Online marketing blogs

Stap binnen in de wereld van online marketing. We houden je graag op de hoogte van de laatste ontwikkelingen, trends en handige tips & tricks.

Google oktober 2023 Spam Update

Google heeft 4 oktober 2023 een nieuwe Spam Update uitgebracht, namelijk de Google oktober 2023 Spam Update. De update is een belangrijke ontwikkeling in de wereld van zoekmachine optimalisatie en heeft als doel verschillende vormen van spam effectief aan te pakken en de kwaliteit van de zoekresultaten te verbeteren. In dit blog voorzien we je […]

Wat is Channable en waarom mag het niet ontbreken in jouw online tool-kit?

Met de voortdurende groei van e-commerce en de toenemende concurrentie, is het essentieel om de juiste tools te hebben om je bedrijf te onderscheiden en je online aanwezigheid te optimaliseren. Channable biedt een breed scala aan mogelijkheden en functionaliteiten die je helpen om je producten en diensten effectief te beheren en te verspreiden op verschillende […]

Google-Extended: de nieuwe Google Crawler om Bard of Google AI te blokkeren

Onlangs is er een belangrijke update geweest in het Google Search-landschap. Google heeft namelijk een nieuwe crawler toegevoegd, genaamd Google-Extended. Deze kan je gebruiken om specifieke inhoud van je website te blokkeren voor Bard, Vertex AI of andere (toekomstige) Googleproducten. Deze toevoeging is van essentieel belang voor websitebeheerders die graag controle willen hebben over hoe […]

Hoe je met de juiste woordkeuze online conversies verhoogt

In de wereld van online marketing draait alles om het genereren van conversies. Of het nu gaat om het verkopen van producten, het verzamelen van leads of het krijgen van abonnees voor je nieuwsbrief. Elke website-eigenaar streeft ernaar om zoveel mogelijk bezoekers om te zetten in actiegerichte resultaten. Maar wat als ik je zou vertellen […]

Het zevende beïnvloedingsprincipe: unity (eenheid)

Robert Cialdini heeft een zevende principe toegevoegd aan zijn reeks van zes overtuigingsprincipes: Unity, oftewel eenheid. Dit principe speelt in op de gedeelde identiteit van de beïnvloeder met degene die wordt beïnvloed. Het gaat dieper dan het principe van sympathie waar we het een tijdje geleden over hadden. Het omvat categorieën waar individuen zichzelf en […]

Online marketing bureau iClicks uit Lelystad viert 15-jarig jubileum!

iClicks, een online marketing bureau in Lelystad met inmiddels ruim 90 specialisten, viert vandaag met gepaste trots zijn 15-jarig jubileum. Sinds de oprichting in 2008 heeft iClicks zich ontwikkeld tot een toonaangevend bedrijf in de online marketing industrie. Dankzij innovatie en succesvolle samenwerkingen, heeft iClicks gedurende deze 15 jaar bewezen een betrouwbare partner te zijn […]

Hoe pas je sociale bewijskracht (Social Proof) toe op je website?

In de competitievere wereld van online marketing is het belangrijk om bezoekers niet alleen aan te trekken, maar ook te overtuigen om daadwerkelijk klant te worden. Hier komen de 7 beïnvloedingsprincipes van Cialdini om de hoek kijken, en één concept springt eruit: “social proof”. Misschien heb je er al van gehoord, maar wist je dat […]

Predictive analytics in marketing: het voorspellen van klantgedrag

De dynamische en veranderende aard van marketing zorgt ervoor dat bedrijven en ondernemers op een andere manier kijken naar interne en externe optimalisaties. Een snelgroeiend onderdeel hiervan is het voorspellen van trends en klantgedrag. Dit wordt ook wel predictive analytics genoemd en is een onmisbaar gedeelte binnen de marketingstrategie. Het is een krachtig onderdeel van […]

Hoe generatieve AI de toekomst van PPC-advertenties vormgeeft

Generatieve AI en PPC advertenties

Het zal veel mensen niet ontgaan zijn, maar sinds de lancering van ChatGPT door OpenAI in december hebben veel mensen voor het eerst kennisgemaakt met generatieve AI. Er ontstond een tweestrijd tussen mensen die gelijk op zoek gingen naar de mogelijkheden binnen hun werk en dagelijkse leven, en de mensen die met argwaan naar het […]

Hoe pas je sympathie toe op je website voor meer conversies?

In de wereld van marketing draait alles om het beïnvloeden van consumenten en het stimuleren van gewenste acties. Een belangrijk aspect dat vaak over het hoofd wordt gezien, maar een grote impact heeft op de beslissingen die we dagelijks nemen, is een van de belangrijkste principes van Cialdini: sympathie. We zeggen sneller ‘ja’ tegen iemand […]

Maak vrijblijvend kennis

Maak geheel vrijblijvend kennis met ons, vul onderstaand formulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met jou op!

    We wijzen je op onze Algemene voorwaarden en Privacy statement iClicks Nederland B.V..