Geoptimaliseerde campagnes voor het Display Netwerk: krachtige biedingstools voor een wereld met veel verschillende apparaten
In februari kondigden we geoptimaliseerde campagnes aan waarmee adverteerders hun klanten eenvoudiger en flexibeler kunnen bereiken in een wereld met veel verschillende schermen. Vandaag gaan we nader in op de manier waarop geoptimaliseerde campagnes werken met uw displaycampagnes.
Waarom geoptimaliseerde campagnes voor het Display Netwerk?
In deze wereld waarin we constant online zijn, zoeken onze klanten hun informatie op allerlei verschillende apparaten. Soms raadplegen ze wel tien verschillende bronnen – online recensies, kranten- en tijdschriftartikelen, aanbevelingen van vrienden en nog veel meer – voordat ze tot een aankoop besluiten. Met display-advertenties worden deze signalen opgevangen. Ze spelen een belangrijke rol bij het contact met consumenten in deze wereld met zoveel schermen. Maar het is ingewikkelder dan ooit om te bepalen hoe de juiste persoon met de juiste advertentie kan worden bereikt. Geoptimaliseerde campagnes voor het Display Netwerk helpen u mensen te bereiken met de juiste advertenties op basis van context (zoals locatie, tijdstip en apparaattype), en dat allemaal met één enkele campagne.
Belangrijke functies
In het zoek- en Display Netwerk worden heel verschillende signalen gebruikt. Bij zoekopdrachten gebruiken we zoekwoorden om de intentie van gebruikers vast te leggen. Een website voor het boeken van reizen weet bijvoorbeeld dat een gebruiker die zoekt naar ‘pakketreizen Rome’ op zoek is naar een vakantie in Rome. In displaycampagnes gebruiken adverteerders diverse andere signalen om hun beoogde klanten met de juiste advertentie te bereiken. In dit voorbeeld kan een reiswebsite het volgende gebruiken:
Belangrijke functies
In het zoek- en Display Netwerk worden heel verschillende signalen gebruikt. Bij zoekopdrachten gebruiken we zoekwoorden om de intentie van gebruikers vast te leggen. Een website voor het boeken van reizen weet bijvoorbeeld dat een gebruiker die zoekt naar ‘pakketreizen Rome’ op zoek is naar een vakantie in Rome. In displaycampagnes gebruiken adverteerders diverse andere signalen om hun beoogde klanten met de juiste advertentie te bereiken. In dit voorbeeld kan een reiswebsite het volgende gebruiken:
- Interessecategorieën: om klanten te bereiken die geïnteresseerd zijn in ‘Rome’.
- Demografische gegevens: om mensen van 35-44 jaar te bereiken, van wie is vastgesteld dat ze drie keer zoveel als gemiddeld uitgeven.
- Targeting op onderwerp: om mensen te bereiken die door reiswebsites browsen.
- Remarketing: om klanten te bereiken die vorig jaar op dezelfde site een vakantie hebben geboekt.
In de wereld van vandaag waarin we constant online zijn, kunnen iemands bedoelingen en de acties die hij wil uitvoeren afhankelijk van de context verschillen (signalen zoals tijdstip, locatie en apparaat):
- Tijdstip: reizigers boeken meestal tussen 9 en 18 uur.
- Locatie: ‘mensen in Nederland’ zullen vaker een conversie opleveren dan mensen in Italië.
- Apparaat: mobiele gebruikers browsen meestal op hun smartphone en boeken op hun desktopcomputer.
Bij geoptimaliseerde campagnes hoeven er niet meerdere campagnes te worden gemaakt, maar kunnen al deze onderdelen van de reiswebsite eenvoudig op één locatie worden beheerd. In één enkele campagne kunnen biedingen worden aangepast aan al deze verschillende signalen om de juiste mensen met de juiste advertenties te bereiken.
Meer informatie
Meer tips over hoe u geoptimaliseerde campagnes voor het Display Netwerk kunt gebruiken, vindt u in het AdWords Helpcentrum. Als u meer wilt weten over hoe u gebruik kunt maken van geoptimaliseerde campagnes voor het Display Netwerk, kunt u deelnemen aan onze live Hangout on Air op maandag 10 juni.
Geschreven door Christian Oestlien, Product Management Director voor het Google Display Netwerk
Gepost door Charis, Inside AdWords Team