Een betere winkelervaring voor België

7 November, 2013 15:31

Mensen gebruiken Google elke dag om producten te zoeken, te onderzoeken en in contact met verkopers te komen. Zoals u weet, werken we hard aan het verbeteren van de winkelervaring in België. Daarom doet het ons veel plezier u te kunnen laten weten dat er voortaan vaker advertenties met productvermeldingen worden getoond aan winkelende gebruikers die zoeken naar producten op Google België. Advertenties met productvermeldingen zijn zeer relevante advertenties die gedetailleerde productinformatie in de advertentie zelf bevatten, zoals een afbeelding van het product, de prijs van het product en de naam van de verkoper.

Waar en wanneer worden advertenties met productvermeldingen weergegeven?


Advertenties met productvermeldingen worden weergegeven wanneer we vaststellen dat een zoekopdracht een commerciële intentie heeft en er er voldoende relevante producten zijn die aan de zoekopdracht van de gebruiker voldoen. U kunt deze advertenties vinden in een speciaal daarvoor bestemd gedeelte op Google België. Dit gedeelte is voorzien van het label ‘Gesponsord’ en wordt in eerste instantie rechts op de pagina met zoekresultaten weergegeven (boven de tekstadvertenties).

Als een gebruiker bijvoorbeeld zoekt naar ‘loopschoenen’, worden mogelijk de volgende advertenties met productvermeldingen getoond:

Enkele van de belangrijkste voordelen van advertenties met productvermeldingen:

    • Betere leads: advertenties met productvermeldingen laten gebruikers de exacte producten zien die u aanbiedt, nog voordat ze uw site hebben geopend. Dit leidt tot meer klikken, betere leads en een hoger rendement op uw zoekadvertenties.

    • Breder bereik: er kunnen meerdere advertenties met productvermeldingen worden weergegeven voor een zoekopdracht van een klant. Als de advertentie met productvermeldingen en de gewone tekstadvertentie beide relevant zijn, kunnen deze ook tegelijkertijd worden weergegeven.

  • Eenvoudig beheer: met producttargeting hoeft u geen zoekwoorden te gebruiken. Uw advertenties met productvermeldingen worden gekoppeld aan de meest relevante zoekopdrachten. Hiervoor wordt gebruikgemaakt van de informatie in uw Merchant Center-account.

Wilt u meteen aan de slag met advertenties met productvermeldingen? Bezoek dan eerst ons helpcentrum of lees meer informatie op onze website.

We streven ernaar onze klanten een fantastische winkelervaring te bieden in nauwe samenwerking met onze verkopers. U kunt advertenties met productvermeldingen beschouwen als de volgende stap in de ontwikkeling van technologie en tools en het genereren van verkeer. Met deze stap hopen we het ecosysteem van de detailhandel in België een krachtige stimulans te geven.

Geschreven door Santiago Andrigo, Product Manager, Google Shopping

Gepost door Charis, Inside AdWords Team

< Opvallende social media updates november 2016 Selecteer een nieuw, beter presterend campagnetype voor het verwerven van klanten in het Zoek- en het Display Netwerk >

Samenwerken met iClicks?

Op werkdagen zijn wij telefonisch bereikbaar tussen 09.00 uur en 17.30 uur.

Sebastiaan Pool

Online Marketing Consultant

Stevan Otting

Online Marketing Consultant