Blog

4 manieren om de klantenreis te beïnvloeden met Google AdWords

4 manieren om de klantenreis te beïnvloeden met Google AdWords

De klantenreis is de reis die jouw klanten afleggen voordat ze overgaan tot een besluit in de vorm van een aankoop. Deze reis leidt langs diverse onlinekanalen en websites. Adverteerders kunnen deze reis manipuleren met behulp van verschillende marketingtools. Google AdWords is zo’n tool en biedt veel mogelijkheden. De reis van de klant wordt verdeeld in vijf fases: bewustwording, bekendheid, overweging, aankoop en loyaliteit. In deze blog behandelen wij vier van de vijf fases van de klantreis waaraan Google AdWords kan bijdragen.

Facebook gaat op de schop: wat betekent dit voor jouw bedrijf?

Facebook gaat op de schop: wat betekent dit voor jouw bedrijf?

Facebook voert binnenkort de grootste algoritme-verandering van de afgelopen jaren door. Berichten van je vrienden en familie krijgen voorrang ten opzichte van berichten van bedrijven en media. Wat betekent dat voor jouw bedrijf? Om dat goed te begrijpen, is ook van belang te begrijpen waarom Facebook deze stap zet.

Grote wijzigingen in Google Ad Grants

Grote wijzigingen in Google Ad Grants

Op 1 januari 2018 zijn er grote wijzigingen doorgevoerd in het Google AdWords programma voor non-profit organisaties.

Google update: wat je moet weten over de nieuwe richtlijnen voor meta descriptions

Google update: wat je moet weten over de nieuwe richtlijnen voor meta descriptions

De richtlijnen voor paginaomschrijvingen die getoond worden in Google's organische zoekresultaten, de zogenaamde meta descriptions, zijn door een recente Google update veranderd. In dit blog lees je wat er is veranderd en hoe je hierop kunt inspelen.

Het attributiemodel van AdWords: verschuif je focus

Het attributiemodel van AdWords: verschuif je focus

Conversies zijn van levensbelang om te bepalen hoe effectief je Google AdWords campagne is. In het verleden werd hierbij meestal gelet op de ‘laatste-klik’ conversie: de laatste advertentie waarop is geklikt alvorens de conversie (een aankoop, aanmelding, et cetera) op de website werd gedaan. Hier gaat echter verandering in komen.

Nieuwe interface Google AdWords

Nieuwe interface Google AdWords

Is het jou ook al opgevallen? De nieuwe interface van Google AdWords is vanaf deze maand voor alle adverteerders beschikbaar! In dit artikel geven we je een kort overzicht van de grootste veranderingen binnen de nieuwe gebruikersinterface.

Facebook introduceert ‘Marketplace’ in Nederland

Facebook introduceert ‘Marketplace’ in Nederland

Het online verkopen van producten is weer een stukje makkelijker geworden. Facebook heeft afgelopen week de dienst Marketplace geïntroduceerd in de Benelux: een gebruiksvriendelijke en handige nieuwe manier om spullen te verhandelen. Eind vorig jaar rolde de techgigant deze functie al uit in de VS, nu is het ook in 17 Europese landen beschikbaar.

In 4 stappen je Google Shopping campagne season proof

In 4 stappen je Google Shopping campagne season proof

De feestdagen lijken nog ver weg, maar staan toch alweer bijna voor de deur. Hoog tijd dus om jouw Google Shopping campagne weer onder de loep te nemen. Het is belangrijk om nu al stil te staan bij vorig jaar en te leren van de misgelopen kansen. Maar natuurlijk ook bij de successen! Door onderstaande stappen te volgen weet je zeker dat je dit jaar geen omzet misloopt met je Google Shopping campagne.

Google Mijn Bedrijf update: vragen stellen en beantwoorden bij bedrijfsvermeldingen in Google

Google Mijn Bedrijf update: vragen stellen en beantwoorden bij bedrijfsvermeldingen in Google

Onlangs heeft Google de functie vragen en antwoorden toegevoegd aan Google Mijn Bedrijf-vermeldingen. Deze nieuwe functie maakt het mogelijk om direct in Google vragen over een bedrijf of plaats te stellen en beantwoorden. 

