor je bezoekers en je online vindbaarheid. Zet de eerste stap naar meer online succes en vul hieronder je gegevens in om in contact te komen met een online marketing strateeg.
Haal optimaal rendement uit je website met content optimalisatie. Content is onmisbaar als het gaat om zoekmachine optimalisatie (SEO): het succes van een SEO-campagne valt of staat met de kwaliteit van de content op je website.
Content optimalisatie is een doorlopend proces dat zich richt op het creëren en verbeteren van content op websites. Het doel van dit proces is om de pagina’s optimaal vindbaar te maken voor zoekmachines zoals Google en om de content op websites zo goed mogelijk te laten aansluiten op de informatiebehoefte van de doelgroep. Content optimalisatie vormt daarom een essentieel onderdeel van zoekmachine optimalisatie.
iClicks heeft meer dan 10 jaar ervaring met het gericht optimaliseren van de content op websites ten behoeve van zoekmachine optimalisatie (SEO). Met een dedicated team van meer dan 15 Content Specialisten werken we dagelijks aan het vergroten van het online succes van meer dan 1.000 websites in zeer uiteenlopende branches.
“Met pakkende content overtuigen we je doelgroep van jouw product of dienst én maken we je website goed zichtbaar in zoekmachines als Google. ”
Stefan - Polinkliniekdeblaak.nlWij zijn zeer tevreden over de samenwerking met iClicks. Ze hebben onze website gemaakt en zorgen voor de SEO.
Judith - Letselverhalen.nl“Een betrouwbare SEO partner die altijd bereid is om een extra stapje voor je doen!”
Héman Horecaverhuur“Wij werken al een aantal jaar samen met iClicks en zijn meer dan tevreden! Met name de snelle respons en we worden goed op de hoogte gehouden van ons SEO en ads campagnes. Een fijn bedrijf om mee samen te werken.”
Floris - Dijkenvanemmerik.nl“iClicks is voor Dijk & Van Emmerik een belangrijk partner bij het up to date houden van onze website. Zij helpen met SEO en leveren daarnaast veel adviezen over hoe wij onze content beter over het voetlicht kunnen brengen. De verschillende medewerkers zijn steeds deskundig, snel en weten goed in te spelen op wat ik belangrijk vind. Het enige nadeel voor mij is dat zij hierdoor mij als adviesbureau voor HR nauwelijks nodig hebben.”
Content optimalisatie is uitgegroeid tot een breed en specialistisch vakgebied en heeft gelukkig weinig meer te maken met het schrijven van onnatuurlijke (web)teksten waarin geforceerd zoekwoorden zijn verwerkt voor zoekmachines. Een gedegen contentstrategie begint bij iClicks altijd met grondig analyseren en onderzoek doen. Zo starten we niet voordat we onderstaande analyses hebben uitgevoerd:
“Om als een geoliede machine te werken, willen we graag weten met wie we werken. Aan de hand van een interview maken we een profielschets van de organisatie. Ook brengen we in dit stadium de juiste tone of voice voor de website en jouw wensen in kaart.”
– Demi
“Hoe ziet je doelgroep eruit, welke informatie en welk type content is belangrijk voor jouw klanten? Hoe verloopt de customer journey en hoe kunnen we hier met de content optimaal op inspelen? Deze en meer vragen worden allemaal beantwoord in deze fase van het vooronderzoek.”
– Reinier
“Op welke termen zoekt jouw doelgroep? Hoe kunnen we de doelgroep het beste bereiken en hoe vallen we op binnen de zoekresultaten van Google? We maken een uitgebreide zoekwoordenanalyse op basis van bekende informatie en nieuwe invalshoeken.”
– Brenda
“Op welke zoektermen worden jouw concurrenten gevonden, maar jij nog niet? Met andere woorden: wat is de keyword gap? Hoe kan jouw bedrijf zich online onderscheiden van de concurrenten? En welke bewijslast kunnen we aanvoeren om deze onderscheidende elementen te benadrukken volgens het ‘show, don’t tell’-principe?”
– Matthijs
“Wat is de kwaliteit van de huidige content op de website en hoe worden de pagina’s momenteel geïndexeerd? Heeft de website een logische URL-opbouw en -hiërarchie? Is de hoofdnavigatie en interne linkstructuur optimaal ingericht? Worden alle onsite SEO-accenten optimaal benut?”
– Myrthe
“Op basis van de antwoorden op bovenstaande vragen stellen we een gericht actieplan op. Dit actieplan vormt de contentstrategie die richting geeft aan het stellen van prioriteiten en het maken van de contentkalender. De quick wins voeren we zo snel mogelijk door en voor alle content die geoptimaliseerd moet worden, stellen we een planning op basis van verwacht rendement en beschikbaar budget op. Content optimalisatie is een doorlopend proces. Het is dan ook noodzakelijk om de resultaten van de uitgevoerde content optimalisatiepunten structureel te monitoren en waar nodig de strategie bij te sturen.”
– Joyce
Vraag een vrijblijvend adviesgesprek aan met een van onze online marketing consultants en bespreek samen de kansen en mogelijkheden om jouw website naar het volgende niveau te tillen.
Om content goed vindbaar te maken in Google is het belangrijk om rekening te houden met de user intent van zoekopdrachten, zodat de informatie op jouw website optimaal aansluit op de informatiebehoefte van de zoeker. De user intent zegt welk doel een zoekmachinegebruiker heeft bij het invoeren van een zoekterm in een zoekmachine, zoals Google. Om de user intent goed te kunnen begrijpen heeft Google het begrip ‘micro-momenten’ geïntroduceerd. De vier “micro-momenten” zijn:
Deze vier micro-momenten zijn erg belangrijk binnen de customer journey van jouw doelgroep. Een micro-moment is namelijk hét moment om jouw (potentiële) klanten te voorzien in hun behoeften. Tijdens een micro-moment weten klanten wat ze willen en wanneer ze het willen – ze zullen kiezen voor bedrijven die voorzien in deze behoeften. Om optimaal in te kunnen spelen op deze behoefte is het presenteren van de juiste content en andere persuasieve elementen van doorslaggevend belang.
Wanneer je nieuwe content creëert of bestaande content optimaliseert, moet je jezelf afvragen in welke behoefte de pagina moet voorzien en welke contentelementen noodzakelijk zijn om optimaal te voorzien in deze behoefte. Voor online marketeers en content specialisten is het herkennen en inspelen op deze micro-momenten enorm belangrijk, omdat klanten tijdens deze momenten actief op zoek zijn naar informatie en actie willen ondernemen. Met andere woorden: een enorme kans op een conversie!
Benieuwd naar welke kansen jij momenteel nog onbenut laat om optimaal in te spelen op deze micro-momenten bij jouw doelgroep? Een van onze online marketing consultants vertelt je hier graag meer over in een gratis adviesgesprek.