10 soorten content om beter te ranken

19 Augustus, 2015 13:58

Het plaatsen van unieke en relevante content op uw website is steeds belangrijker om hoog te komen in de zoekresultaten van Google. Bij de term ‘content’ denken veel mensen aan de tekst op een front- of landingspagina. Maar het is een veel breder begrip. In dit blogbericht zetten we de vormen van content op een rijtje en geven we tips hoe u hier voordeel uit kunnen halen.

Blogberichten

Een effectieve manier om de hoeveelheid content op uw website uit te breiden is het bijhouden van uw eigen weblog. Een weblog stelt u in staat om vragen van uw klanten te beantwoorden, uw bezoekers een reden te geven regelmatig terug te komen en breder gevonden te worden via Google. Zeker als u de tekst op een zoekmachine vriendelijke manier opmaakt kan het een verschil maken bij het aantal bezoekers op uw website.

Facebook content

Als een van de grootste social media platforms is Facebook een prachtig uithangbord voor uw bedrijf. Het plaatsen van unieke content op de bedrijfspagina geeft uw bedrijf meer naamsbekendheid en daardoor meer bezoekers op uw website. Het effect van Facebook content wordt nog groter als u uw website en uw Facebook pagina elkaar laten versterken.

Twitter content

Als u Twitter alleen gebruikt als een manier om uw bedrijf te promoten, dan pakt u het verkeerd aan. Net als in het geval van Facebook en op uw blog is het belangrijk om relevante content aan te leveren en daarmee een meerwaarde te vormen voor uw (potentiële) klanten. Pas daarna kunt u het zich veroorloven u af en toe schuldig te maken aan een beetje zelfpromotie. Wat betreft content op social media gaat het erom wat u geeft, niet wat u krijgt.

Combinatie van blog/Facebook/Twitter

Het effect van uw content is het grootst wanneer u de bovengenoemde soorten content met elkaar combineert. U schrijft bijvoorbeeld een blogbericht, opent hier een discussie over op Twitter en plaatst dan een poll op uw Facebook account. Hierdoor komt er extra aandacht (en verkeer) naar uw website en uw social media accounts.

Afbeeldingen

Visuele content maakt uw teksten veel aantrekkelijker om te lezen. Bovendien kunnen sfeervolle foto’s ook op zichzelf extra aandacht voor uw bedrijf genereren. Daarbij kunt u denken aan voor- en na foto’s van een interieur of cosmetische behandeling.

 

Genereer extra aandacht met voor en na foto’s van een verbouwing

 

Video’s

Dankzij YouTube is het tegenwoordig heel makkelijk om uw eigen video’s online te plaatsen en te delen via uw website en sociale media. Door een sterke link tussen uw bedrijf en de video erbij te plaatsen en een relevante beschrijving kan uw YouTube kanaal uitgroeien tot een reclamebord voor uw bedrijf.

Persberichten

Een persbericht komt van pas als u een nieuwswaardige activiteit gaat ondernemen met uw bedrijf. Hierbij kunt u denken aan het sponsoren van een evenement of het ondersteunen van een goed doel. Het versturen van een persbericht naar lokale media zorgt voor extra aandacht voor uw bedrijf en daarmee voor meer bezoekers op uw website.

FAQ

 Elk product of dienst roept vragen op bij uw klanten. Gaat het niet om het product zelf, dan wel over de werkwijze van uw bedrijf. Een efficiënte wijze om deze vragen te beantwoorden is een FAQ-pagina (Frequently Asked Questions). In dit onderdeel kunt u de meest voorkomende vragen beantwoorden, zonder dat mensen naar andere websites op zoek moeten naar de antwoorden.

Recensies

Het verzamelen van recensies is een makkelijke manier om unieke content te verzamelen. Bovendien geven ze uw bedrijf meer geloofwaardigheid en betrouwbaarheid.

Content is niet meer weg te denken als belangrijk onderdeel van uw online marketing, maar het is tegelijkertijd een tijdrovende bezigheid. Bij online marketing bureau iClicks hebben wij een getalenteerd team content specialisten in huis die uw bedrijf kunnen ondersteunen op dit gebied. Hierdoor kunt u zelf bezig blijven houden met het runnen van uw bedrijf. Wilt u weten wat wij voor u kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op. Wij helpen u graag verder.

< Opvallende social media updates november 2016 Waarom u een bedrijfsblog moet beginnen >

Samenwerken met iClicks?

Op werkdagen zijn wij telefonisch bereikbaar tussen 09.00 uur en 17.30 uur.

Raimond Jonkhoff

Sales Manager

Sebastiaan Pool

Online Marketing Consultant