De advertentierangformule verbeteren zodat relevantere advertentie-extensies en advertentie-indelingen worden weergegeven
Wanneer mensen via Google onderzoek doen en iets kopen, zijn ze gëinteresseerd in de meest relevante en nuttige resultaten. Advertentie-extensies helpen daarbij door potentiële klanten meer informatie te verschaffen en extra mogelijkheden om te reageren. Zij kunnen bijvoorbeeld , uw bedrijfslocatie bekijken of op een kaart of een nog relevantere bestemmingspagina kiezen die u via sitelinks promoot. Met advertentie-extensies worden meestal de klikfrequentie en de algehele prestaties van een campagne verbeterd omdat ze de advertentie nuttiger maken.
Vandaag kondigen we verbeteringen aan in de AdWords-veiling waardoor we consistenter relevantere advertentie-extensies en advertentie-indelingen kunnen weergeven.
Verbeteringen in de advertentierang
Ons systeem voor de bepaling van de positie van advertenties op de pagina’s met zoekresultaten maakt gebruik van een berekening genaamd Advertentierang. Voorheen werd de advertentierang berekend aan de hand van uw maximum CPC-bod en uw kwaliteitsscore. Met deze update komt daar nu een derde component bij: de verwachte impact van uw advertentie-extensies en -indelingen. Bovendien speelt de advertentierang nu een grotere rol bij het bepalen of uw advertentie geschikt is om met extensies en indelingen te worden weergegeven.
Hier volgen meer details over en implicaties van deze wijzigingen:
We hebben onze artikelen in het Helpcentrum over onderwerpen als hoe we de positie van advertenties bepalen bijgewerkt op basis van deze belangrijke wijzigingen. Aanbevelingen voor het gebruik van advertentie-extensies
Met extensies maakt u uw advertenties nuttiger en kunt u de prestaties van uw campagne verbeteren. Voeg daarom extensies toe die zinvol zijn voor uw bedrijfstype en campagnedoelen. Met deze verbeteringen in de advertentiepositie doen onze systemen nog meer om automatisch extensies weer te geven in de context waarin ze het meest bevorderlijk zijn.
Stel dat iemand in de binnenstad op een mobiele telefoon zoekt naar ‘autoreparatie’. In dat geval zal de gebruiker waarschijnlijk op uw advertentie reageren wanneer hij of zij op een telefoonnummer kan klikken of op een link kan tikken om een routebeschrijving te krijgen naar uw bedrijfslocatie. We kunnen dan een combinatie van oproep- en locatie-extensies weergeven bij uw mobiele zoekadvertentie.
Stel nu dat iemand in de voorstad op een laptop zoekt naar ‘autoreparatie’. En stel dat uw advertentie de derde positie heeft behaald boven de organische resultaten in deze veiling. Wij kunnen dan uw verkopersbeoordeling en sitelinks bij uw advertentie weergeven omdat deze combinatie van extensies de best presterende en nuttigste is in deze veiling en voor deze advertentiepositie.
We zijn voortdurend op zoek naar nieuwe manieren om advertenties relevanter te maken voor de intentie en context van de gebruiker. Na maanden van testen zijn we ervan overtuigd dat deze wijzigingen met betrekking tot de advertentiepositie zullen bijdragen tot het bereiken van dit doel omdat mensen consistent de nuttigste combinatie van extensies en indelingen te zien krijgen.
Geschreven door Chris Roat, software-engineer Gepost door Charis, Inside AdWords Team
Onze blogartikelen
Met zo’n groot team aan specialisten en vakidioten verzamelen we veel tips. Deze zetten we graag voor je op een rij in onze blogartikelen. Lees ze hier.
Volg ons op