Nieuwe flexibele biedstrategiën beschikbaar in geoptimaliseerde campagnes

Logo iClicks in het zwart

Heeft u er ooit wel eens aan gedacht hoe handig het zou zijn als u automatisch bieden kon toepassen op een gedeelte van uw campagne terwijl u in dezelfde campagne handmatig kon blijven bieden op andere zoekwoorden? Of misschien heeft u wel eens één totale biedstrategie willen toepassen op zoekwoorden die in verschillende campagnes staan? Dat is nu mogelijk met flexibele biedstrategiën, die in de komende weken beschikbaar komen wanneer u een upgrade uitvoert naar een geoptimaliseerde campagne. Met flexibele biedstrategieën kunt u meerdere biedstrategiën toepassen op een of meer campagnes. Zo kunt u de gewenste biedstrategie kiezen zonder dat u in uw keuzevrijheid wordt beperkt door de accountstructuur.

Controle en inzichten met de nieuwe flexibele biedstrategiën
Flexibele biedstrategiën zijn te vinden in de gedeelde bibliotheek (zie afbeelding hieronder). Zodra u een flexibele biedstrategie heeft gemaakt, kunt u deze toepassen op specifieke zoekwoorden, advertentiegroepen en campagnes en de prestaties ervan bijhouden.

Hier vindt u meer informatie over wat elke flexibele biedstrategie doet en wanneer u deze kunt gebruiken:

Sommige van onze biedstrategiën maken tijdens elke veiling gebruik van real-time gegevens zoals apparaat, locatie en andere contextsignalen om uw biedingen aan te passen op basis van de voorspelde prestaties van uw advertentie. Deze aanpak zou u nog betere resultaten kunnen opleveren. Deze technologie wordt nu al gebruikt voor de strategiën ‘Doel-CPA’ en ‘Verbeterde CPC’ en zal in de toekomst ook worden opgenomen in andere biedstrategiën.

De nieuwe flexibele biedstrategiën aanpassen aan uw situatie

Met flexibele biedstrategiën kunt u een biedstrategie toepassen op zoekwoorden in verschillende campagnes, of u kunt meerdere biedstrategiën toepassen op één campagne Stel dat u een consultancybureau voor netwerkbeveiliging heeft. U heeft misschien bepaalde zoekwoorden zoals ‘netwerkbeveiliging’ toegevoegd aan meerdere campagnes waarmee u bekendheid wilt genereren voor uw bedrijf. U kunt de biedstrategie Zoekpaginalocatie targeten toepassen op die specifieke zoekwoorden, ongeacht waar ze in uw account staan, zodat uw advertenties op de bovenste posities worden weergegeven. Stel dat u een andere campagne heeft waarmee u leads probeert te genereren met zoekwoorden als ‘audit van perimeternetwerkbeveiliging’ maar die ook zoekwoorden voor het genereren van bekendheid bevat, zoals ‘praktische tips voor perimeternetwerkbeveiliging’. In deze campagne kunt u de biedstrategie Doel-CPA gebruiken voor de advertentiegroepen waarmee u leads genereert en de biedstrategie Zoekpaginalocatie targeten voor zoekwoorden waarmee u bekendheid wilt genereren.

Meer informatie over flexibele biedstrategiën vindt u in ons Helpcentrum. Net als bij alle automatiseringsprocessen raden we u aan de prestaties van uw biedstrategiën ten opzichte van uw advertentiedoelen regelmatig te evalueren.

Naast nieuwe functies zoals flexibele biedstrategiën en ondersteuning voor veel-per-klik-conversies in Conversion Optimizer, werken we aan meer optimalisatiefuncties om u te helpen uw advertentiedoelen (zoals het rendement op uw advertentie-uitgaven) gemakkelijker te behalen. Laat ons weten wat u van deze nieuwe flexibele biedstrategiën vindt op onze Google+ pagina over adverteren en houd ons nieuws in de gaten.

Geschreven door Andrea Cohan, Product Marketing Manager, AdWords Gepost door Charis, Inside AdWords Team

Maak vrijblijvend kennis

Maak geheel vrijblijvend kennis met ons, vul onderstaand formulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met jou op!

    We wijzen je op onze Algemene voorwaarden en Privacy statement iClicks Nederland B.V..