Onze twee belangrijkste doelen voor AdWords zijn: advertenties relevanter en nuttiger maken voor gebruikers, en het beheer van advertenties effectiever en eenvoudiger maken voor adverteerders. Het deed me dan ook deugd dat ik afgelopen februari de introductie van geoptimaliseerde campagnes mocht aankondigen. Met geoptimaliseerde campagnes is het eenvoudiger dan ooit om consumenten op de cruciale momenten te bereiken, met advertenties die aansluiten bij hun bedoelingen en context.
We hebben de afgelopen vier maanden veel geschreven over geoptimaliseerde campagnes. Naast onze artikelen in het Helpcentrum en de speciale website, vindt u via het label ‘geoptimaliseerde campagnes’ in dit blog veel praktische tips, verhalen van klanten, opnamen van webinars en informatie over nieuwe functies.
Sinds de introductie van geoptimaliseerde campagnes hebben adverteerders meer dan zes miljoen bestaande campagnes geüpgraded, wat neerkomt op bijna 75% van de actieve campagnes. En vanaf vandaag worden alle resterende campagnes automatisch door het AdWords-systeem geüpgraded om iedereen naar het nieuwe AdWords-platform over te brengen. Zoals met veel producten zal ook dit product geleidelijk worden uitgerold over de komende weken
De toegevoegde waarde van geoptimaliseerde campagnes
Veel adverteerders die hun campagnes hebben geüpgraded en geoptimaliseerd, hebben al geprofiteerd van verbeterde resultaten en tijdsbesparing. Hier volgen enkele recente voorbeelden:
Tips voor succes na de upgrade
Alle AdWords-campagnes zijn effectiever met de beste instellingen en regelmatige optimalisatie. Daarom raden we u aan om alle campagnes die net zijn omgezet te controleren en optimaliseren, ongeacht of u de upgrade zelf uitvoert of het automatisch laat gebeuren. Hieronder geven we u enkele tips (meer informatie vindt u in dit Helpcentrum-artikel):
Op onze website over geoptimaliseerde campagnes vindt u meer succesverhalen en praktische tips, evenals een handleiding voor bieden als een professional met geoptimaliseerde campagnes. En als u een vraag wilt stellen of hulp nodig heeft, kunt u altijd contact met ons opnemen.
Samen de toekomst tegemoet
Consumenten krijgen toegang tot steeds meer schermen en wisselen voortdurend van scherm terwijl ze winkelen, spelletjes spelen en communiceren. Met geoptimaliseerde campagnes zetten we een belangrijke stap richting de toekomst. In een wereld waar consumenten op meerdere schermen thuis zijn, kunnen we adverteerders nu helpen op een eenvoudige en slimme manier in contact te komen met potentiële klanten. We hebben ons laten inspireren door adverteerders en partners wereldwijd die deze nieuwe ontwikkeling al hebben omarmd. Bedankt dat u zich bij ons aansluit en samen met ons de toekomst tegemoet gaat.
Geschreven door Sridhar Ramaswamy, Senior Vice President, Ads and Commerce
Gepost door Charis, Inside AdWords Team
Onze blogartikelen
Met zo’n groot team aan specialisten en vakidioten verzamelen we veel tips. Deze zetten we graag voor je op een rij in onze blogartikelen. Lees ze hier.
Volg ons op