Adverteren met AdWords

De specialist in het adverteren met AdWords, bekroond als AdWords Google Premier Partner. Dit is de hoogste partnerstatus die Google toekent aan online marketing bureaus.

Relevante bezoekers naar de juiste pagina

Om goede resultaten met AdWords te behalen geldt het credo: 'kwaliteit gaat boven kwantiteit'. Hoe meer relevante bezoekers op je website, hoe groter de kans dat deze bezoekers conversies zullen opleveren. Elke AdWords bezoeker kost immers geld en elke euro die je investeert in AdWords moet meer opleveren.. We hebben dus liever weinig bezoekers met een hoge relevantie dan veel bezoekers die weinig opleveren. Onze AdWords specialisten kunnen je hierbij helpen!

Wat is AdWords?

AdWords is het advertentieprogramma van Google, en kan gezien worden als een online veilingsysteem.

Elke keer dat er een zoekopdracht in Google wordt ingetoetst, gaat er een veiling van start. Adverteerders die gevonden willen op de zoekopdracht die op dat moment is ingetoetst, doen een bod.

De combinatie van de hoogte van het bod en factoren als relevantie, kwaliteit van de landingspagina en CTR (doorklikratio) bepaalt uiteindelijk welke advertenties vertoond worden en waar.

Pas als er op jouw advertentie wordt geklikt, betaal je. Dit noemt Google het CPC (cost-per-click) model.

 

 

Rendement uit je AdWords budget

Laat je campagne met uiterste precisie managen door onze AdWords-specialisten. Elke euro die je investeert in AdWords moet meer opleveren.

  • Je hebt altijd toegang tot je account, en inzage in campagnes en de daarmee gepaard gaande kosten. Je komt dus nooit voor verrassingen te staan
  • Al onze AdWords specialisten zijn gecertificeerd door Google.
  • iClicks is Google Premier Partner. Dit is de hoogste partnerstatus die Google toekent aan online marketing bureaus.
  • Op maat gemaakte rapportages. We laten alleen zien wat voor jou interessant is.
  • Meer dan 10 jaar ervaring met het optimaliseren van AdWords campagnes in elke denkbare branche.

Verzekerd van bezoekers!

Met Google AdWords betaal je alleen als je ook daadwerkelijk bezoekers krijgt.

Dit betekent dat als je alleen in beeld komt, je niet betaalt. Klikt er iemand op jouw tekstadvertentie dan betaalt je een bepaald bedrag. Bij iClicks zorgen wij voor transparantie omdat je zelf eigenaar bent van het AdWords account.

Je betaalt dus ook zelf het AdWords budget aan Google waardoor je niet voor verrassingen komt te staan. Bij iClicks betaal je een vast bedrag per maand voor het beheer en optimalisatie van de AdWords campagne.

Feiten en cijfers over Google AdWords

  • Ruim 95% van de internetgebruikers in Nederland zoekt op Google
  • 33% van deze gebruikers klikt op AdWords advertenties
  • 7,5 miljoen internetgebruikers in Nederland hebben de leeftijd tussen 21 en 74 jaar
  • Gebruikers uit deze groep doen gemiddeld 70 zoekopdrachten per maand
  • Duizenden bedrijven adverteren succesvol met Google AdWords

Gratis tips voor Google AdWords

  • Gebruik verschillende tekstadvertenties voor Google AdWords
  • Gebruik de regioplanner als u lokaal of regionaal wilt adverteren met Google AdWords
  • Gebruik de advertentieplanning indien u de advertenties op specifieke tijden wil laten tonen
  • Zorg dat zowel in de tekstadvertentie als op de bestemmingspagina het trefwoord (Adword) voorkomt
  • Verwijder woorden met een "slechte" kwaliteit uit de Google AdWords campagne of pas deze aan
  • Verwijder woorden met een lage CTR (< 0,5%) uit de AdWords campagne
  • Maak verschillende advertentiegroepen voor verschillende productgroepen

Heb jij voor ons een nieuwe uitdaging? Geen branche is voor ons te gek!

Tekstadvertenties van Google AdWords

Tekstadvertenties zijn de advertenties die in beeld komen van Google AdWords. Deze zijn erg belangrijk voor een succesvolle Google AdWords campagne. iClicks maakt meerdere teksten aan en laat deze vervolgens om de beurt in beeld komen. Zodoende kunnen wij bepalen welke advertenties het beste werken voor jouw campagne. Uiteraard bepaalt de klant de boodschap, wij zullen op basis hiervan verschillende varianten testen om zo efficiënt mogelijk te kunnen adverteren met Google AdWords.

Het maximale uit je AdWords-budget

Indien je niet de kennis en tijd hebt om je AdWords campagne zelf te managen, dan adviseren wij dit te laten doen door een gecertificeerde Google Partner, zoals iClicks. Alleen dán haal je het maximale uit het Google AdWords budget.

Diensten die ook interessant voor je kunnen zijn:

Samenwerken met iClicks?

Op werkdagen zijn wij telefonisch bereikbaar tussen 09.00 uur en 17.30 uur.

Mike Visser

Online Marketing Consultant

Don van der Helm

Online Marketing Consultant