Geschatte totale conversies: nieuwe inzichten voor de moderne online wereld

7 Oktober, 2013 15:40

Mensen zijn tegenwoordig constant online en gebruiken gedurende de dag verschillende apparaten om te winkelen, te communiceren en te ontspannen. Uit een onderzoek naar gebruikers van meerdere apparaten uit september 2013 bleek dat 90 procent van hen opeenvolgend schakelt tussen diverse apparaten voor gewone activiteiten zoals het boeken van een hotel of het zoeken naar elektronica.

Aangezien consumenten steeds vaker ook onderweg online zijn en schakelen tussen apparaten, horen we van marketeers dat ze een completer en nauwkeuriger beeld willen van hoe hun online advertenties conversies genereren. Conversies kunnen verschillende vormen aannemen: bezoeken aan winkels, telefoongesprekken, app-downloads, verkopen op een website of aankopen die worden gedaan na onderzoek op verschillende apparaten. Met een beter inzicht in deze complexe aankooppaden kunt u uw online advertenties optimaliseren en uw budget effectiever toewijzen.

Nieuw: geschatte totale conversies


Vandaag introduceren we Geschatte Totale Conversies voor zoekadvertenties op Google. Dit is een interessante eerste stap waarmee marketeers meer inzicht kunnen krijgen in hoe AdWords conversies genereert voor uw bedrijf: u ziet zowel de conversies die u op dit moment kunt zien, zoals online verkopen, als een schatting van de conversies die verspreid over meerdere apparaten plaatsvinden. We zullen na verloop van tijd andere conversietypen toevoegen zoals telefoongesprekken en winkelbezoeken, evenals conversies via advertenties uit ons Zoek- en Display Netwerk.

Geschatte Totale Conversies bieden u een algemeen beeld van alle conversies die worden gegenereerd door uw Google-advertenties. U kunt deze informatie gebruiken wanneer u belangrijke beslissingen moet nemen zoals hoeveel u zou moeten bieden en hoe u uw budget het beste kunt toewijzen aan uw verschillende marketingkanalen. De afgelopen jaren hebben veel succesvolle adverteerders hun eigen analyses gebruikt om dit soort inzichten te verzamelen. Nu willen we alle adverteerders met Google-innovaties inzicht en informatie bieden op ditzelfde niveau.

Geschatte conversies via verschillende apparaten

Geschatte conversies via verschillende apparaten is het eerste nieuwe conversietype dat we lanceren als onderdeel van de geschatte totale conversies. Conversies via verschillende apparaten beginnen als een klik op een zoekadvertentie op Google op het ene apparaat en eindigen als een conversie op een ander apparaat (of in een andere webbrowser op hetzelfde apparaat).

Stel dat een gebruiker op haar mobiele telefoon naar 'spijkerbroeken' zoekt terwijl ze 's morgens op de trein wacht. Ze klikt op een mobiele advertentie voor het merk ABC Jeans. Zodra ze op kantoor is, gaat ze rechtstreeks naar de website van ABC Jeans om een aankoop te doen. Dit is een voorbeeld van een conversie via verschillende apparaten. Om de conversies via verschillende apparaten te berekenen gebruiken we een gedeelte van de gegevens van gebruikers die in meerdere apparaten zijn ingelogd. Bekijk meer informatie over hoe dit werkt.

Geschatte conversies via verschillende apparaten komen de komende weken geleidelijk beschikbaar voor alle AdWords-adverteerders. Als u deze nieuwe statistieken wilt bekijken, moet u Conversies bijhouden van AdWords hebben ingeschakeld en voldoende conversies ontvangen zodat een betrouwbare schatting kan worden gemaakt.

De afgelopen maanden hebben we de gegevens van duizenden AdWords-adverteerders geanalyseerd om een beter beeld van de conversiepatronen via verschillende apparaten te krijgen.

Wanneer adverteerders in de reisbranche geschatte conversies via verschillende apparaten van AdWords gebruiken, kunnen ze gemiddeld 8 procent meer conversies meten dan daarvoor. Daarnaast kunnen ze nu 33 procent meer conversies meten die zijn gestart op een mobiele telefoon en later afgerond op een ander apparaat. Hiermee kunnen zij de waarde van al die verkopen (van klanten die op hun mobiele telefoons naar vluchten en hotels hebben gezocht en op een ander apparaat hebben geboekt) toeschrijven aan de juiste advertentie.

Ook andere branches zoals de entertainmentindustrie en detailhandel genereren positieve resultaten. Bedrijven in deze branches kunnen nu respectievelijk 12 en 7 procent meer conversies meten dan ze konden vóór het gebruik van geschatte totale conversies.
Sean Singleton, marketingmanager bij American Apparel, vertelt: "We wisten altijd al dat onze investering in online advertenties ook conversies op andere apparaten beïnvloedde, maar we wisten niet hoe we dit in cijfers konden schatten. Toen we eenmaal zagen dat 5,3 procent meer conversies konden worden toegeschreven aan conversies via verschillende apparaten in AdWords, wisten we dat we de waarde van elke advertentieklik nu beter konden berekenen. We ontdekten ook dat we 16 procent meer conversies genereerden dan we dachten, dus we investeren nu meer in dit kanaal om meer verkopen te genereren.”

U kunt hieronder meer resultaten uit andere branches bekijken.

Betere mogelijkheden voor marketeers om de volledige waarde van hun online advertenties te meten

Wij streven ernaar u te helpen om meer inzicht te krijgen in de nieuwe conversietypen die thuishoren in een moderne wereld waarin mensen constant online zijn. Met deze inzichten kunt u betere advertentiebeslissingen nemen. Veel marketeers werken hier al aan met hun eigen verfijnde technologieën en analyse-systemen, maar vanaf vandaag willen we deze inzichten dankzij nieuwe innovaties van Google aan alle AdWords-klanten gaan bieden.

We zijn benieuwd naar uw feedback over geschatte conversies via verschillende apparaten en zijn druk bezig nieuwe functies toe te voegen. In de komende weken zullen we de nieuwe functies en praktische tips en trucs bespreken in het Inside AdWords-blog en op de nieuwe Think Insights-pagina voor conversies. We hopen u daar terug te zien.

Geschreven door Sridhar Ramaswamy, Senior Vice President Ads and Commerce
Gepost door Charis, Inside AdWords Team


< Opvallende social media updates november 2016 Update over de handhaving van Google Shopping-vereisten voor unieke product-ID′s >

Samenwerken met iClicks?

Op werkdagen zijn wij telefonisch bereikbaar tussen 09.00 uur en 17.30 uur.

Tim Hoksbergen

Online Marketing Consultant

Don van der Helm

Online Marketing Consultant