Sneller en gemakkelijker grootschalige wijzigingen aanbrengen in AdWords

Logo iClicks in het zwart

Heeft u ooit voor duizenden zoekwoorden uw AdWords-biedingen met vijf procent moeten aanpassen? Of een stukje advertentietekst in honderden advertenties moeten zoeken en vervangen? Misschien heeft u uw webadres gewijzigd en moet u al uw zichtbare URL’s en bestemmings-URL’s in uw account bijwerken.

Wij willen AdWords graag nog sneller, gemakkelijker en mooier maken. Daarom kondig ik met plezier onze nieuwe functies voor bulkbewerkingen in de AdWords-interface aan. Met deze functies kunt u sneller en gemakkelijker grootschalige wijzigingen in uw gehele account doorvoeren.

Het begin
In eerste instantie maken we deze functies voor bulkbewerkingen beschikbaar voor een beperkt aantal AdWords-accounts om uw feedback te verzamelen en ervoor te zorgen dat alles naar behoren werkt. We hopen de functies in de komende weken voor iedereen beschikbaar te maken.

Sneller en gemakkelijker meer doen
Hier volgt een overzicht van de soorten wijzigingen die u kunt aanbrengen.

Zoekwoorden

 

· Tekst zoeken en vervangen in het zoekwoord of de bestemmings-URL
· Tekst toevoegen aan het zoekwoord of de bestemmings-URL
· Nieuwe biedingen instellen, waaronder de CPC verhogen voor de eerste pagina of boven aan de pagina
· Biedingen verhogen of verlagen
· Zoektypen voor zoekwoorden wijzigen
· Labels toevoegen/verwijderen
Advertenties
 
· Tekst zoeken en vervangen in de advertentie of URL
· Tekst toevoegen aan de advertentie of URL
· Het hoofdlettergebruik van de tekst wijzigen
· Labels toevoegen/verwijderen
Advertentiegroepen
 
· Biedingen verhogen of verlagen
· Nieuwe biedingen instellen
· Labels toevoegen/verwijderen
Campagnes
 
· Budgetten verhogen of verlagen
· Nieuwe budgetten instellen
· Labels toevoegen/verwijderen

!–StartFragment–>U kunt een voorbeeld van de wijzigingen bekijken voordat u de wijzigingen doorvoert. Brengt u veel wijzigingen aan, dan worden deze op de achtergrond doorgevoerd. Dat betekent dat u de pagina kunt verlaten en andere dingen in uw account kunt doen (of u zelfs helemaal kunt afmelden) terwijl de bulkwijzigingen worden doorgevoerd. Op een voortgangsbalk kunt u zien hoe ver uw wijzigingen zijn gevorderd. En u kunt uw wijzigingen controleren nadat ze zijn doorgevoerd.

Houd het simpel
Wanneer deze nieuwe functies voor bewerken beschikbaar komen in AdWords, merkt u mogelijk ook enkele wijzigingen in knoppen en menu’s op om alles zo overzichtelijk en eenvoudig mogelijk te houden, ook voor nieuwe gebruikers.

 

De knop ‘Bewerken’ wordt een vervolgkeuzelijst ‘Bewerken’. Bovendien wordt de weergave ‘Bewerken in tabel’ verwijderd omdat de mogelijkheden voor het bewerken van meerdere items van deze weergave ver worden overtroffen. En wanneer u een wijziging in een afzonderlijk campagne-element aanbrengt, kunt u nu al gewoon op het element klikken om de bewerkingsmodus te openen.

Meer informatie en feedback
Artikelen in het Helpcentrum van AdWords, waaronder onze vermelding over bulkbewerkingenin de AdWords-woordenlijst, worden bijgewerkt terwijl we deze nieuwe functies voor bewerken lanceren.

Stuur ons uw feedback over de nieuwe functies voor bulkbewerkingen als u deze de komende weken gaat gebruiken. Met uw feedback kunnen we AdWords nog beter maken.

Prashant Baheti, AdWords Product Manager

Maak vrijblijvend kennis

Maak geheel vrijblijvend kennis met ons, vul onderstaand formulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met jou op!

    We wijzen je op onze Algemene voorwaarden en Privacy statement iClicks Nederland B.V..