Update over de handhaving van Google Shopping-vereisten voor unieke product-ID′s

4 September, 2013 15:41

Zoals eerder aangekondigd zijn we gestart met de handhaving van de nieuwe feedspecificatie voor unieke product-ID's, als onderdeel van ons streven naar betere productgegevens op Google Shopping. Met deze nieuwe specificaties kunnen we onze gebruikers betere resultaten bieden en tegelijkertijd meer verkoopkansen voor verkopers genereren. We raden u ten zeerste aan de wijzigingen uit te voeren die nodig zijn om te voldoen aan de kwaliteitsvereisten voor gegevens. Een betere gegevenskwaliteit is één van de vele factoren die de prestaties van advertenties met productvermeldingen helpen verbeteren.

Met ingang van 16 september worden deze nieuwe vereisten ingevoerd voor alle voorheen vrijgestelde accounts in Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk en alle accounts in Australië, Brazilië, Zwitserland, Tsjechië, Spanje, Italië, Japan en Nederland. De nieuwe feedspecificaties zijn al van kracht voor alle accounts in de Verenigde Staten en niet-vrijgestelde accounts in Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk.

De nieuwe vereisten treden op 16 september in werking voor de hiervoor genoemde landen en worden in de weken daarna verder opgevoerd. Met ingang van november worden alle aanbiedingen die niet aan de vereisten voldoen afgewezen en dus niet meer in advertenties met productvermeldingen weergegeven.

In september gaan we ook van start met het handhaven van het correct gebruik van het kenmerk 'ID bestaat al'

[identifier exists]. We proberen onderbrekingen in uw verkeer zo veel mogelijk te voorkomen en daarom wijzen we u nogmaals op het volgende: in categorieën waarvoor unieke product-ID's zijn vereist, mag het kenmerk 'ID bestaat al' [identifier exists]

alleen worden ingediend met de waarde FALSE wanneer er geen ID voor het betreffende artikel bestaat (bijvoorbeeld voor op maat gemaakte goederen).

Lees de vereisten voor unieke product-ID's voor meer gedetailleerde informatie en raadpleeg de nieuwste feedspecificatie voor producten om de benodigde wijzigingen in uw gegevens aan te brengen. Op 11 september 2013 organiseren wij een Hangout On Airom onze verkopers extra ondersteuning te bieden bij deze overgang. Tijdens de Hangout komen alle wijzigingen aan bod en kunnen eventuele vragen over uw feeds worden beantwoord. Als u de live uitzending niet kunt bijwonen, kunt u de video van de sessie via de bovenstaande link bekijken.

Geschreven door Angelika Rohrer, Program Manager, Google Shopping

Gepost door Charis, Inside AdWords Team

< Opvallende social media updates november 2016 Analyseer en optimaliseer het effect van zoekopdrachten op uw bedrijf met het nieuwe rapport voor betaalde en organische resultaten >

Samenwerken met iClicks?

Op werkdagen zijn wij telefonisch bereikbaar tussen 09.00 uur en 17.30 uur.

Mike Visser

Online Marketing Consultant

Stevan Otting

Online Marketing Consultant