Hoe belangrijk zijn online recensies?

12 Mei, 2015 14:24

Steeds meer mensen doen online research voordat zij een product kopen of een dienst afnemen. Online recensies spelen hier een belangrijke rol in. De consument vertrouwt namelijk steeds meer op beoordelingen van anderen.

Een groot deel van de consumenten is van mening dat positieve recensies hun ervan overtuigen tot een aankoop of het afnemen van een dienst. Online mond-tot-mondreclame wordt dus steeds belangrijker en heeft steeds meer invloed.

Meer klanten met online recensies

Consumenten krijgen dagelijks, online en offline, te maken met honderden impulsen van merken en bedrijven. Iedereen wil de aandacht van de consument krijgen. Maar hoe weet de klant uw bedrijf te vinden? Met behulp van positieve online recensies, verhoogt u de kans dat de consument voor uw bedrijf kiest. Meer dan 70% van de consumenten beschouwt een online recensie als een betrouwbare informatiebron. Het is dus van groot belang dat uw bedrijf positieve recensies verzamelt. Deze positieve recensies zorgen voor een sterke online reputatie en meer klanten.

De consument koopt bijvoorbeeld een nieuwe telefoon of een nieuwe wasmachine niet, voor zij
online research heeft gedaan en dus ook online recensies heeft gelezen. Hetzelfde geldt voor een hotel boeken of een tafel reserveren in een restaurant. Voor de boeking of reservering plaatsvindt worden eerst internet en recensies geraadpleegd. Kortom, de consument controleert ervaringen van anderen voordat hij of zij daadwerkelijk een aankoop of boeking doet.

Een negatieve recensie ontvangen

Ook negatieve recensies kunnen zinvol zijn. Een negatieve recensie is een schreeuw om aandacht en voor uw bedrijf een signaal om de klacht goed op te lossen, de aandacht te geven en het probleem voortaan te voorkomen. Door de juiste oplossing en de goede service te bieden buigen deze klanten veelal om tot ambassadeurs van uw bedrijf. Zo verandert u de negatieve ervaring in een positieve ervaring.

Krijgt uw bedrijf al online recensies?

Het is belangrijk om te weten wat anderen van uw bedrijf vinden, goed te luisteren en bij te sturen waar nodig. Dit zal uw online reputatie versterken en zorgen voor meer verkeer naar uw website. Wilt u beginnen met online recensies verzamelen? Bij iClicks hebben wij een recensieplatform dat u helpt met beheren van online recensies. Neem contact op met een van onze specialisten om u te laten informeren over het recensieplatform.

< Opvallende social media updates november 2016 Het recept voor SEO >

Samenwerken met iClicks?

Op werkdagen zijn wij telefonisch bereikbaar tussen 09.00 uur en 17.30 uur.

Stevan Otting

Online Marketing Consultant

Sebastiaan Pool

Online Marketing Consultant