Vorig jaar hebben we het nieuwe commerciële Google Shopping-model, dat is gebaseerd op advertenties met productvermeldingen, aangekondigd in de Verenigde Staten en andere landen over de hele wereld. We zijn ervan overtuigd dat deze verandering en de verbeterde gebruikerservaring nieuwe kansen voor verkopers creëren en dat winkeliers (van klein tot groot) door dit nieuwe commerciële model meer klanten naar hun winkels trekken.
De kwaliteit van de gegevens die door verkopers worden geleverd, is van cruciaal belang voor het realiseren van deze doelstellingen. Om die reden kunt u binnenkort enkele wijzigingen verwachten in de Google Shopping-feedspecificatie:
Een aantal van deze wijzigingen is niet onmiddellijk zichtbaar voor gebruikers van Google Shopping, omdat we onze verkopers voldoende tijd willen geven om zich voor te bereiden op de nieuwe richtlijnen. We raden verkopers aan de testfunctie voor feeds of de foutopsporing voor feedste gebruiken om te controleren of de bijgewerkte feeds probleemloos kunnen worden verwerkt.
Handhaving van de nieuwe Google Shopping-feedspecificatie
Voor verkopers die momenteel zijn vrijgesteld van de vereiste om unieke product-IDs te gebruiken, begint Google Shopping de vereiste om unieke product-IDs te gebruiken te handhaven op 15 juli 2013 in de VS en op 16 september 2013 in alle overige landen. Voor alle andere verkopers begint deze handhaving op 15 juli 2013 in de VS, Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk en op 16 september 2013 in alle overige landen. Producten die niet aan deze vereiste voldoen kunnen dan worden afgekeurd en worden dan niet langer op Google Shopping vertoond.
Vrijstellingen op accountniveau van de vereiste om unieke product-IDs te gebruiken worden na de genoemde data niet meer ondersteund - Het attribuut ‘id bestaat’ moet dan worden gebruikt.
Op werkdagen zijn wij telefonisch bereikbaar tussen 09.00 uur en 17.30 uur.