Sinds een aantal jaren stijgt het mobiele zoekverkeer binnen Google. Een van de grootste oorzaken hiervan is het 4G netwerk, dat sinds 2013 in grote delen van Nederland beschikbaar is. Door deze stijging is Google constant bezig met het verder ontwikkelen van hun mobiele advertentieplatform.
De meeste recente aanpassing heeft plaatsgevonden op het gebied van tekst advertenties voor mobiele apparaten. Oorspronkelijk bestond een mobiele advertentie uit twee beschrijvingsregels die maximaal 35 karakters per regel mochten bevatten. Tegenwoordig wordt de tweede beschrijvingsregel vervangen door een advertentie-extensie. Voorbeelden hiervan zijn een telefoonnummer, een adres van een vestiging en extra site-links.
Bron: Google Adwords Blogspot
In de bovenstaande afbeelding is links de oude situatie weergegeven en rechts de nieuwe. Uit verschillende tests door Google is gebleken dat extensies beter presteerden in mobiele advertenties (vooral te zien in een hogere doorklikratio) dan de ‘standaard’ tekstregels. Google heeft hieruit geconcludeerd dat het effectiever is om een extra extensie te laten zien in plaats van een tekstregel. Dit betekent dat de belangrijkste informatie in een advertentie nu op één regel moet passen om correct weergegeven te worden op mobiele apparaten.
De stijging van het mobiele zoekverkeer maakt het voor bedrijven steeds belangrijker om gebruik te maken van een goede mobiele website en mobiele advertenties.
Wilt u meer weten over de voordelen van mobiele advertenties en een mobiele website voor uw bedrijf? Laat u dan verder informeren door iClicks Nederland!
(* Bronnen: www.tabletsmagazine.nl, www.yourzine.nl en www.twinklemagazine.nl)
Onze blogartikelen
Met zo’n groot team aan specialisten en vakidioten verzamelen we veel tips. Deze zetten we graag voor je op een rij in onze blogartikelen. Lees ze hier.
Volg ons op