Google Mijn Bedrijf update: URL's toevoegen aan je bedrijfsvermelding in Google

Google Mijn Bedrijf update: URL's toevoegen aan je bedrijfsvermelding in Google

Sinds enkele dagen is het mogelijk URL's toe te voegen aan je Google Mijn Bedrijf-vermelding. Zo kun je bijvoorbeeld een link toevoegen die leidt naar een pagina op je website waar bezoekers een afspraak kunnen maken of reserveringen kunnen doen.

Wat zijn de Dynamische Search Ads van Google?

Wat zijn de Dynamische Search Ads van Google?

Dynamic Search Ads (DSA) is de nieuwe generatie advertenties binnen het advertentiesysteem van Google AdWords. Via de tool DSA kun je op grote schaal zelf gegenereerde (dynamische) advertenties aan jouw doelgroep tonen via hun zoekterm in Google. Deze dynamische advertenties worden gebaseerd op de relevante content van jouw website of webshop. Geen tijd om te lezen? Bekijk hier de highlights: Dynamic Search Ads (DSA) zijn zelfgenererende advertenties op basis van een zoekopdracht in Google. Zeer gericht adverteren met een passende landingspagina zonder dat er een specifieke Google AdWords campagne hoeft te worden ingericht.

De locatie extensie in een nieuw jasje

De locatie extensie in een nieuw jasje

De locatie extensie klinkt je wellicht al bekend in de oren. Deze bestaat uit het adres, de route of de afstand tot een bedrijf bij een advertentie in de zoekresultaten van Google. Met één klik opent er zelfs een pagina met informatie over de openingstijden, telefoonnummers, foto’s en beoordelingen van de locatie worden vermeld. Aangezien het aantal mobiele zoekopdrachten nog steeds elk jaar toeneemt, is de locatie extensie vooral interessant voor lokale zoekopdrachten. Dat zijn zoekopdrachten waarbij, op basis van jouw locatie, resultaten worden vertoond.

Nieuwe functie in Google Mijn Bedrijf: berichten maken die bij je bedrijfsvermelding worden getoond

Nieuwe functie in Google Mijn Bedrijf: berichten maken die bij je bedrijfsvermelding worden getoond

Vanuit Google Mijn Bedrijf kun je nu berichten maken die direct bij je bedrijfsvermelding in Google worden getoond. Met deze nieuwe functie – in het Engels Google Posts genoemd – breng je nieuws, acties, evenementen of producten en diensten eenvoudig onder de aandacht.

Google Mijn Bedrijf-websites: wat je moet weten over de nieuwe websitebouwer in Google Mijn Bedrijf

Google Mijn Bedrijf-websites: wat je moet weten over de nieuwe websitebouwer in Google Mijn Bedrijf

Afgelopen week is er een nieuwe functie toegevoegd aan Google Mijn Bedrijf waarmee je gratis een Google Mijn Bedrijf-website kunt maken. Afgezien van een aantal helpdocumenten heeft Google (nog) niet veel aandacht besteed aan de lancering van deze nieuwe functie. Hieronder worden enkele vragen beantwoord over Google Mijn Bedrijf-websites.

Nieuwe uitbreiding Google AdWords tekstadvertentie

Nieuwe uitbreiding Google AdWords tekstadvertentie

Sinds begin 2017 is het mogelijk om binnen AdWords advertenties gebruik te maken van Extented Text Ads, ofwel ETA’s. De ETA stelt de adverteerder in staat om twee titels te gebruiken van elk 30 karakters, met daarbij een beschrijvende tekst van 80 karakters lang. Een flinke uitbreiding ten opzichte van de traditionele tekstadvertenties waarbij er slechts één titel mogelijk was van 25 karakters lang met twee losse beschrijvingsregels van ieder maximaal 35 karakters lang.

