Een dag in het leven van een Content Specialist bij iClicks

27 November, 2018 09:51

Wat doe je nu eigenlijk de hele dag? Een vraag die ik als Content Specialist nogal eens naar mijn hoofd geslingerd krijg. Daarom neem ik je vandaag mee in mijn werkdag bij iClicks.

Start van de dag

Elke dag stap ik om 6:45 uur op mijn fiets richting het treinstation. De trein nadert het perron in Lelystad. Ik loop letterlijk binnen één minuut het kantoor van iClicks binnen. Het is nog rustig. Bij iClicks krijg je de ruimte om je dag zelf in te delen. Ik ben ’s ochtends op mijn best en begin daarom altijd om half 8.

Ik start de dag met mijn vaste ochtendritueel. Ik zet een kopje thee, klets bij met andere vroege vogels en start vervolgens mijn computer op. Eerst even mijn e-mail bijwerken en de planning voor vandaag bekijken. Voordat ik start het met schrijven van een pagina onderzoek ik de belangrijke zoekwoorden en concurrentie. Nu ik weet hoe ik de pagina het beste kan inrichten, zet ik mijn favoriete playlist aan en start ik met een pagina voor een schoonheidssalon. Ondertussen blijven er collega’s binnendruppelen.

Mijn vingers glijden over het toetsenbord en de woorden verschijnen op het beeldscherm. Ik schrik op van een telefoontje. Een van onze projectmanagers is benieuwd naar de status van een pagina voor een klant en heeft nog wat aanvullende informatie. Ik verwerk de opmerkingen en richt me weer op mijn tekst.

Ochtend

De pagina is af. Nog één keer contoleren en dan stuur ik hem door naar onze eindredacteur voor een laatste check. Ondertussen heb ik alweer een aantal nieuwe e-mails ontvangen die ik beantwoord. Dan is het alweer tijd voor de kennissessie. Vandaag staat er een kennissessie Conversieoptimalisatie op de planning. Eens in de zoveel tijd staat er zo’n sessie op het programma. Zo raken we als Content Specialist nooit uitgeleerd!

Lunchen

De dag vliegt voorbij, lunchtijd! We lunchen als collega’s dagelijks gezellig met elkaar in de kantine.

Na de pauze

Na de lunchpauze is het tijd voor een nieuwe pagina. Ik mis nog wat belangrijke informatie om aan de slag te gaan. Ik neem daarom contact op met de klant voor een kort interview om de gewenste informatie te verzamelen. Ik ga helemaal op in mijn pagina als een collega naast mijn bureau aangeeft dat het tijd is voor het dagelijkse fruitrondje. Tegelijkertijd popt er een afspraak in mijn agenda op. Ik heb met mijn collega Judith afgesproken om samen in de jungleroom te brainstormen over nieuwe interessante blogonderwerpen. Al snel hebben we toffe ideeën op papier gezet die we later deze week verder uitwerken.

Einde van de dag

De dag zit er bijna op. Nog even de laatste e-mails voor vandaag afhandelen en mijn planning bijwerken. Ook controleer ik gelijk even wat er voor morgen op de planning staat. Weer een diverse dag zie ik, leuk! Ik pak de trein naar huis, sport nog lekker een uurtje en plof dan op de bank voor een goede serie.

  • Zo, dan weet je nu hoe mijn werkdag eruitziet. En… er is nog een plekje naast mij vrij! Bekijk onze vacature Content Specialist en wie weet heb jij straks ook wel zo’n leuke dag!
< Google Mijn Bedrijf-update: chatten met klanten 5 tips om je voor te bereiden op Black Friday >

Samenwerken met iClicks?

Op werkdagen zijn wij telefonisch bereikbaar tussen 09.00 uur en 17.30 uur.

Sebastiaan Pool

Online Marketing Consultant

Stevan Otting

Online Marketing Consultant