Blog

Nieuw Google label voor advertenties

Nieuw Google label voor advertenties

Is het jou ook al opgevallen? In de afgelopen weken zien steeds meer gebruikers het nieuwe advertentie label bij hun Google zoekadvertenties. In plaats van een groene achtergrond heeft het nieuwe advertentie-label een witte achtergrond met groene omlijning gekregen: Waarom verandert Google het advertentie-label? Google is continu bezig met het verbeteren van de ‘look en feel’ van de zoekresultaten pagina. Het advertentie-label heeft in de afgelopen jaren al vele verschillende vormen en kleuren gehad. Voorheen waren de advertenties te zien met een gele achtergrond. De keuze voor een witte achtergrond is vooral gericht op het stroomlijnen van de kleuren, het verbeteren van de leesbaarheid en voor het verbeteren van de mobiele gebruikerservaring.

3 opvallende SEO-trends voor 2017

3 opvallende SEO-trends voor 2017

Ondanks dat het jaar nog niet voorbij is, wordt er op het kantoor van iClicks alweer volop gespeculeerd over de SEO-trends die we komend jaar veel zullen gaan zien. Eén van de opvallende trends is voice search: het inspreken van zoekopdrachten. Wij blikken vooruit op de SEO-trends die wij verwachten te gaan zien in 2017. 1. Voice search is booming Als het aan Google ligt kunnen we in 2017 niet meer om de spraakberichten heen.

Opvallende social media updates november 2016

Opvallende social media updates november 2016

Het social media-landschap is erg veranderlijk: elke maand worden er ontelbare zichtbare én onzichtbare updates uitgevoerd. Zo heeft het uiterlijk van Facebook recentelijk een opfrisbeurt gekregen en heeft Instagram onlangs ‘Instagram Stories’ uitgerold. Er zijn echter nog meer updates geweest die het inzetten van social media nog aantrekkelijker maakt voor ondernemers.

Het gevaar van duplicate content

Het gevaar van duplicate content

Duplicate content op een website is killing voor diens vindbaarheid op Google. Veel ondernemers zijn zich echter niet bewust van het schadelijke effect en de gevolgen hiervan. We komen deze negatieve rankingsfactor dan ook vaak tegen op de websites van onze klanten. Maar wat is duplicate content precies en hoe valt dit te voorkomen?

Adverteren op LinkedIn: geschikt voor elk bedrijf?

Adverteren op LinkedIn: geschikt voor elk bedrijf?

Veel bedrijven zetten advertentiecampagnes op via Google Adwords en Facebook Ads. Minder bekend is het adverteren op LinkedIn. Dit is opvallend, aangezien LinkedIn nergens zo veel gebruikt wordt als in Nederland. Ruim 3,8 miljoen Nederlanders zitten regelmatig op LinkedIn. Ter vergelijking: in Nederland zijn er 2,6 miljoen mensen met een actief Twitteraccount.

5 redenen waarom bloggen belangrijk is

5 redenen waarom bloggen belangrijk is

Bloggen is een veelgebruikte strategie binnen SEO. Naast het feit dat blogs leuk zijn om te lezen, heeft het ook daadwerkelijk een positief effect voor de ranking van uw website in de zoekresultaten van Google. Wij gaven eerder al tips hoe u een succesvolle blog schrijft. In deze editie geven wij 5 redenen waarom bloggen belangrijk is voor uw website.

Populaire berichten Facebook bovenaan newsfeed

Populaire berichten Facebook bovenaan newsfeed

De komende weken gaat Facebook een nieuw algoritme uitrollen met wijzigingen die invloed hebben op Facebooks newsfeed. Momenteel worden er zoveel berichten op Facebook gepost dat het onmogelijk is om elk bericht te lezen. Facebook schept orde in de chaos door gebruikers automatisch meer berichten te laten zien die voor hen interessant zijn. 

De kracht van long tail zoekwoorden

De kracht van long tail zoekwoorden

Veel ondernemers kunnen meer winst halen uit long tail zoekwoorden. Door te kiezen voor long tail zoekwoorden maakt u meer kans om uw concurrenten in de ranking van Google te verslaan en zorgt u dat u meer omzet uit uw website haalt. In dit blog bekijken we de kracht van de long tail keywords.

Google lanceert uitgebreide tekstadvertenties in Nederland

Google lanceert uitgebreide tekstadvertenties in Nederland

Tijdens de jaarlijkse Google Performance Summit van afgelopen mei kondigde Google aan wijzingen te gaan doorvoeren binnen Google AdWords en Google Analytics. Google heeft nu de ‘uitgebreide tekstadvertenties’ (Extended Tekst Ads, ofwel ETA genoemd) gelanceerd in Nederland. In dit blog leest u meer over deze recente uitbreiding binnen Google AdWords.

Is Google geen zoekmachine meer?

Is Google geen zoekmachine meer?

Het spreekwoord ‘schoenmaker blijf bij je leest’ lijkt niet voor Google op te gaan. Waar het bedrijf in 1998 vanuit een garage startte als zoekmachine, doet Google tegenwoordig onderzoek in onder andere gezondheidzorg, transport en zelfs ruimtevaart.

Google Analytics: een goudmijn aan informatie

Google Analytics: een goudmijn aan informatie

Het optimaliseren van websites doen wij bij iClicks maar met één reden: zodat u er meer aan verdient. Maar hoe meet u eigenlijk hoe goed een website presteert? Dat gebeurt via Google Analytics, waarin talloze statistieken worden bijgehouden.

Hoe wordt uw bedrijf weergegeven in de lokale zoekresultaten?

