Website optimalisatie

Beschikt u momenteel over een website maar heeft u het gevoel dat u nog niet het maximale uit de website weet te halen? Dan is website optimalisatie voor u de oplossing. Een website is niet alleen een visitekaartje maar functioneert ook als marketinginstrument. U heeft de potentie om meer leads of meer omzet te genereren dankzij uw website. Maar hiervoor dient uw website wel gevonden te worden door uw doelgroep. Een hoge positie in de organische zoekresultaten van Google heeft hier grote invloed op. Ongeveer 97% van de Nederlanders maakt momenteel gebruik van Google en een hoge positie binnen de zoekresultaten zal dan ook leiden tot meer traffic (bezoekers) naar uw website.

iClicks heeft door de jaren een brede kennis en ervaring opgebouwd op het gebied van website optimalisatie. Dankzij een team van specialisten weten wij daarom ook wat ervoor nodig is om uw website op de gewenste posities te krijgen.

Advies op maat

Door onze jarenlange ervaring binnen het MKB zijn wij van vele markten thuis. Wij weten wat er binnen veel branches speelt en welke zoektermen belangrijk zijn voor bepaalde bedrijven/instellingen. Wellicht bent u zelf nog niet helemaal op de hoogte van website optimalisatie en juist daarom leggen wij graag alle stappen helder en duidelijk aan u uit. iClicks werkt volgens de volgende stappen:

  • Als eerste bekijken wij uw core business. Wat zijn precies uw belangrijkste producten
  • Welke zoektermen zijn relevant aan uw branche en aan uw producten en wellicht nog belangrijker; hoeveel zoekvolume zit er op deze zoekwoorden
  • Vervolgens kijken wij naar de actuele zoekposities van uw zoekwoord(en)
  • Op basis van de bovenstaande punten beginnen wij aan onze technische analyse
  • Wij analyseren uw website op tal van factoren waar Google wekelijks of zelfs dagelijks naar kijkt
  • Vervolgens maken wij een concurrentieanalyse en brengen wij een realistisch advies uit

Dankzij een advies op maat krijgt u een helder en realistisch beeld van de te verwachten resultaten.

De uitvoering van website optimalisatie

In de eerste week zullen onze specialisten contact met u opnemen om de geplande werkzaamheden met u te bespreken. Op deze manier weet u welke werkzaamheden er precies worden verricht en wat u de komende weken kunt verwachten. iClicks hecht veel waarde aan een goede communicatie met de klant en wij zullen daarom maandelijks verslag uitbrengen van de geplande werkzaamheden.

Aan het eind van het kwartaal krijgt u van ons een rapportage waar alle verrichte werkzaamheden en resultaten in staan vermeld. Aan de hand van de rapportage kunt u zien welke progressie er de afgelopen maanden is geboekt op het gebied van website optimalisatie.

Heeft u naar aanleiding van de bovenstaande informatie nog vragen of wilt u graag gezamenlijk uw mogelijkheden bekijken? Dat kan! Neem contact op via ons telefoonnummer 088 425 4257 of vul onderstaand contactformulier in. Wij zullen dan binnen 24 uur contact met u opnemen.

Onze klantwaardering

De zoekmachine optimalisatie van iClicks wordt door onze klanten beoordeeld met een 9.8 uit 10 op basis van 30 recensies.


score

Neem contact op met iClicks

Wilt u ook een offerte? Vul dan nu het onderstaande offerteformulier in, wij zullen uw offerte aanvraag binnen 24 uur in behandeling nemen.

Blogs over website optimalisatie

5 redenen waarom bloggen belangrijk is

Bloggen is een veelgebruikte strategie binnen SEO. Naast het feit dat blogs leuk zijn om te lezen, heeft het ook daadwerkelijk een positief effect voor de ranking van uw website in de zoekresultaten van Google. Wij gaven eerder al tips hoe u een succesvolle blog schrijft. In deze editie geven wij 5 redenen waarom bloggen belangrijk is voor uw website.

De kracht van long tail zoekwoorden

Veel ondernemers kunnen meer winst halen uit long tail zoekwoorden. Door te kiezen voor long tail zoekwoorden maakt u meer kans om uw concurrenten in de ranking van Google te verslaan en zorgt u dat u meer omzet uit uw website haalt. In dit blog bekijken we de kracht van de long tail keywords.

Google lanceert uitgebreide tekstadvertenties in Nederland

Tijdens de jaarlijkse Google Performance Summit van afgelopen mei kondigde Google aan wijzingen te gaan doorvoeren binnen Google AdWords en Google Analytics. Google heeft nu de ‘uitgebreide tekstadvertenties’ (Extended Tekst Ads, ofwel ETA genoemd) gelanceerd in Nederland. In dit blog leest u meer over deze recente uitbreiding binnen Google AdWords.

Is Google geen zoekmachine meer?

Het spreekwoord ‘schoenmaker blijf bij je leest’ lijkt niet voor Google op te gaan. Waar het bedrijf in 1998 vanuit een garage startte als zoekmachine, doet Google tegenwoordig onderzoek in onder andere gezondheidzorg, transport en zelfs ruimtevaart.

Google Analytics: een goudmijn aan informatie

Het optimaliseren van websites doen wij bij iClicks maar met één reden: zodat u er meer aan verdient. Maar hoe meet u eigenlijk hoe goed een website presteert? Dat gebeurt via Google Analytics, waarin talloze statistieken worden bijgehouden.

Hoe wordt uw bedrijf weergegeven in de lokale zoekresultaten?

Voor potentiële klanten is een hoge zoekpositie van uw onderneming in Google tegenwoordig niet voldoende om te overtuigen. Mooie foto’s, recensies, openingstijden en contactgegevens laten ‘uw’ zoekresultaat er betrouwbaarder uitzien, waardoor mensen sneller geneigd zijn om op de link van uw website te klikken. Maar hoe zorgt u dat Google deze gegevens opneemt in uw zoekresultaat?

