Verhoog de conversie van je website met enhanced content

Als ondernemer met een website waarop je producten of diensten aanbiedt aan consumenten (B2C) of andere bedrijven (B2B), is het nog nooit zo belangrijk geweest om op te vallen tussen de digitale concurrentie als nu.

Enhanced content stelt je in staat om je bezoekers beter te informeren, een unieke ervaring op de website te bieden en je conversie te verhogen. Wil je meer weten over de onderdelen waaruit enhanced content bestaat en de hoofddoelen van dit soort content? We vertellen je er in dit blog alles over.

Wat is enhanced content?

Als we spreken over enhanced content, gaat het vaak over basic productinformatie die is uitgebreid en verrijkt is met levendige storytelling, een responsive design, een duidelijke introductie, afbeeldingen & video’s, interactieve elementen, user generated content, reviews en in sommige gevallen zelfs augmented reality.

Wat zijn de doelen van enhanced content?

Een productpagina die meerdere enhanced content-elementen bevat, heeft over het algemeen drie hoofddoelen:

  1. Bezoekers beter overtuigen om een bepaald product te kopen of om een specifieke dienst af te nemen.
  2. Bezoekers op een interactieve, verhalende wijze kennis bieden over een product of dienst.
  3. Alle vragen en informatiebehoeften van bezoekers proactief beantwoorden zonder dat ze persoonlijk contact op hoeven te nemen met de klantenservice.

Basic content vs. enhanced content

De content op websites zijn in twee typen onder te verdelen: basic content en enhanced content. Lees hieronder de verschillen.

Basic content

Basic content, ook wel bekend als essentiële content, is de standaard inhoud van een productpagina. Hieronder verstaan we de volgende elementen:

  • Productnaam
  • Productafbeelding
  • Productomschrijving
  • Standaard marketing tekst
  • Lijst met kenmerken en specificaties

Basic content biedt de essentiële informatie over een product of dienst, maar mist vaak de extra elementen die bezoekers kan overtuigen om tot actie over te gaan. Hierbij kun je denken aan het invullen van een offerteformulier of het doen van een aankoop.

Enhanced content

Enhanced content gaat verder dan de basis en kan interactieve elementen omvatten, zoals productdemonstraties, een 360 graden weergave van een showroom en virtuele rondleidingen. Daarnaast staan er op productpagina’s met enhanced content meer afbeeldingen en zijn de volgende extra media- en tekstelementen vaak strategisch toegevoegd:

  • Een duidelijke introductiealinea
  • Content waarin je producten of diensten met elkaar vergelijkt
  • Reviewvideo’s gemaakt door klanten/klantverhalen
  • Augmented reality

Basic content productpagina

Enhanced content productpagina

Enhanced content voor de gehele website

Enhanced content-elementen zijn niet alleen beperkt tot productpagina’s, maar kunnen op alle soorten websitepagina’s worden toegevoegd, inclusief de frontpage. Door deze elementen toe te voegen, kun je als website-eigenaar de gebruikerservaring en betrokkenheid van je bezoekers verhogen.

Het toevoegen van enhanced content op de frontpage kan een geweldige manier zijn om bij het eerste bezoek direct de aandacht te trekken en je bezoekers te verleiden om je website verder te verkennen. Door deze elementen ben je niet alleen een pionier op het gebied van content, klantbetrokkenheid en website optimalisatie, maar onderscheid je je natuurlijk ook zichtbaar van de concurrentie.

Resultaten na toevoeging enhanced content

Door enhanced content-elementen strategisch toe te voegen op je website en eventueel ook de 7 beïnvloedingsprincipes van Cialdini toe te passen, creëer je binnen no time een invloedrijke marketingcombinatie, meer klantengagement én conversie.

Time on site

Scrolling

Social media sharing

Orderwaarde

Conversie

*De resultaten van de toevoeging van enhanced content op jouw website hangen af van meerdere factoren. De bovenstaande resultaten zijn de gemiddelde cijfers van gecombineerde cases die recent zijn onderzocht.

Veelgestelde vragen

Moet ik enhanced content updaten na verloop van tijd?

Hoewel de toevoeging van enhanced content aan je website een objectieve verbetering is, varieert die toename in de loop van de tijd. Enkele jaren geleden kwam uit een onderzoek dat online shoppers de voorkeur gaven aan een bepaalde productpagina met daarop minimaal drie afbeeldingen.
Tegenwoordig komt uit dezelfde soort onderzoeken dat consumenten minimaal zes afbeeldingen en twee video’s nodig hebben. Deze nieuwe conclusie geeft aan dat naarmate de eisen van de klant groeien, je dus ook mee moet groeien door de enhanced content op je website te updaten.

Zijn er nadelen verbonden aan het gebruik van enhanced content?

Een mogelijk nadeel van enhanced content is dat het de laadtijd van de pagina kan vertragen als de bestanden te groot zijn. Daarom is het belangrijk om de bestandsgroottes te optimaliseren en ervoor te zorgen dat de inhoud snel laadt voor een optimale gebruikerservaring.

Waarom is enhanced content belangrijk?

Enhanced content helpt om de betrokkenheid van bezoekers te verhogen door een visueel aantrekkelijke en interactieve omgeving te bieden. Het kan ook helpen bij het verduidelijken van complexe onderwerpen en het verbeteren van de conversiepercentages.

Optimaliseer de content op je website

Is de content op je website voornamelijk basic, zie je de potentie om online te groeien en wil je je concurrenten een stap voor zijn op het gebied van content? Kies dan voor content optimalisatie door iClicks. Onze Content specialisten schrijven converterende teksten & creëren visuele pagina’s met enhanced content die aansluiten bij jouw bedrijf, inspelen op de user intent van je bezoekers, goed gevonden worden binnen de zoekmachines, je klantbetrokkenheid vergroten én de conversie verhogen.

Maak vrijblijvend kennis

Maak geheel vrijblijvend kennis met ons, vul onderstaand formulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met jou op!

    We wijzen je op onze Algemene voorwaarden en Privacy statement iClicks Nederland B.V..