AdWords API nu beschikbaar voor Shopping-campagnes
Wij helpen u graag om in contact te komen met consumenten en uw producten op internet te promoten. Als onderdeel van dit streven bieden wij sinds februari van dit jaar Shopping-campagnes aan. Deze campagnes zijn speciaal bedoeld voor adverteerders die gebruik maken van advertenties met productvermeldingen. Shopping-campagnes zijn gebaseerd op een gestroomlijnde, retailgeoriënteerde advertentie functionaliteit en bieden rapporten en informatieve concurrentie statistieken, zoals benchmarkgegevens en vertoningspercentages.
Met veel genoegen laten we u weten dat u vanaf vandaag op grote schaal Shopping-campagnes kunt maken en beheren met behulp van de AdWords API. Daarnaast werken we samen met externe bureaus en zoekbeheer platforms die ondersteuning voor Shopping-campagnes aan hun activiteiten willen toevoegen.
De volgende informatiebronnen over Shopping-campagnes helpen u snel op weg:
- Handleiding Shopping-campagnes (Engelstalig videoserie)
- ‘Learn with Google’-webinar over Shopping-campagnes op 6 maart (Engelstalig)
- Forum van AdWords API en de Google+ pagina van Ads Developers
Geschreven door Eric Tholomé, Director of Product Management, Google Shopping Gepost door Pim, Inside AdWords Team