Gebruikerservaringen met geoptimaliseerde campagnes die u kunnen voorbereiden op de automatische upgrade van 22 juli

11 Juli, 2013 15:54

In de wereld van tegenwoordig waarin mensen constant online zijn, wordt de gehele dag door tussen verschillende apparaten geschakeld. Deze trend biedt marketeers nieuwe mogelijkheden om klanten altijd en overal op verschillende apparaten te bereiken. In februari hebben we geoptimaliseerde campagnes in AdWords aangekondigd om adverteerders te helpen in te spelen op deze nieuwe mogelijkheden en hun advertentiecampagnes effectiever te beheren.

Met nog maar enkele weken te gaan tot de automatische upgrade op 22 juli zijn al upgrades uitgevoerd voor meer dan 4,5 miljoen campagnes. We realiseren ons dat upgraden wat werk kost en stellen het op prijs dat zo velen van u al tijd en moeite in dit proces hebben gestoken. Veel marktleiders en adverteerders hebben hun voortgang, resultaten en verhalen al met ons gedeeld. Hier volgen een paar voorbeelden:

  • M&M’S: in samenwerking met bureaupartner The DuMont Project genereerde het merk 'MY M&M'S' van M&M bijzonder goede resultaten na de upgrade naar geoptimaliseerde campagnes, waaronder een stijging van de conversieratio's met 41 procent, 22 procent meer inkomsten en een stijging van de ROI voor zoekcampagnes met 31 procent Voor het zoek- en Display Netwerk samen realiseerde MY M&M'S een ROI-stijging van 15 procent. In het begin dacht het bedrijf dat het combineren van desktops en tablets in één categorie misschien een negatief effect op de verkoop zou hebben. Maar al snel realiseerde men zich dat de combinatie juist tot een hogere ROI leidde. Het bedrijf wist het aantal beheerde campagnes bovendien te verlagen van meer dan 100 tot 50, wat vijf uur per week aan campagnebeheertijd scheelde.
  • Colombo & Hurd: dit kleine advocatenkantoor uit Florida werkte samen met zoeksoftware- en bureaupartner WordStream om de eigen campagnes te upgraden. De twee teams wisten de upgrade (inclusief een volledige update van de biedstrategieën voor mobiel, locatie en tijd van Colombo & Hurd) binnen 30 minuten te voltooien. Sinds het bedrijf is overgestapt op geoptimaliseerde campagnes, meldt Colombo & Hurd dat de mobiele klikfrequentie is gestegen met 53 procent, de CPC's zijn gedaald met 13 procent en de mobiele conversieratio's meer dan verdrievoudigd zijn.
  • American Apparel: dit bedrijf zocht een gemakkelijkere, betere manier om klanten te bereiken, waar ze ook zijn en wanneer ze zoeken naar artikelen of winkels van American Apparel. Met geoptimaliseerde campagnes konden ze de functie voor bieden op de nabije omgeving gebruiken en bodaanpassingen voor mobiel instellen voor een vaste straal rondom hun winkels. Sinds de upgrade hebben ze fraaie resultaten gerealiseerd: het aantal mobiele conversies verdubbelde en de totale klikfrequentie steeg met 7 procent. Ze hebben ook de meerwaarde ontdekt van nieuwe functies die in geoptimaliseerde campagnes beschikbaar zijn, zoals geüpgrade sitelinks en sitelinkrapportage.
  • Advertentieplatforms van derden: veel platforms en bureaus voor zoekmachinemarketing hebben geoptimaliseerde campagnes geïntegreerd om hun klanten te laten profiteren van de krachtige nieuwe functies. Een leverancier heeft recent een gedetailleerde handleiding gepubliceerd om adverteerders te helpen met de upgrade, en heeft de positieve resultatengedeeld die bij klanten werden geconstateerd. De leverancier: "We zien positieve resultaten bij adverteerders die ervoor hebben gekozen de upgrade al in een vroeg stadium uit te voeren. Kort geleden stapte een grote financiële dienstverlener met succes over naar geoptimaliseerde campagnes via[ons]platform en optimaliseerde deze campagnes om de leads met 64 procent te verhogen en de CPL tegelijkertijd met 37 procent te verlagen voor een aanzienlijk deel van de campagnes." De leverancier stelde ook vast dat de CPC's in de eerste maand na de upgrade met 2 procent waren gedaald en het aantal klikken met 6 procent was gestegen.

Sinds de lancering van geoptimaliseerde campagnes hebben tientallen zoekmarketingbedrijven adverteerders advies geboden over de overstap naar geoptimaliseerde campagnes. Sommige tips (zoals de hulp van vele van de bedrijven die hierboven worden genoemd) zijn extreem waardevol gebleken, terwijl andere meer speculatief waren. Elke adverteerder is anders, dus het belangrijkste is uw eigen statistieken te bekijken en vervolgens te testen en te verbeteren op basis van uw eigen bedrijfsdoelen. Ook elk account is anders, dus het is belangrijk dat u gewoon aan de slag gaat om uit te proberen hoe u geoptimaliseerde campagnes het effectiefst kunt inzetten. De belangrijkste voordelen die consequent door marktleiders en adverteerders worden vermeld, zijn:

  1. Betere beslissingen op basis van rapportage per apparaat en locatie, plus gedetailleerdere rapportage over prestaties van advertentie-extensies.
  2. Tijdsbesparing door het aantal te campagnes te verlagen dat nodig is om verschillende gebruikerscontexten te beheren.
  3. Verbeterd campagnebeheer dankzij functies zoals bodaanpassingen, apparaatspecifieke indelingen en flexibele biedstrategieën.
  4. Nieuwe manieren om af te stemmen op uw bedrijfsdoelen en bedrijfsprocessen met de mogelijkheid specifieke datums, dagen van de week of tijdstippen in te plannen voor uw extensies en sitelinks op advertentiegroep- of campagneniveau.
  5. Betere manieren om mobiele consumenten aan te spreken met voorkeursadvertenties voor mobiel en sitelinks, plus bieden op de nabije omgeving om mensen te bereiken die zich in de buurt bevinden en onderweg zijn.

Praktische tips voor geoptimaliseerde campagnes en andere verhalen van adverteerders vindt u op de website over geoptimaliseerde campagnes.

Uw feedback helpt ons AdWords steeds verder te verbeteren voor deze nieuwe wereld waarin mensen constant online zijn. Het is nu belangrijker dan ooit voor bedrijven om klanten op een relevante manier te bereiken op verschillende apparaten.We zijn hard bezig nieuwe functies en verbeteringen te ontwerpen om dat succesvol met AdWords te kunnen doen.

Geschreven door Sridhar Ramaswamy, Senior Vice President, Ads and Commerce

Gepost door Charis, Inside AdWords Team

< Opvallende social media updates november 2016 Intentie, context en doelgroep samenbrengen voor beter presterende zoekcampagnes >

Samenwerken met iClicks?

Op werkdagen zijn wij telefonisch bereikbaar tussen 09.00 uur en 17.30 uur.

Stevan Otting

Online Marketing Consultant

Tim Hoksbergen

Online Marketing Consultant