Het is tijd voor beschuit met rode muisjes. Op 4 april is adverteren op Pinterest geboren in Nederland. Het platform en de eerste adverteerders maken het goed. Kun je niet wachten om meer te weten te komen? Voor nieuwe adverteerders lassen wij geen rustmomenten in. We snappen maar al te goed dat je graag alle mogelijkheden wil ontdekken. Lees dan ook snel verder.
Inspirerende quotes ontdekken, de perfecte bruiloft samenstellen, moodboards creëren en grappige kattenfoto’s ‘pinnen’. Met Pinterest kun je alle kanten op. Maar het is nog veel meer dan dat. Wist je dat Pinterest ingezet wordt in de zoektocht naar de mooiste producten en dat het kanaal dient als grote inspiratiebron? Uit onderzoek blijkt zelfs dat gebruikers Pinterest kiezen als een van de eerste middelen om ideeën op te doen en nieuwe producten te ontdekken. De koopintentie is dan ook heel hoog. Hoger dan op alle andere social media kanalen. Denk daar nog even de 734.000 dagelijks actieve Nederlandse ‘Pinteresters’ bij en het plaatje is compleet. Wil jij als adverteerder op Pinterest in een vroeg stadium van de klantreis in beeld komen bij de juiste doelgroep en je producten en ideeën in het daglicht te zetten? Slimme keuze!
Om te kunnen gaan adverteren op Pinterest moet je een bedrijfsprofiel hebben en je moet je website koppelen. Vervolgens is het tijd je marketingdoelen te bepalen. Denk hierbij aan de volgende doelstellingen:
Laat je doelgroep jouw aanbod, bedrijf en merk ontdekken. Zorg ervoor dat je opvalt en vooral dat je niet meer vergeten wordt.
Bereik je doelgroep op het juiste moment met de juiste advertenties. Moedig aan om actie te ondernemen, je product te kopen bijvoorbeeld.
Verhoog je omzet, zowel online als offline. Pinterest is het meest populaire winkelplatform en dus ideaal voor verkoopcampagnes.
Naast het selecteren van doelen is het ook mogelijk om deze af te stemmen op de juiste advertentievorm. Er zijn vier advertentievormen mogelijk:
Belangrijk bij alle advertentiesoorten is de visuele aantrekkelijkheid. De look-and-feel bepaalt de waarde en daarmee het succes van je pin. Wees dus ‘pintrekkelijk’!
Natuurlijk kun je pas echt successen boeken wanneer je in contact komt met de juiste doelgroep. Pinterest heeft dan ook meerdere targetingopties:
Nu je weet hoe het werkt, zetten we alle voordelen nog even voor je op een rijtje:
Wil jij graag vroeg in de klantreis kennismaken met je doelgroep, opvallen en een plekje krijgen in hun hoofd? Dan is het tijd om op ontdekkingsreis te gaan. Klaar voor de start? Go!
Onze blogartikelen
Met zo’n groot team aan specialisten en vakidioten verzamelen we veel tips. Deze zetten we graag voor je op een rij in onze blogartikelen. Lees ze hier.
Volg ons op