De advertentierangformule verbeteren zodat relevantere advertentie-extensies en advertentie-indelingen worden weergegeven

Logo iClicks in het zwart

De advertentierangformule verbeteren zodat relevantere advertentie-extensies en advertentie-indelingen worden weergegeven

Wanneer mensen via Google onderzoek doen en iets kopen, zijn ze gëinteresseerd in de meest relevante en nuttige resultaten. Advertentie-extensies helpen daarbij door potentiële klanten meer informatie te verschaffen en extra mogelijkheden om te reageren. Zij kunnen bijvoorbeeld , uw bedrijfslocatie bekijken of op een kaart of een nog relevantere bestemmingspagina kiezen die u via sitelinks promoot. Met advertentie-extensies worden meestal de klikfrequentie en de algehele prestaties van een campagne verbeterd omdat ze de advertentie nuttiger maken.

Vandaag kondigen we verbeteringen aan in de AdWords-veiling waardoor we consistenter relevantere advertentie-extensies en advertentie-indelingen kunnen weergeven.

Verbeteringen in de advertentierang

Ons systeem voor de bepaling van de positie van advertenties op de pagina’s met zoekresultaten maakt gebruik van een berekening genaamd Advertentierang. Voorheen werd de advertentierang berekend aan de hand van uw maximum CPC-bod en uw kwaliteitsscore. Met deze update komt daar nu een derde component bij: de verwachte impact van uw advertentie-extensies en -indelingen. Bovendien speelt de advertentierang nu een grotere rol bij het bepalen of uw advertentie geschikt is om met extensies en indelingen te worden weergegeven.
Hier volgen meer details over en implicaties van deze wijzigingen:

  • Advertentie-extensies en -indelingen kunnen nu de positie van uw advertentie op de pagina met zoekresultaten beïnvloeden. Als twee concurrerende advertenties hetzelfde bod en dezelfde kwaliteit hebben, wordt de advertentie met het verwachte positievere effect vanwege extensies meestal op een hogere positie weergegeven dan de andere advertentie.
  • Advertentie-extensies en -indelingen kunnen nu de positie van uw advertentie op de pagina met zoekresultaten beïnvloeden. Als twee concurrerende advertenties hetzelfde bod en dezelfde kwaliteit hebben, wordt de advertentie met het verwachte positievere effect vanwege extensies meestal op een hogere positie weergegeven dan de andere advertentie.
  • Gewoonlijk tonen we u in elke veiling de best presterende en meest bruikbare combinatie van de geschikte extensies en indelingen. U hoeft dus niet te proberen te voorspellen met welke extensies uw klikfrequentie het meeste wordt verhoogd.
  • U kunt lagere of hogere gemiddelde CPC’s in uw account waarnemen. U ziet mogelijk lagere CPC’s als uw extensies en indelingen zeer relevant zijn en we veel betere prestaties verwachten in vergelijking met concurrenten in de veiling. In andere gevallen ziet u mogelijk hogere CPC’s vanwege een verbetering in de advertentiepositie of toegenomen concurrentie van andere advertenties met extensies en indelingen.
  • Momenteel geldt deze update uitsluitend voor advertenties in het zoeknetwerk die op Google Zoeken worden weergegeven.

We hebben onze artikelen in het Helpcentrum over onderwerpen als hoe we de positie van advertenties bepalen bijgewerkt op basis van deze belangrijke wijzigingen. Aanbevelingen voor het gebruik van advertentie-extensies

Met extensies maakt u uw advertenties nuttiger en kunt u de prestaties van uw campagne verbeteren. Voeg daarom extensies toe die zinvol zijn voor uw bedrijfstype en campagnedoelen. Met deze verbeteringen in de advertentiepositie doen onze systemen nog meer om automatisch extensies weer te geven in de context waarin ze het meest bevorderlijk zijn.

Stel dat iemand in de binnenstad op een mobiele telefoon zoekt naar ‘autoreparatie’. In dat geval zal de gebruiker waarschijnlijk op uw advertentie reageren wanneer hij of zij op een telefoonnummer kan klikken of op een link kan tikken om een routebeschrijving te krijgen naar uw bedrijfslocatie. We kunnen dan een combinatie van oproep- en locatie-extensies weergeven bij uw mobiele zoekadvertentie.

Stel nu dat iemand in de voorstad op een laptop zoekt naar ‘autoreparatie’. En stel dat uw advertentie de derde positie heeft behaald boven de organische resultaten in deze veiling. Wij kunnen dan uw verkopersbeoordeling en sitelinks bij uw advertentie weergeven omdat deze combinatie van extensies de best presterende en nuttigste is in deze veiling en voor deze advertentiepositie.

We zijn voortdurend op zoek naar nieuwe manieren om advertenties relevanter te maken voor de intentie en context van de gebruiker. Na maanden van testen zijn we ervan overtuigd dat deze wijzigingen met betrekking tot de advertentiepositie zullen bijdragen tot het bereiken van dit doel omdat mensen consistent de nuttigste combinatie van extensies en indelingen te zien krijgen.

Geschreven door Chris Roat, software-engineer Gepost door Charis, Inside AdWords Team

Maak vrijblijvend kennis

Maak geheel vrijblijvend kennis met ons, vul onderstaand formulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met jou op!

    We wijzen je op onze Algemene voorwaarden en Privacy statement iClicks Nederland B.V..