4 tips voor een betrouwbare website

13 Mei, 2016 11:30

Met ruim een miljard websites online is het belangrijk dat uw website zich onderscheidt van de rest. Uw bezoeker oordeelt immers in één oogopslag of hij uw website wilt bezoeken. Geloofwaardigheid is hierbij een belangrijke factor. Deze kunt u verhogen door uw pagina’s een betrouwbare uitstraling te geven.

1. Signalen van veiligheid

Als de bezoeker twijfelt aan de veiligheid van een website, zal hij nooit het conversieproces volledig doorlopen. Potentiële klanten vinden uw website wel (bijvoorbeeld dankzij een scherpe prijsactie voor het product dat zij zoeken), maar haken door de dubieuze uitstraling van uw site in een vroeg stadium af. In het algemeen kiest de bezoeker dan voor een site waar hij al een goede ervaring mee heeft gehad, of voor een bekender merk met een goede reputatie. In dit geval is uw lagere prijs niet van doorslaggevend belang: de bezoeker is uiteindelijk bereid meer te betalen voor de garantie dat een product of dienst daadwerkelijk geleverd wordt.

Als u garanties biedt op het gebied van kwaliteit of levering is het belangrijk om deze goed uit te lichten, zodat geen bezoeker hier omheen kan. Vertrouwelijke symbolen van betalingsmethodes of keurmerken kunnen de bezoekers doen besluiten om op deze website hun aankoop te doen. Daarnaast is het aanbieden van een proefperiode of testproduct een goede manier om te overtuigen; de klant voelt zich hierdoor minder gebonden aan de te maken afspraken en is hierdoor geneigd om het tóch maar uit te proberen.

2. Klantervaringen

‘Als er één schaap over de dam is, volgen er meer’; mensen zijn geneigd de acties van anderen te herhalen. In een overvolle koffiezaak schenken ze blijkbaar goede koffie. Een lege zaak wekt daarentegen argwaan. Zo werkt het ook op websites; het vermelden van klantervaringen of beoordelingen schept vertrouwen bij de bezoeker.

3. Realistische kopjes

De titel van de pagina is vaak het eerste wat de bezoeker ziet wanneer hij op uw website komt. Het is daarom essentieel dat de eerste kop geloofwaardig en realistisch is. Neem eens een kijkje in de spamfolder van uw e-mail: de beloftes zijn prachtig, maar ze worden meteen doorzien. Ook nietszeggende of irrelevante kopjes zijn een reden om direct af te haken.

4. Foutloze grammatica

Goede spelling en foutloze grammatica zijn belangrijk om een professionele indruk op uw bezoeker te maken. Het hoeft geen nodeloos gecompliceerde literatuur te zijn, maar de schrijfwijze en schrijfstijl hebben absoluut invloed op de professionele uitstraling van een website. Probeer de teksten daarom te laten controleren door een collega of een (eind)redacteur. Mocht dit niet mogelijk zijn, zorg er dan voor dat de tekst in ieder geval een nachtje blijft liggen. Zo kunt u er de volgende ochtend nog eens met een frisse blik naar kijken, voor deze online gaat.

Wilt u meer informatie over hoe u een betrouwbare site bouwt? Neem dan contact met ons op. Wij zijn telefonisch bereikbaar via 088 425 4257.

< Opvallende social media updates november 2016 Tien veelgebruikte vaktermen over zoekmachineoptimalisatie >

Samenwerken met iClicks?

Op werkdagen zijn wij telefonisch bereikbaar tussen 09.00 uur en 17.30 uur.

Stevan Otting

Online Marketing Consultant

Raimond Jonkhoff

Sales Manager