Google updatet het Local Guides programma: nieuw puntensysteem met 5 extra niveaus

Google updatet het Local Guides programma: nieuw puntensysteem met 5 extra niveaus

Google updatet het Local Guides programma: nieuw puntensysteem met 5 extra niveaus Google rolt deze week een grote update uit van het Local Guides programma. Zo is onder meer het puntensysteem op de schop gegaan en zijn er vijf Local Guide-niveaus toegevoegd. Een slimme manier van Google om de kwaliteit van Google Maps te (laten) verbeteren.

Recensies bij bedrijfsvermeldingen op Google prominenter in beeld

Recensies bij bedrijfsvermeldingen op Google prominenter in beeld

Deze week heeft Google een wijziging aangebracht in de mobiele weergave van bedrijfsvermeldingen. Bij organisaties met een Google Mijn Bedrijf pagina is er voortaan een nieuw tabje met recensies te zien. Onder dit tabje staan zowel Google recensies als ‘reviews van internet’.

6 Tips voor het maken van een landingspagina voor AdWords

6 Tips voor het maken van een landingspagina voor AdWords

Een landingspagina is de eerste pagina van een website waar een internetgebruiker op terechtkomt, bijvoorbeeld door het klikken op een AdWords advertentie na een zoekopdracht in Google. Dit is vaak het eerste contactmoment met de potentiële klant. Hier moet je goed gebruik van maken. In dit blog lees je zes praktische tips om je landingspagina voor AdWords te optimaliseren.

Nieuw Google label voor advertenties

Nieuw Google label voor advertenties

Is het jou ook al opgevallen? In de afgelopen weken zien steeds meer gebruikers het nieuwe advertentie label bij hun Google zoekadvertenties. In plaats van een groene achtergrond heeft het nieuwe advertentie-label een witte achtergrond met groene omlijning gekregen: Waarom verandert Google het advertentie-label? Google is continu bezig met het verbeteren van de ‘look en feel’ van de zoekresultaten pagina. Het advertentie-label heeft in de afgelopen jaren al vele verschillende vormen en kleuren gehad. Voorheen waren de advertenties te zien met een gele achtergrond. De keuze voor een witte achtergrond is vooral gericht op het stroomlijnen van de kleuren, het verbeteren van de leesbaarheid en voor het verbeteren van de mobiele gebruikerservaring.

3 opvallende SEO-trends voor 2017

3 opvallende SEO-trends voor 2017

Ondanks dat het jaar nog niet voorbij is, wordt er op het kantoor van iClicks alweer volop gespeculeerd over de SEO-trends die we komend jaar veel zullen gaan zien. Eén van de opvallende trends is voice search: het inspreken van zoekopdrachten. Wij blikken vooruit op de SEO-trends die wij verwachten te gaan zien in 2017. 1. Voice search is booming Als het aan Google ligt kunnen we in 2017 niet meer om de spraakberichten heen.

Opvallende social media updates november 2016

Opvallende social media updates november 2016

Het social media-landschap is erg veranderlijk: elke maand worden er ontelbare zichtbare én onzichtbare updates uitgevoerd. Zo heeft het uiterlijk van Facebook recentelijk een opfrisbeurt gekregen en heeft Instagram onlangs ‘Instagram Stories’ uitgerold. Er zijn echter nog meer updates geweest die het inzetten van social media nog aantrekkelijker maakt voor ondernemers.

Het gevaar van duplicate content

Het gevaar van duplicate content

Duplicate content op een website is killing voor diens vindbaarheid op Google. Veel ondernemers zijn zich echter niet bewust van het schadelijke effect en de gevolgen hiervan. We komen deze negatieve rankingsfactor dan ook vaak tegen op de websites van onze klanten. Maar wat is duplicate content precies en hoe valt dit te voorkomen?

Adverteren op LinkedIn: geschikt voor elk bedrijf?

Adverteren op LinkedIn: geschikt voor elk bedrijf?

