Geoptimaliseerde campagnes: wat gebeurt er op 22 juli 2013?

Logo iClicks in het zwart

Adverteerders hebben al meer dan drie miljoen verouderde campagnes geüpgraded naar geoptimaliseerde campagnes. Als u voor al uw campagnes een upgrade heeft uitgevoerd, bent u er helemaal klaar voor. Als u nog verouderde campagnes in uw account heeft, kunt u in dit bericht lezen wat er gebeurt met campagnes waarvoor vanaf 22 juli 2013 een automatische upgrade wordt uitgevoerd.

Planning voor automatische upgrade
We raden iedereen ten zeerste aan te upgraden vóór 22 juli 2013 om uw campagnes precies te configureren zoals u dat zelf wilt. Doet u dit niet, dan worden ze door het AdWords-systeem na de upgrade automatisch ingesteld op de volgende standaardinstellingen.

Campagnes worden net als alle nieuwe AdWords-campagne geconfigureerd om klanten te bereiken op alle apparaten. Voor geüpgrade campagnes moet een instelling voor bodaanpassing voor mobiel worden ingesteld, die uw biedingen, advertentiepositie en klikvolume op mobiele apparaten beïnvloedt. In de onderstaande tabel ziet u hoe de bodaanpassing voor mobiel wordt ingesteld op basis van de apparaten die worden getarget door een verouderde campagne. Nadat de automatische upgrade van de campagne heeft plaatsgevonden, kunt u de standaard bodaanpassing voor mobiel zelf wijzigen, evenals alle andere campagne-instellingen.

 
Apparaattargeting in verouderde campagne
Standaard bodaanpassing voor mobiel
Elke campagne die computers target
Ingesteld op basis van biedingen van vergelijkbare adverteerders
Campagnes die alleen tablets targeten
Ingesteld op basis van biedingen van vergelijkbare adverteerders
Campagnes die alleen mobiele apparaten targeten
+0% (dezelfde biedingen op alle apparaten)
Campagnes die alleen tablets en mobiele apparaten targeten
+0% (dezelfde biedingen op alle apparaten)
 

Speciale gevallen
De situaties die we hierboven hebben beschreven, omvatten de overgrote meerderheid van de resterende verouderde campagnes. Er zijn echter enkele speciale gevallen met andere standaard upgrade-instellingen, zoals een verouderde campagne die advertenties weergeeft in het Google Display Netwerk en apparaatspecifieke targeting gebruikt. Meer informatie over deze specifieke gevallen kunt u vinden in het Helpcentrum van AdWords.

Upgrade vandaag nog, snel en gemakkelijk
Als u een of meer campagnes wilt upgraden, raden we u aan het upgradecentrum van AdWords te gebruiken. Dit werkt snel en u wordt stap voor stap begeleid bij het proces. Meer informatie of ga nu naar het upgradecentrum.

We zijn er om u te helpen
We willen u graag helpen succesvol te adverteren met AdWords. Neem contact met ons op als u hulp nodig heeft bij het upgraden naar geoptimaliseerde campagnes. Meer informatie, tips en hulpbronnen voor geslaagde geoptimaliseerde campagnes vindt u in de artikelen in ons Helpcentrum en op onze website voor geoptimaliseerde campagnes.

Geschreven door Sridhar Ramaswamy, Senior Vice President of Engineering

Gepost door Charis, Inside AdWords Team

 

Maak vrijblijvend kennis

Maak geheel vrijblijvend kennis met ons, vul onderstaand formulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met jou op!

    We wijzen je op onze Algemene voorwaarden en Privacy statement iClicks Nederland B.V..