Google introduceert Highlight extensies
Google heeft een nieuwe mogelijkheid geïntroduceerd om informatie toe te voegen aan AdWords advertenties, de zogenaamde Highlight extensies. Deze functie heeft een aantal maanden in de Bèta-fase gedraaid (toen heetten ze nog Call-out extensies) maar sinds vorige week kunnen alle accounts hier gebruik van maken.
Wat is een highlight extensie?
Het is een ondersteunende kreet waarbij je het accent legt op bijvoorbeeld de Unique Selling Points van je bedrijf, zoals:
- Gratis verzending
- 24/7 klantenservice
- Het grootste assortiment
- Laagste prijsgarantie
In tegenstelling tot de site-link extensies zijn highlight extensies niet klikbaar. Gebruik het daarom als een echte kreet. Maak een boodschap duidelijk wat niet terugkomt in bijvoorbeeld een site-link of de daadwerklelijke advertentietekst. Zie het als een aantrekkelijk extraatje om de potentiële klant te lokken.
Waarom gebruik je een highlight extensie?
- Naast het feit dat het gebruikt kan worden als kreet, biedt een highlight meer mogelijkheden:
- Je kan bepaalde producten of services extra aandacht bieden: promoot de populairste items, en combineer die met bijvoorbeeld je corporate campagne advertentie.
- Highlights zijn eenvoudig te verwerken en zijn flexibel in te zetten: je hoeft geen speciale advertentie campagne op te zetten om een dienst of product extra aandacht te geven. Je kan creatief handelen met speciale aanbiedingen en het is toepasbaar alle niveaus binnen je AdWords Account: account-, campagne- of advertentiegroepniveau.
- Gedetailleerde rapportage: bekijk hoe vaak er op een advertentie is geklikt toen de highlights werden weergegeven.
- Je hebt aangepaste highlights mogelijkheden voor mobiele devices: zet specifieke highlights in, of zet de highlights juist uit.
- Voeg een planning toe met start- en einddatum zoals bij andere extensies ook mogelijk is.
Waar herken je een highlight extensie aan?
Per campagne moet je minimaal twee highlights invoeren, dit is vrij eenvoudig als je alleen al bijvoorbeeld je Unique Selling Points wil etaleren! Google kan twee tot maximaal vier highlights weergeven, dit is afhankelijk van de lengte (maximaal 25 tekens) en hoe ze presteren.
Meer weten?
Wil je graag gebruik maken van highlights om bepaalde diensten, producten of Unique Selling Points extra aandacht te geven op een eenvoudige, maar doeltreffende manier? Laat je verder informeren door iClicks Nederland.