Pinterest Advertising

Wist je dat er in Nederland 4,2 miljoen gebruikers op Pinterest zitten, waarvan 1 miljoen gebruikers zelfs dagelijks? Pinterest is daarom een heel aantrekkelijk social media kanaal om je advertenties op weer te geven en de juiste doelgroep te bereiken. Weet je niet goed waar je moet beginnen? Geen zorgen: onze specialisten weten alles over Pinterest Advertising en staan klaar om dit op de juiste manier te verweven in jouw online marketing strategie.

Waarom je je Pinterest ads wilt laten beheren door iclicks?

  • We hebben ervaring met Pinterest Ads in verschillende branches
  • Je hebt een gemotiveerd team dat aan jouw campagnes werkt
  • Onze specialisten weten precies hoe ze de juiste doelgroep moeten bereiken
  • Met Pinterest Ads vergroot je je online naamsbekendheid

Wil je starten met adverteren op Pinterest?

We komen graag met je in contact om de mogelijkheden tot het adverteren op Pinterest te bespreken. Zet de eerste stap naar meer online succes en vul hieronder je gegevens in om in contact te komen met een online marketing strateeg.

Niek Viveen

Waarom ook jij Pinterest moet toevoegen aan je online marketing strategie

Wat adverteren op Pinterest zo effectief maakt, is dat je je advertenties gericht kunt targeten. Zo kun je je bijvoorbeeld heel eenvoudig focussen op bepaalde doelgroepen, nieuwe of bestaande klanten en relevante zoektermen. Daarbij zitten de gebruikers op dit moment nog vaak aan het begin van hun customer journey en dat betekent dat je ze snel kunt introduceren met wat jij te bieden hebt. Bovendien zijn de kosten per klik relatief laag, wat het zeker voor kleinere ondernemingen een zeer aantrekkelijk advertentiekanaal maakt.

Met Pinterest Advertising realiseer je onder andere:

Meer naamsbekendheid voor je bedrijf of merk
Meer bezoekers op je eigen website
Efficiënte promotie van je product(en) en/of dienst(en)
Meer volgers op je Pinterest Account

Hoe werkt adverteren op Pinterest?

Hoe werkt Pinterest precies? Pinterest-gebruikers scrollen door hun feed op zoek naar inspiratie voor bijvoorbeeld de inrichting van hun woning of de nieuwste kledingtrends. Dit maakt het een aantrekkelijk kanaal voor B2C bedrijven. Van deze Pinterest-gebruikers kun je met je bedrijf handig gebruik maken. Hoe? Door één of meerdere van de vijf advertentiemogelijkheden van Pinterest in te zetten. De vijf advertentiemogelijkheden zijn:

Promoted pins

Promoted Pins zijn Pins die in de home feed van je doelgroep verschijnen. Deze Pins staan gewoon tussen de reguliere Pins die de gebruiker interessant vindt. Een belangrijk onderdeel binnen het opzetten van een campagne op deze manier is trefwoordtargeting*.

*Hierbij kies je trefwoorden die gerelateerd zijn aan je eigen advertentie. Gebruik bijvoorbeeld synoniemen, maar niet minder dan 25 per advertentie. Door boven de 25 trefwoorden te blijven, maximaliseer je het resultaat. Je kunt er in totaal 20.000 per advertentie toevoegen.

Cinematic Pins en app pins

Deze manier van adverteren is een stuk opvallender dan de Promoted Pins. De Cinematic & App Pins animeren namelijk mee met de snelheid van het scrollen van de bezoeker. Deze vorm van adverteren is een uniek format om extra zichtbaar te zijn in de app.

Promoted video pins

Daar waar Pinterest voor de meesten waarschijnlijk het platform met afbeeldingen is, kunnen bedrijven tegenwoordig ook video’s delen. Het voordeel hiervan is dat Pinterest doet aan autoplay. Dit betekent dat de video’s automatisch afgespeeld worden in de feed. Ze vallen dus lekker op tussen alle afbeeldingen.

Buyable pins

Je doelgroep direct je product laten kopen via Pinterest? Dat kan met Buyable Pins. Deze advertenties zijn voorzien van een prijslabel en dat maakt het mogelijk voor de gebruiker om jouw product te kopen zonder Pinterest te verlaten. Momenteel is dit alleen nog mogelijk met een creditcard of Apple Pay.

