Google heeft een nieuwe mogelijkheid geïntroduceerd om informatie toe te voegen aan AdWords advertenties, de zogenaamde Highlight extensies. Deze functie heeft een aantal maanden in de Bèta-fase gedraaid (toen heetten ze nog Call-out extensies) maar sinds vorige week kunnen alle accounts hier gebruik van maken.
Het is een ondersteunende kreet waarbij je het accent legt op bijvoorbeeld de Unique Selling Points van je bedrijf, zoals:
In tegenstelling tot de site-link extensies zijn highlight extensies niet klikbaar. Gebruik het daarom als een echte kreet. Maak een boodschap duidelijk wat niet terugkomt in bijvoorbeeld een site-link of de daadwerklelijke advertentietekst. Zie het als een aantrekkelijk extraatje om de potentiële klant te lokken.
Per campagne moet je minimaal twee highlights invoeren, dit is vrij eenvoudig als je alleen al bijvoorbeeld je Unique Selling Points wil etaleren! Google kan twee tot maximaal vier highlights weergeven, dit is afhankelijk van de lengte (maximaal 25 tekens) en hoe ze presteren.
Wil je graag gebruik maken van highlights om bepaalde diensten, producten of Unique Selling Points extra aandacht te geven op een eenvoudige, maar doeltreffende manier? Laat je verder informeren door iClicks Nederland.
Onze blogartikelen
Met zo’n groot team aan specialisten en vakidioten verzamelen we veel tips. Deze zetten we graag voor je op een rij in onze blogartikelen. Lees ze hier.
Volg ons op