Hoe LinkedIn voor jouw bedrijf het verschil kan maken

29 Januari, 2020 18:54

Er staat ons dit jaar weer een hoop te wachten wat betreft online-marketingtrends. De verschuiving naar persoonlijke boodschappen en unieke content is al jaren een aanhoudende trend en ook dit jaar kunnen we er niet aan ontkomen. Zo ook op LinkedIn, dat in 2019 de 660 miljoen (!) gebruikers wereldwijd aantikte. In dit blog vind je alle laatste LinkedIn-trends! Zo weet je precies wat ons dit jaar te wachten staat.

LinkedIn Live voor groter publiek

Begin 2019 lanceerde LinkedIn de feature LinkedIn Live: een format waarin je jouw netwerk met een interactieve omgeving samenbrengt. LinkedIn Live-uitzendingen worden ingezet als online seminars, vergaderingen of debatten en leveren 100% meer interactie ten opzichte van organische posts. Momenteel is de feature voor een beperkt publiek beschikbaar, maar de verwachting is dat dit snel zal veranderen. Een cruciale tip voordat je LinkedIn Live officieel gaat gebruiken: testen, testen, testen!

How to: influencer marketing op LinkedIn

Naast influencer marketing op Facebook en Instagram zien we de verschuiving naar influencer marketing op LinkedIn. Voorheen zag je dat influencers zichzelf vooral inzetten voor B2C, maar ook voor B2B bieden ze kansen. Lijkt dit te hoog gegrepen? Een influencer is een persoon die invloed uitoefent op een bepaalde doelgroep. Het hoeft dus niet te betekenen dat deze persoon een beroemdheid is, óók op microniveau zijn mensen tot influencer te benoemen. Dit blijkt zelfs effectiever te zijn dan macro-influencers. Verdiep je in je doelgroep en bekijk wat er voor jouw business interessant kan zijn.

#Hashtags koppelen aan de bedrijfspagina

Wist je dat je hashtags kan toevoegen aan zowel je persoonlijke pagina als je bedrijfspagina? Hiermee blijf je op de hoogte van alle ontwikkelingen die zich in je branche afspelen. Daarnaast is het de ideale manier om de interactie aan te gaan met mensen binnen je doelgroep. Je kunt maximaal 3 hashtags toevoegen aan je bedrijfspagina. Je persoonlijke pagina heeft een onbeperkte limiet.

Deel je events met je netwerk

De LinkedIn Events-feature is terug van weggeweest! Eind vorig jaar voegde LinkedIn de optie toe om evenementen aan te maken, zoals we dat bij Facebook al jaren kennen. Ideaal voor zakelijke events of interne bijeenkomsten. Momenteel is deze optie alleen nog te gebruiken vanuit je persoonlijke account. Zal in 2020 deze optie ook beschikbaar komen voor bedrijven? Dat blijft nog even de vraag… Benieuwd wat LinkedIn voor jouw bedrijf kan betekenen? We bespreken dit graag met je. Neem gerust contact met ons op.

< Facebook Shops: een volwaardige webshop-functie binnen Facebook Kijk je alvast mee? Dé eerste 7 online marketing trends voor 2020! >

Samenwerken met iClicks?

Op werkdagen zijn wij telefonisch bereikbaar tussen 09.00 uur en 17.30 uur.

Sebastiaan Pool

Senior Online Marketing Consultant

Don van der Helm

Senior Online Marketing Consultant