Rich pins

Een Rich Pin gebruikt de informatie die vermeld staat op je website en toont die informatie vervolgens in de app. Doordat de Pins meer informatie bevatten, springen ze gelijk in het oog bij de gebruiker.

“84% van de gebruikers heeft al eens iets gekocht nadat ze een Pin van het merk gezien hadden ”

- Tatum De Troije, Online Advertising Specialist
Tatum De Troije
Polikliniek de Blaak
Letselverhalen.nl
Dijk en van Emmerik
Héman Horecaverhuur
Caravan Makelaardij Karsten

Wij zijn zeer tevreden over de samenwerking met iClicks. Ze hebben onze website gemaakt en zorgen voor de SEO.

Stefan - Polinkliniekdeblaak.nl

“Een betrouwbare SEO partner die altijd bereid is om een extra stapje voor je doen!”

Judith - Letselverhalen.nl

“iClicks is voor Dijk & Van Emmerik een belangrijk partner bij het up to date houden van onze website. Zij helpen met SEO en leveren daarnaast veel adviezen over hoe wij onze content beter over het voetlicht kunnen brengen. De verschillende medewerkers zijn steeds deskundig, snel en weten goed in te spelen op wat ik belangrijk vind. Het enige nadeel voor mij is dat zij hierdoor mij als adviesbureau voor HR nauwelijks nodig hebben.”

Floris - Dijkenvanemmerik.nl

“Wij werken al een aantal jaar samen met iClicks en zijn meer dan tevreden! Met name de snelle respons en we worden goed op de hoogte gehouden van ons SEO en ads campagnes. Een fijn bedrijf om mee samen te werken.”

Héman Horecaverhuur

“iClicks verzorgt voor ons het complete onlinemarketingpakket: SEO, SEA, Facebook & Instagram advertising. Voor ieder onderdeel hebben wij een contactpersoon met wie wij periodiek contact hebben over de status van de campagnes en de te volgen strategie. De resultaten zijn goed, er wordt continu meegedacht en er is veel onderling contact wat altijd erg prettig verloopt. Vandaar dat wij al ruim 10 jaar tevreden klant van iClicks zijn!”

Patrick

Onze laatste cases

Bekijk alle cases

Voordelen van Pinterest advertising

Door de vele gebruikers op Pinterest kunnen we in een relatief korte tijd veel gebruikers bereiken. Het grote voordeel is dat de kosten per klik nu nog relatief laag zijn.

We hebben nog een aantal voordelen van adverteren op Pinterest voor je op een rij gezet:

  • Inspireer potentiële klanten met jouw advertenties
  • Bereik je doelgroep in het begin van hun customer journey
  • De advertenties worden natuurlijk verweven in de feed
  • Pinterest Advertising is ideaal voor remarketing
  • Verhoog je online zichtbaarheid en naamsbekendheid

Wat kost Pinterest advertising?

De kosten voor adverteren zijn afhankelijk van je doelstellingen. Maar in de basis kun je uit twee opties kiezen, namelijk lifetime budget & daily budget.

Onder daily budget verstaan we het dagelijkse budget dat jouw campagne maximaal mag kosten. Deze optie is vooral ideaal wanneer je per dag wilt bepalen hoeveel je uitgeeft aan een bepaalde advertentie.

Onder lifetime budget verstaan we het totale budget dat je campagne van begin tot eind mag kosten. Dit gebruiken we vooral wanneer je een bedrag evenredig wilt verdelen over een bepaalde periode of voor bijvoorbeeld een kortlopende actie.

In Nederland gelden de volgende benchmarks:

  • CPC (Cost Per Click): € 0,05 – € 0,20
  • CTR (Click Trough Rate): 0,8% – 1%
  • CPM (Cost Per Mile): € 1,50 – € 2,-
  • CVR (Conversion Rate): 0,8% – 2%

Meer weten over Pinterest Advertising?

Wij helpen je graag.

Vertel ons wat jij wilt bereiken en we slaan samen de weg in naar online succes. We nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Diensten die ook interessant voor je kunnen zijn:

Wil je starten met adverteren op Pinterest?

We komen graag met je in contact om de mogelijkheden tot het adverteren op Pinterest te bespreken. Zet de eerste stap naar meer online succes en vul hieronder je gegevens in om in contact te komen met een online marketing strateeg.

    We wijzen je op onze Algemene voorwaarden en Privacy statement iClicks Nederland B.V..