Sinds kort toont Google automatisch een call-to-action button met ‘Een offerte aanvragen’ in Google Mijn Bedrijf-vermeldingen als de berichtenfunctie geactiveerd is. Zodra je de functie activeert kunnen bezoekers met één klik een offerte aanvragen.
De button ‘Een offerte aanvragen’ wordt in Google Mijn Bedrijf-vermeldingen op mobiele apparaten en op desktop getoond als de berichtenfunctie geactiveerd is. Bezoekers moeten ingelogd zijn met een Google-account, wat normaliter standaard het geval is op Android-apparaten, om de button te zien.
Nadat een bezoeker de button aanklikt, opent een nieuw scherm waarin direct een bericht getypt en verzonden kan worden. Het bericht verstuur je onder naam van het Google-account waar je mee ingelogd bent.
Weergave van de offerte-button in een bedrijfsvermelding op mobiel
In juli is de button in de VS al op desktop gesignaleerd en de buttons zijn nu ook in Nederland op desktop te zien. Als je ingelogd bent met een Google-account, zie je de blauwe button ‘Een offerte aanvragen’ prominent bovenin de vermelding.
Weergave van de offerte-button in een bedrijfsvermelding op desktop
Via de Google Mijn Bedrijf-app kun je de berichtenfunctie activeren. Download de app op je mobiele telefoon, activeer de functie en je kunt vrijwel direct berichten en offerte-aanvragen van bezoekers ontvangen. Na activatie ontvang je nieuwe berichten als pushbericht op je mobiele telefoon, zodat je ze direct kunt beantwoorden.
De prominente vermelding van de button in Google Mijn Bedrijf-vermeldingen maakt het voor gebruikers laagdrempelig om contact op te nemen en een offerte aan te vragen. Bedrijfseigenaren kunnen deze aanvragen direct beantwoorden, meer informatie geven en mensen verleiden om de fysieke locatie te bezoeken.
Onze blogartikelen
Met zo’n groot team aan specialisten en vakidioten verzamelen we veel tips. Deze zetten we graag voor je op een rij in onze blogartikelen. Lees ze hier.
Volg ons op