Website optimalisatie

Website optimalisatie heeft als doel om maximaal rendement te halen uit de prestaties van je website.

Het maximale uit je website halen

Het optimaliseren van websites is een specialistisch en multidisciplinair vakgebied waarin ontwikkelingen zich razendsnel opvolgen. In de wereld van website optimalisatie is kennis absoluut macht. Website optimalisatie kan grofweg ingedeeld worden in drie hoofdcomponenten. Bij het optimalisatietraject van uw websites dient altijd rekening te houden met onderstaande drie pijlers.

Site usability optimalisatie

Check de weergave van je website

Vul hieronder je websitenaam in en check of je website correct wordt weergegeven op de meest gebruikte schermformaten, zoals op een PC, laptop, tablet en smartphone.

Website laten optimaliseren

Het zal je niet verbazen dat iClicks adviseert om de optimalisatie van je website te laten uitvoeren door een gespecialiseerd bedrijf met jarenlange ervaring in het volledige spectrum van website optimalisatie.

Omdat website optimalisatie maatwerk is, werken we graag een optimalisatiestrategie voor je uit waarin we de kansen en mogelijkheden bespreken om gezamenlijk het maximale uit je website te halen.

Zelf je website optimaliseren

Voor ondernemers en bedrijven is het optimaliseren van de eigen website een complexe en uitdagende bezigheid – de vele Google Updates, de toenemende opkomst van gespecialiseerde online marketing bureaus en de concurrentie die niet stilzit zorgen ervoor dat veel ondernemers en bedrijven ervoor kiezen om hun website te laten optimaliseren door een online marketing bureau.

Tips voor website optimalisatie

Op het internet zijn veel uiteenlopende tips over het optimaliseren van websites te vinden. De betrouwbaarheid en waarde van deze tips is echter vaak teleurstellend. De kennis is snel verouderd en de informatie waar écht het verschil mee kan worden gemaakt zal je niet snel op het internet vinden.

Check de snelheid van je website

Vul hieronder de url van je website in en check de laadsnelheid van je website. Slechte score? Geen zorgen! Wij kunnen helpen om je website sneller te maken.

Gratis adviesgesprek

Onze online marketing consultants komen graag bij je langs om kennis te maken en gezamenlijk in kaart te brengen hoe we maximaal rendement uit je website kunnen halen.

 

Onze optimalisatiediensten

  • Zoekmachine optimalisatie (SEO)
  • AdWords (SEA)
  • Nieuwe website
  • Nieuwe webshop
  • Social media
  • Conversie optimalisatie
  • E-mailmarketing
  • Google Mijn Bedrijf

"De zoekmachine optimalisatie van iClicks wordt door onze klanten beoordeeld met een 9.6 uit 10 op basis van 30 recensies"

Stappenplan van website optimalisatie

Direct in de eerste week zullen onze specialisten contact met je opnemen voor een kennismakingsgesprek waarin de resultaten van de verschillende analyses met je worden besproken en de planning en strategie zal worden doorgesproken.

Op deze manier weet je welke optimalisatiewerkzaamheden er precies worden verricht en wat je in de eerste en daaropvolgende periodes kunt verwachten.

iClicks hecht veel waarde aan goede en duidelijke communicatie met de klant en daarom zullen wij minimaal twee keer per maand verslag uitbrengen van de geplande werkzaamheden en de behaalde resultaten.

Aanpassingen op websiteniveau

Gedurende de eerste fase van het optimalisatietraject ligt er een hoofdfocus op het optimaliseren op websiteniveau.

Gedurende het tweede gedeelte van het optimalisatietraject, zodra alle onsite aanpassingen zijn doorgevoerd, zullen de werkzaamheden zich hoofdzakelijk richten op het verhogen van de domeinautoriteit en het verhogen van de online populariteit en zichtbaarheid van je website.

Onze specialisten weten wat er online binnen de branche speelt en welke zoekthema’s belangrijk zijn voor een toename in verkeer en conversie.

Het voorbereidende traject

Als eerste bekijken wij de core business van jouw bedrijf – de belangrijkste producten en diensten worden in kaart gebracht. Hoe kunnen we de sterke punten van jouw dienstverlening online nog beter maken en waar liggen de kansen op websiteniveau?