Veel bedrijven zetten advertentiecampagnes op via Google Adwords en Facebook Ads. Minder bekend is het adverteren op LinkedIn. Dit is opvallend, aangezien LinkedIn nergens zo veel gebruikt wordt als in Nederland. Ruim 3,8 miljoen Nederlanders zitten regelmatig op LinkedIn. Ter vergelijking: in Nederland zijn er 2,6 miljoen mensen met een actief Twitteraccount.

5 redenen waarom bloggen belangrijk is

5 redenen waarom bloggen belangrijk is

Bloggen is een veelgebruikte strategie binnen SEO. Naast het feit dat blogs leuk zijn om te lezen, heeft het ook daadwerkelijk een positief effect voor de ranking van uw website in de zoekresultaten van Google. Wij gaven eerder al tips hoe u een succesvolle blog schrijft. In deze editie geven wij 5 redenen waarom bloggen belangrijk is voor uw website.

Populaire berichten Facebook bovenaan newsfeed

Populaire berichten Facebook bovenaan newsfeed

De komende weken gaat Facebook een nieuw algoritme uitrollen met wijzigingen die invloed hebben op Facebooks newsfeed. Momenteel worden er zoveel berichten op Facebook gepost dat het onmogelijk is om elk bericht te lezen. Facebook schept orde in de chaos door gebruikers automatisch meer berichten te laten zien die voor hen interessant zijn. 

De kracht van long tail zoekwoorden

De kracht van long tail zoekwoorden

Veel ondernemers kunnen meer winst halen uit long tail zoekwoorden. Door te kiezen voor long tail zoekwoorden maakt u meer kans om uw concurrenten in de ranking van Google te verslaan en zorgt u dat u meer omzet uit uw website haalt. In dit blog bekijken we de kracht van de long tail keywords.

Google lanceert uitgebreide tekstadvertenties in Nederland

Google lanceert uitgebreide tekstadvertenties in Nederland

Tijdens de jaarlijkse Google Performance Summit van afgelopen mei kondigde Google aan wijzingen te gaan doorvoeren binnen Google AdWords en Google Analytics. Google heeft nu de ‘uitgebreide tekstadvertenties’ (Extended Tekst Ads, ofwel ETA genoemd) gelanceerd in Nederland. In dit blog leest u meer over deze recente uitbreiding binnen Google AdWords.

Is Google geen zoekmachine meer?

Is Google geen zoekmachine meer?

Het spreekwoord ‘schoenmaker blijf bij je leest’ lijkt niet voor Google op te gaan. Waar het bedrijf in 1998 vanuit een garage startte als zoekmachine, doet Google tegenwoordig onderzoek in onder andere gezondheidzorg, transport en zelfs ruimtevaart.

Google Analytics: een goudmijn aan informatie

Google Analytics: een goudmijn aan informatie

Het optimaliseren van websites doen wij bij iClicks maar met één reden: zodat u er meer aan verdient. Maar hoe meet u eigenlijk hoe goed een website presteert? Dat gebeurt via Google Analytics, waarin talloze statistieken worden bijgehouden.

Hoe wordt uw bedrijf weergegeven in de lokale zoekresultaten?

Hoe wordt uw bedrijf weergegeven in de lokale zoekresultaten?

Voor potentiële klanten is een hoge zoekpositie van uw onderneming in Google tegenwoordig niet voldoende om te overtuigen. Mooie foto’s, recensies, openingstijden en contactgegevens laten ‘uw’ zoekresultaat er betrouwbaarder uitzien, waardoor mensen sneller geneigd zijn om op de link van uw website te klikken. Maar hoe zorgt u dat Google deze gegevens opneemt in uw zoekresultaat?

Getoond 1–30 van 1991234567

Samenwerken met iClicks?

Op werkdagen zijn wij telefonisch bereikbaar tussen 09.00 uur en 17.30 uur.

Stevan Otting

Online Marketing Consultant

Don van der Helm

Online Marketing Consultant