Onlangs heeft Google een nieuwe functie in Google Mijn Bedrijf toegevoegd: Producten. Met deze functie kun je als bedrijfseigenaar je producten direct onder de aandacht van (potentiële) klanten brengen via je bedrijfsvermelding.
In tegenstelling tot de functie Menu en Services wordt de functie Producten op zowel desktop als op mobiele apparaten in bedrijfsvermeldingen getoond. Op deze manier kun je jouw producten direct in Google via je bedrijfsvermelding aan (potentiële) klanten tonen, zonder dat ze door moeten klikken naar je website.
Weergave van de functie producten bij een bedrijf op een mobiel apparaat
In je Google Mijn Bedrijf-account zie je waarschijnlijk nog Bèta staan achter de functie, wat doet vermoeden dat het nog in de testfase zit. Desalniettemin is de functie nu beschikbaar voor vrijwel alle bedrijven in nagenoeg alle branches.
Volg onderstaande stappen om producten toe te voegen aan je Google Mijn Bedrijf-vermelding:
Hoewel het toevoegen en up-to-date houden van je productaanbod in je Google Mijn Bedrijf-vermelding tijdrovend kan zijn, biedt de functie kansen om je conversies in Google te verhogen. Met de laatste nieuwe functies binnen Google Mijn Bedrijf hoeven bezoekers namelijk steeds minder stappen te nemen om tot een conversie te komen.
De functie Producten sluit aan op eerdere updates binnen Google Mijn Bedrijf, zoals Menu en Diensten. Met deze update ontwikkelt Google Mijn Bedrijf zich weer verder als ‘website’ binnen Google. Bezoekers hoefden immers al niet meer je website te bezoeken voor onder meer je adres- en contactgegevens, reviews en beoordelingen, vragen van andere klanten, nieuws, acties en aanbiedingen. En nu dus ook niet meer voor je producten.
De toegevoegde waarde van een volledig ingevulde en geoptimaliseerde Google Mijn Bedrijf-vermelding blijft dus groeien. Zoekers zien je bedrijfsvermelding tenslotte niet alleen bij merk gerelateerde (bedrijfs-/websitenaam) zoekopdrachten, maar ook bij generieke (product/dienst) zoektermen. Het platform ontwikkelt zich zo tot een onmisbare tool voor bedrijven die zich richten op klanten in de regio.
Dit artikel is geschreven door Joeri Mostert
Joeri is SEO-specialist en blogt regelmatig over de laatste ontwikkelingen op het gebied van zoekmachine optimalisatie en Google Mijn Bedrijf.
Onze blogartikelen
Met zo’n groot team aan specialisten en vakidioten verzamelen we veel tips. Deze zetten we graag voor je op een rij in onze blogartikelen. Lees ze hier.
Volg ons op