Analyse

Op basis van bovenstaande analyse wordt een voorstel gemaakt met de verschillende diensten die voor de optimalisatie van je website interessant zijn; een nieuwe website, webshop, SEO, SEA of wellicht een combinatie van de verschillende diensten.

Zoekthema's

Er wordt bepaald welke zoekthema’s relevant en interessant zijn voor de betreffende branche en dienstverlening. Hoeveel zoekvolume zit er op de interessante zoekthema’s en welke zoekthema’s zullen ook daadwerkelijk leiden tot meer conversie?

Posities

Vervolgens kijken wij naar de actuele posities van de geselecteerde zoekthema’s en wordt er in overleg met jou een definitieve selectie van zoekthema’s en het te leveren dienstenpakket gemaakt.

"Ongeveer 97% van de Nederlandse internetgebruikers maakt gebruik van Google"

De eerste week van het optimalisatietraject

  • Op basis van de besproken punten in het voorbereidende traject beginnen wij aan de verschillende analyses. Afhankelijk van de diensten die je afneemt bestaan deze analyses uit een content, technische, linkbuilding en social media analyse
  • De website wordt geanalyseerd op basis van de verschillende Google rankingfactoren. Er worden adviespunten opgesteld met oog op zoekmachine optimalisatie, conversieoptimalisatie en site usability optimalisatie
  • Alle analyses worden samengevat tot een concreet en uitvoerbaar plan
  • In de eerste week wordt contact met je opgenomen om de volledige op maat uitgewerkte strategie, planning en werkwijze door te spreken

De tweede en daarop volgende weken van het optimalisatietraject

  • Nadat de resultaten van de analyses met je zijn besproken gaat onze technische afdeling en content afdeling aan de slag met het uitwerken en doorvoeren van de verschillende optimalisatiepunten
  • Zodra alle voorgestelde punten zijn uitgewerkt, krijg je de gelegenheid om alle aanpassingen te controleren en eventuele wijzigingen voor te stellen
  • Indien alles akkoord en naar wens is zullen alle optimalisatiepunten worden doorgevoerd en live worden gezet

Na het doorvoeren van de optimalisatiepunten

  • Op het moment dat alle optimalisatiepunten zijn doorgevoerd is je website:
    • Zoekmachinevriendelijk
    • Conversiegericht opgezet
    • Geoptimaliseerd op site usability
  • Na het doorvoeren van de optimalisatiepunten is het tijd om de autoriteit en populariteit van de website te verhogen en zo meer bezoekers naar de website te trekken. Werkzaamheden zoals linkbuilding, social media en bloggen dragen bij om de autoriteit en online populariteit van de website te verhogen.
  • Optimaliseren van websites is een continu proces, zullen er altijd in overleg verbeterpunten op de website blijven worden doorgevoerd op basis van de voortgang van de werkzaamheden.

Altijd inzicht in de voortgang van het optimalisatietraject en de behaalde resultaten

Met je persoonlijke inlogcode van de iClicks SEO-tool heb je 24 uur per dag en 7 dagen per week inzicht in de resultaten en voortgang van de optimalisatiewerkzaamheden.

Bovendien krijg je aan het eind van ieder kwartaal een uitgebreide rapportage van ons waar alle verrichte werkzaamheden en resultaten in staan vermeld. Aan de hand van de rapportage kan je zien welke progressie er de afgelopen maanden is geboekt op het gebied van website optimalisatie.

Gratis voorstel website optimalisatie

Beschik je momenteel over een website maar heb je het gevoel dat je nog niet het maximale uit de website weet te halen? Dan kan website optimalisatie de oplossing zijn. Een website is niet alleen het visitekaartje van je bedrijf maar functioneert ook als je belangrijkste marketinginstrument.

Een geoptimaliseerde website geeft je bedrijf de potentie om meer leads en meer omzet te genereren. Een voorwaarde is echter wel dat de website gevonden wordt door je doelgroep. Een hoge positie in de organische zoekresultaten van Google heeft hier grote invloed op. Ongeveer 97% van de Nederlanders maakt momenteel gebruik van Google en een hoge positie binnen de zoekresultaten zal dan ook leiden tot meer traffic (bezoekers) naar je website.

Diensten die ook interessant voor je kunnen zijn:

Samenwerken met iClicks?

Op werkdagen zijn wij telefonisch bereikbaar tussen 09.00 uur en 17.30 uur.

Stevan Otting

Online Marketing Consultant

Demian van Klingeren

Online Marketing Consultant