Verhoog je conversie met YouTube TrueView for Action

21 Maart, 2019 10:06

Al lange tijd is YouTube een geschikt kanaal om de awareness van je bedrijf naar een hoger niveau te tillen. Je zendt door middel van een video een boodschap naar je doelgroep die deze waarneemt om vervolgens wellicht in een later stadium bij je terug te keren voor het verrichten van een actie. Het nieuwe campagnetype YouTube TrueView for Action focust zich niet op het latere stadium, maar op directe actie om zo een hogere conversie en meer leads te genereren. In dit blog leggen we je uit hoe het werkt en wat het voor jouw bedrijf kan betekenen.

Geen tijd om te lezen? Ontdek de belangrijkste informatie:

  • YouTube TrueView for Action is een nieuw campagnetype binnen Youtube dat zich richt op het genereren van een hogere conversie.
  • Door calls to actions en/of tekstoverlays toe te voegen aan videoadvertenties trigger je de doelgroep.
  • Met de nieuwe targetingmethode ‘Customer Intent Audiences’ bouw je doelgroepen op met een hoge intentie voor de producten of diensten die je als organisatie aanbiedt.

YouTube TrueView for Action: wat is het?

TrueView for Action is een nieuw campagnetype binnen video dat zich richt op het genereren van een hogere conversie. Hoe? Door het toevoegen van opvallende calls to actions (CTA) en/of tekstoverlays aan videoadvertenties. Denk hierbij aan CTA’s als ‘Bestel direct’, ‘Lees meer’ en ‘Boek nu’. Met de buttons trigger je jouw doelgroep om zich direct te verdiepen in het product of de dienst. In de Verenigde Staten zijn de resultaten veelbelovend: 2 tot 4 keer een hogere CTR (aantal bezoekers dat overgaat tot een daadwerkelijke actie). Sinds kort is het campagnetype in Nederland ook beschikbaar!

YouTube TrueView for Action

Waarom video advertising?

Tegenwoordig zijn we steeds meer gericht op beeld. De meerwaarde van video advertising is dan ook groot, maar waarom bekijken online gebruikers eigenlijk een video na een zoekopdracht? Bekijk de top 3 redenen:

Nu we weten met welk doel gebruikers video´s bekijken, is het tijd te kijken naar de doelen van YouTube TrueView for Action. Want wat maakt het nu eigenlijk zo anders dan ´gewone´ videoadvertenties? Waar de welbekende videoadvertenties zich vooral focussen op branding, is YouTube TrueView for Action gericht op het vervaardigen van acties.

De juiste doelgroep bereiken via Customer Intent Audiences

Natuurlijk is het net als bij ieder ander campagnetype belangrijk om de juiste doelgroep te bereiken. Met de nieuwe targetingmethode ‘Customer Intent Audiences’ maak je aangepaste intentiedoelgroepen aan. Met behulp hiervan bouw je doelgroepen op met gebruikers die een bovengemiddelde intentie hebben om een product of dienst van je organisatie aan te schaffen. Je bereikt gebruikers namelijk op basis van hun zoekgedrag. Je stelt deze audiences zelf samen aan de hand van zoekwoorden of door middel van machine learning.

Wie mag TrueView for Action niet missen?

Wanneer het om video gaat, horen we regelmatig: ‘dit is voor mijn organisatie niet realistisch’. Dankzij TrueView for Action en de Customer Intent Audiences wordt de drempel echter sterk verlaagd. Niet in het bezit van professionele commercials? Helemaal niet erg! Wat dacht je bijvoorbeeld van animatievideo’s, vlogs of korte how-to-do-video’s om je doelgroep te bereiken via YouTube? Maak een zo specifieke mogelijke doelgroep, kies voor een gewenste budgettering en laat die conversie maar komen!

< It’s born: adverteren op Pinterest in Nederland! OK Google, is mijn website ready voor voice search? >

Samenwerken met iClicks?

Op werkdagen zijn wij telefonisch bereikbaar tussen 09.00 uur en 17.30 uur.

Mike Visser

Online Marketing Consultant

Stevan Otting

Online Marketing Consultant