Jouw social advertising partner
Wist je dat er in Nederland 4,2 miljoen gebruikers op Pinterest zitten, waarvan 1 miljoen gebruikers zelfs dagelijks? Het is hét platform om visuele inspiratie om te zetten in actie. iClicks helpt je met campagnes die passen bij jouw bedrijf, jouw doelen en jouw uitstraling. Door onze expertise te koppelen aan de nieuwste AI-tooling bereiken jouw advertenties precies de juiste doelgroep op het juiste moment.
De drie belangrijkste voordelen van Pinterest Advertising met iClicks:
Gerichte targeting dankzij onze kennis van doelgroepgedrag op Pinterest
Meer naamsbekendheid door opvallende, creatieve advertenties
Een betrokken team met ervaring in uiteenlopende branches
Wil je meteen aan de slag met Pinterest Advertising, maar weet je niet goed waar je moet beginnen? De iClicks specialisten stemmen jouw campagnes slim af op je online marketin gstrategie, zo haal je alles uit dit visuele platform.
ONDERWERPEN DIE WIJ BEHANDELEN OP DEZE PAGINA
Pinterest is ideaal om gericht te adverteren. Je bereikt je afgebakende doelgroep op basis van interesses, zoektermen of eerdere interacties. Zowel nieuwe als de met jouw bedrijf al bekende klanten. Gebruikers zitten vaak op Pinterest om zich te orienteren, dat geeft jou de kans om op het juiste moment je aanbod te presenteren. En dankzij de relatief lage kosten per klik is Pinterest Advertising ook voor kleinere bedrijven toegankelijk.
Kanaal voor B2C bedrijven
Pinterest-gebruikers scrollen door hun feed op zoek naar inspiratie voor bijvoorbeeld de inrichting van hun woning of de nieuwste kledingtrends. Daarom is het een aantrekkelijk kanaal voor B2C bedrijven. Pinterest biedt meerdere advertentiemogelijkheden van Pinterest
Promoted Pins zijn Pins die in de home feed van je doelgroep verschijnen. Deze Pins staan gewoon tussen de reguliere Pins die de gebruiker interessant vindt. Een belangrijk onderdeel binnen het opzetten van een campagne op deze manier is trefwoordtargeting*.
*Hierbij kies je trefwoorden die gerelateerd zijn aan je eigen advertentie. Gebruik bijvoorbeeld synoniemen, maar niet minder dan 25 per advertentie. Door boven de 25 trefwoorden te blijven, maximaliseer je het resultaat. Je kunt er in totaal 20.000 per advertentie toevoegen.
Apps
Deze manier van adverteren is een stuk opvallender dan de Promoted Pins. De Cinematic & App Pins animeren namelijk mee met de snelheid van het scrollen van de bezoeker. Deze vorm van adverteren is een uniek format om extra zichtbaar te zijn in de app.
Daar waar Pinterest voor de meesten waarschijnlijk het platform met afbeeldingen is, kunnen bedrijven tegenwoordig ook video’s delen. Het voordeel hiervan is dat Pinterest doet aan autoplay. Dit betekent dat de video’s automatisch afgespeeld worden in de feed. Ze vallen dus lekker op tussen alle afbeeldingen.
Je doelgroep direct je product laten kopen via Pinterest? Dat kan met Buyable Pins. Deze advertenties zijn voorzien van een prijslabel en dat maakt het mogelijk voor de gebruiker om jouw product te kopen zonder Pinterest te verlaten. Momenteel is dit alleen nog mogelijk met een creditcard of Apple Pay.
Een Rich Pin gebruikt de informatie die vermeld staat op je website en toont die informatie vervolgens in de app. Doordat de Pins meer informatie bevatten, springen ze gelijk in het oog bij de gebruiker.
Onze cases
Alles-in-een
Naast onze Pinterest advertising experts werken we in Lelystad met een team van 90+ specialisten elke dag aan de online groei van onze klanten. We zetten ons met veel enthousiasme in om met SEO, content, online advertising, webdevelopment, strategie en CRO resultaten te optimaliseren. Dat doen we met creativiteit, betrokkenheid en focus.
We werken samen, dagen elkaar uit en combineren expertise met een open en energieke cultuur.
Onze social media specialisten staan te popelen om voor je aan de slag te gaan. We verrassen je graag met onze ideeën, maar kunnen dit natuurlijk niet zonder jou. Jij moet er immers een goed gevoel bij hebben. Daarom maken we graag persoonlijk een gratis social media voorstel voor je. Je krijgt zo een duidelijk beeld van alle mogelijkheden. Samen even sparren?
De voordelen
Door de vele gebruikers op Pinterest kunnen we in een relatief korte tijd veel gebruikers bereiken. Het grote voordeel is dat de kosten per klik nu nog relatief laag zijn.
We hebben nog een aantal voordelen van adverteren op Pinterest voor je op een rij gezet:
Kosten
De kosten voor adverteren zijn afhankelijk van je doelstellingen. Maar in de basis kun je uit twee opties kiezen, namelijk lifetime budget & daily budget.
Onder daily budget verstaan we het dagelijkse budget dat jouw campagne maximaal mag kosten. Deze optie is vooral ideaal wanneer je per dag wilt bepalen hoeveel je uitgeeft aan een bepaalde advertentie.
Onder lifetime budget verstaan we het totale budget dat je campagne van begin tot eind mag kosten. Dit gebruiken we vooral wanneer je een bedrag evenredig wilt verdelen over een bepaalde periode of voor bijvoorbeeld een kortlopende actie.
In Nederland gelden de volgende benchmarks:
Onze blogartikelen
Met zo’n groot team aan specialisten en vakidioten verzamelen we veel tips. Deze zetten we graag voor je op een rij in onze blogartikelen. Lees ze hier.
Volg ons op