4 tips voor een betrouwbare website

Met ruim een miljard websites online is het belangrijk dat uw website zich onderscheidt van de rest. Uw bezoeker oordeelt immers in één oogopslag of hij uw website wilt bezoeken. Geloofwaardigheid is hierbij een belangrijke factor. Deze kunt u verhogen door uw pagina’s een betrouwbare uitstraling te geven.

Tien veelgebruikte vaktermen over zoekmachineoptimalisatie

Meta descriptions, bouncepercentages en responsive websites; de moeilijke termen vliegen u om de oren wanneer u zoekt naar meer informatie over zoekmachineoptimalisatie. Maar wat betekenen deze Engelse vaktermen eigenlijk?

3 tips om uw mobiele website te laten converteren

Vandaag de dag bezoeken meer mensen uw website via een telefoon dan via een desktop. Mobiel is niet langer de toekomst; mobiel is het heden. Daarom is het uitermate belangrijk dat u uw bezoekers een mobielvriendelijke website voorschotelt: een zogenaamde responsive website. Zonder een responsive website loopt u bezoekers én conversies mis. iClicks geeft u drie tips om uw website ook op mobiele telefoons goed te laten converteren.

Bezoekersgedrag en SEO

Google’s zoekresultaten zijn gebaseerd op honderden rankingfactoren. De laadsnelheid van de website, de autoriteit van het domein, het aantal inkomende links – ze spelen allemaal een rol in Google ’s algoritme. Een rankingfactor die een steeds belangrijkere rol gaat spelen is bezoekersgedrag.

Status Update: Browsergebruik anno 2016

Uw potentiële klanten komen via verschillende apparaten op uw website terecht. Dit doen ze natuurlijk niet alleen via een desktop of laptop, maar ook via een tablet of een mobiele telefoon. Hierbij gebruikt de bezoeker tevens altijd een browser naar keuze. Inzicht in het surfgedrag van de bezoeker geeft u de kans om uw website te optimaliseren. Welke devices en browsers worden het meeste gebruikt?

De gevolgen van een langzame website

De meeste Nederlanders hebben een goede internetverbinding, waardoor de verwachtingen voor het wereldwijde web hooggespannen zijn: men wil hierdoor immers ook dat websites snel laden. Als het laden van een website te lang duurt, dan is de kans groot dat u potentiële klanten kwijtraakt. Uit onderzoek blijkt zelfs dat maar liefst 40% van de internetgebruikers een website verlaat als deze langer dan drie seconden moet laden.

Do’s and don’ts voor infographics

Infographics worden steeds populairder. Vluchtige internetgebruikers houden immers van korte teksten die aantrekkelijk zijn opgemaakt. Maar hoe wordt uw infographic een succes? Wij leren u het maken van een infographic met behulp van – jawel – een infographic!

Facebook maakt adverteren via Messenger-app mogelijk

Vanaf het tweede kwartaal in 2016 is het voor bedrijven mogelijk om te adverteren via de Facebook Messenger-app. Bedrijven die al eens eerder contact hebben gehad met klanten, kunnen zo gerichter advertenties sturen naar hun doelgroep.

Breaking news: Facebook heeft een nieuwe ‘vind ik leuk’-functie

De traditionele Like-button is verleden tijd: Facebook komt met een nieuwe Like-functie, waarbij u de mogelijkheid heeft om verschillende emoties te tonen. Deze toepassing, die officieel ‘Reactions’ heet, is vanaf vandaag wereldwijd beschikbaar op desktop, tablet en mobiel.

Hoe bepaal ik welke content mijn website nodig heeft?

Gevarieerde content is belangrijk om uw website hoog te laten ranken in Google. Voor veel ondernemers is het echter onduidelijk wat de inhoud van deze content moet zijn. Daarnaast schrijft u niet alleen om goede Google-resultaten te behalen; de inhoud van uw website dient natuurlijk ook de bezoekers van uw site te overtuigen. In dit blogbericht zetten wij 3 methoden op een rij die helpen bij het bepalen van de perfecte contentstrategie.

3 online termen die belangrijk zijn voor u als ondernemer

In de online marketing worden behoorlijk wat Engelse termen gebruikt, die niet iedere ondernemer zomaar begrijpt. Daarom hebben wij een aantal belangrijke online marketing-begrippen op een rij gezet.

Het belang van video-optimalisatie

Door de jaren heen is het zoekgedrag van consumenten sterk veranderd. Onderzoeken wijzen uit dat visuele content steeds populairder wordt. Google hecht daarom veel waarde aan goed geoptimaliseerde video’s. Zoveel waarde zelfs, dat uw geoptimaliseerde video bij de juiste zoekterm bovenaan de organische zoekresultaten kan verschijnen. Het is daarom de hoogste tijd om video-optimalisatie te integreren in uw contentstrategie.

Zoekmachineoptimalisatie: 5 misvattingen over SEO

Zoekmachineoptimalisatie, ook wel SEO genoemd, is booming. Bedrijven zien tegenwoordig in hoe belangrijk het is om hoog te ranken in Google. Doordat iedereen nieuwe manieren uitprobeert om hoog te ranken, ontstaan er automatisch ook steeds meer misvattingen over search engine optimization.

SEO trends 2016

Het jaar is nog niet eens ten einde of er wordt al weer volop gespeculeerd over de verwachte SEO trends in het nieuwe jaar. Wat kunnen we in 2016 van Google verwachten? Een kleine greep uit belangrijkste SEO-voorspellingen van 2016.

Getoond 1–20 van 49123