In onze vorige blog kon u al lezen over de mogelijkheden van remarketing binnen het displaynetwerk van Google. Maar, remarketing in het zoeknetwerk van Google is ook mogelijk! Deze vorm van remarketing bestaat al enige tijd, maar wordt naast remarketing in het displaynetwerk, steeds vaker door ons ingezet.
Remarketing voor zoekadvertenties (RLSA) is net zoals remarketing binnen het displaynetwerk een functie waarmee u bezoekers van uw website opnieuw benadert.
Het grote verschil tussen remarketing binnen het displaynetwerk en het zoeknetwerk is hetgeen waar uw advertenties getoond worden. De remarketing advertenties binnen het displaynetwerk worden getoond via onder andere de zogenaamde partnerwebsites van Google. RLSA worden weergegeven via Google zelf, in de vorm van de normale standaard tekstadvertentie.
RLSA is een effectieve manier om bezoekers (ofwel uw potentiele klanten) opnieuw te benaderen via Google. Enkele belangrijke voordelen op een rijtje:
Google heeft enkele cases gepubliceerd van AdWords campagnes waarbij RLSA succesvol uitpakte:
Een oriënterende potentiele klant zoekt op “koffiebonen kopen” en klikt op de volgende advertentie:
Stel; onderstaande advertentie is van u en u heeft een webshop welke uiteraard koffiebonen verkoopt. De oriënterende bezoeker is op zoek naar koffiebonen en bevind zich in het overzicht van uw assortiment koffiebonen.
Vervolgens bekijkt de klant het product ‘merk X’ maar gaat niet over tot een aankoop en verlaat uw webshop. RLSA registreert deze activiteit: hij of zij heeft ‘merk X’ bekeken, maar nog niet besteld. De volgende dag gaat dezelfde poteniele klant wederom zoeken via Google naar “koffiebonen kopen”. U kunt nu deze potentiele klant opnieuw bereiken, maar met een exclusieve advertentie:
De kans neemt hierdoor toe dat de potentiële klant een betaalde klant wordt. Via RLSA wordt de klant via zogenoemde awareness opnieuw getriggerd om te klikken op de aangepaste advertentie!
Wat moet er gebeuren?
Voor RLSA zijn meerdere punten noodzakelijk om het tot een conversiesucces te brengen. Benieuwd wat er moet gebeuren? Neem dan gelijk contact op met iClicks!
2.bron: https://services.google.com/fh/files/misc/casestudy-RLSA-tirendo.pdf
Onze blogartikelen
Met zo’n groot team aan specialisten en vakidioten verzamelen we veel tips. Deze zetten we graag voor je op een rij in onze blogartikelen. Lees ze hier.
Volg ons op