Welk social media platform is het meest geschikt voor mijn bedrijf?

8 Juli, 2015 14:07

Uw bedrijf kan veel voordeel hebben bij het gebruik van sociale media. Het is daarbij van belang dat u een juiste inschatting maakt op welk platform u actief wilt zijn. Wat deze juiste kanalen zijn, verschilt per bedrijfstak en soms zelfs per bedrijf. In dit blogbericht geven wij uitleg over de verschillende sociale media kanalen en voor wie ze geschikt zijn.

Google Mijn Bedrijf

Een Google Mijn Bedrijf account zet uw bedrijf letterlijk op de kaart. Met een Google Mijn Bedrijf account verschijnt uw onderneming in de zoekresultaten van Google, op Google+ én in Google Maps. Een (potentiële) klant ziet dankzij Google Mijn Bedrijf zowel via de mobiele telefoon als via de computer snel en makkelijk uw openingstijden en locatie.

Vooral handig voor: Lokaal gerichte bedrijven.

 

Facebook

Facebook is het netwerk dat vrienden, collega’s en kennissen gebruiken om in contact met elkaar te komen en te blijven. Het is een goed middel voor bedrijven om naamsbekendheid te genereren. Daarnaast is Facebook een effectief kanaal om te volgen hoe mensen over uw product praten en daar op reageren.

Vooral handig voor: Business-to-consumer.

Twitter

Kunt u in 140 tekens vertellen wat voor uw bedrijf belangrijk is? Houdt u van interactie? Dan is Twitter wellicht het meest ideale kanaal voor uw bedrijf. Twitter is bij uitstek het kanaal om informatie uit te wisselen en kennis te delen.

Vooral handig voor: Business-to-business, business-to-consumer.

 

LinkedIn

Op LinkedIn zitten zowel professionals als bedrijven. De ontwikkelingen binnen verschillende branches of bedrijven kunnen dankzij LinkedIn eenvoudig op de voet gevolgd worden door zowel werkgevers als werknemers. Professionals blijven door uw aanwezigheid op LinkedIn op de hoogte van ontwikkelingen binnen uw bedrijf.

Vooral handig voor: Business-to-business.

Pinterest

Een digitaal prikbord. Dat is simpel gezegd wat het sociale media kanaal Pinterest is. Met een account kan een bedrijf afbeeldingen ‘pinnen’. Door afbeeldingen gerelateerd aan uw bedrijf en producten op prikborden te zetten, kunt u een bron van inspiratie worden. Klanten zien deze prikborden ook als een mooi digitaal visitekaartje van uw bedrijf.

Vooral handig voor: Webshops, reisorganisaties, restaurants, modewinkels.

Welke.nl

Inspiratie is het toverwoord waarmee het sociale media kanaal Welke.nl samen te vatten is. Net als Pinterest heeft ook Welke.nl als basisprincipe het bijeenbrengen van afbeeldingen. Door afbeeldingen te verzamelen en op te slaan in een lookbook kan een bedrijf een sfeervol overzicht creëren. Het voordeel van een Welke.nl account ten opzichte van een Pinterestaccount is dat Welke.nl Nederlands is en u zich duidelijker op de Nederlandse markt kunt richten.

Vooral handig voor: Webwinkels, mode gerelateerde winkels, restaurants.

Ook succes hebben met sociale media?

Een account op een sociaal medium heeft alleen effect als deze op professionele wijze wordt opgezet en onderhouden. Wilt u ook profijt hebben van sociale media? Informeer gerust naar de mogelijkheden om uw sociale media door ons te laten verzorgen door te bellen naar 088 425 4257.

< Opvallende social media updates november 2016 Beter gevonden worden met Google Mijn Bedrijf >

Samenwerken met iClicks?

Op werkdagen zijn wij telefonisch bereikbaar tussen 09.00 uur en 17.30 uur.

Mike Visser

Online Marketing Consultant

Don van der Helm

Online Marketing Consultant