Hoe wordt uw bedrijf weergegeven in de lokale zoekresultaten?

Voor potentiële klanten is een hoge zoekpositie van uw onderneming in Google tegenwoordig niet voldoende om te overtuigen. Mooie foto’s, recensies, openingstijden en contactgegevens laten ‘uw’ zoekresultaat er betrouwbaarder uitzien, waardoor mensen sneller geneigd zijn om op de link van uw website te klikken. Maar hoe zorgt u dat Google deze gegevens opneemt in uw zoekresultaat?

Uitgelicht social media-platform: Pinterest

Uitgelicht social media-platform: Pinterest

U heeft er ongetwijfeld weleens van gehoord: Pinterest, één van de snelst groeiende social media-platformen. In januari 2016 had Pinterest 100 miljoen actieve gebruikers, waarvan 2 miljoen afkomstig zijn uit Nederland. Opvallend: ongeveer 80% van de gebruikers is vrouw. Dit social media-kanaal heeft nog niet hetzelfde aantal leden als Facebook en Twitter, maar kan alsnog bijzonder effectief zijn voor uw social media-campagne.

De toekomstige wijzigingen binnen Google AdWords

De toekomstige wijzigingen binnen Google AdWords

Gisteren vond de jaarlijkse Google Performace Summit plaats. Tijdens deze Summit kondigde Google   grote wijzigingen aan voor Google AdWords, waarbij het zich richt op ‘Mobile First’. Google verlegt de focus naar de mobiele gebruiker, die op zoek is naar een product, dienst, bedrijf of winkel in de buurt.

Google Partners Award: iClicks wint!

Google Partners Award: iClicks wint!

Op uitnodiging van Google kwamen 12 mei de 150 beste online marketingbureaus van Europa, het Midden-Oosten en Afrika bij elkaar in Berlijn. Ook iClicks Nederland werd gevraagd om hier deel te nemen aan Google’s Ready To Rock-competitie. Emiel en Duncan, die namens iClicks’ AdWords-afdeling afreisden naar Duitsland, keerden met Google’s award onder de arm terug naar Nederland.

Chatbots en algoritmes: de nieuwste social media-ontwikkelingen

Chatbots en algoritmes: de nieuwste social media-ontwikkelingen

Social media zijn non-stop in beweging. Bij iClicks Nederland houden we de ontwikkelingen daarom strak in de gaten. Wij hebben de belangrijkste recente veranderingen op de grootste platforms geïnventariseerd.

4 tips voor een betrouwbare website

4 tips voor een betrouwbare website

Met ruim een miljard websites online is het belangrijk dat uw website zich onderscheidt van de rest. Uw bezoeker oordeelt immers in één oogopslag of hij uw website wilt bezoeken. Geloofwaardigheid is hierbij een belangrijke factor. Deze kunt u verhogen door uw pagina’s een betrouwbare uitstraling te geven.

Tien veelgebruikte vaktermen over zoekmachineoptimalisatie

Tien veelgebruikte vaktermen over zoekmachineoptimalisatie

Meta descriptions, bouncepercentages en responsive websites; de moeilijke termen vliegen u om de oren wanneer u zoekt naar meer informatie over zoekmachineoptimalisatie. Maar wat betekenen deze Engelse vaktermen eigenlijk?

5 redenen waarom u op uw eigen naam moet (blijven) adverteren

5 redenen waarom u op uw eigen naam moet (blijven) adverteren

Gefeliciteerd, uw doel is bereikt: u staat bovenaan in Google’s organische zoekresultaten! “Waarom adverteer ik dan nog met mijn eigen naam, ik rank organisch toch al goed?” Deze vraag wordt regelmatig gesteld aan onze Google AdWords-experts. In dit blog geven we dan ook vijf redenen waarom u wél moet adverteren met uw eigen naam.

3 tips om uw mobiele website te laten converteren

3 tips om uw mobiele website te laten converteren

Vandaag de dag bezoeken meer mensen uw website via een telefoon dan via een desktop. Mobiel is niet langer de toekomst; mobiel is het heden. Daarom is het uitermate belangrijk dat u uw bezoekers een mobielvriendelijke website voorschotelt: een zogenaamde responsive website. Zonder een responsive website loopt u bezoekers én conversies mis. iClicks geeft u drie tips om uw website ook op mobiele telefoons goed te laten converteren.

Bezoekersgedrag en SEO

Bezoekersgedrag en SEO

Google’s zoekresultaten zijn gebaseerd op honderden rankingfactoren. De laadsnelheid van de website, de autoriteit van het domein, het aantal inkomende links – ze spelen allemaal een rol in Google ’s algoritme. Een rankingfactor die een steeds belangrijkere rol gaat spelen is bezoekersgedrag.

Status Update: Browsergebruik anno 2016

Status Update: Browsergebruik anno 2016

Uw potentiële klanten komen via verschillende apparaten op uw website terecht. Dit doen ze natuurlijk niet alleen via een desktop of laptop, maar ook via een tablet of een mobiele telefoon. Hierbij gebruikt de bezoeker tevens altijd een browser naar keuze. Inzicht in het surfgedrag van de bezoeker geeft u de kans om uw website te optimaliseren. Welke devices en browsers worden het meeste gebruikt?

De gevolgen van een langzame website

De gevolgen van een langzame website

De meeste Nederlanders hebben een goede internetverbinding, waardoor de verwachtingen voor het wereldwijde web hooggespannen zijn: men wil hierdoor immers ook dat websites snel laden. Als het laden van een website te lang duurt, dan is de kans groot dat u potentiële klanten kwijtraakt. Uit onderzoek blijkt zelfs dat maar liefst 40% van de internetgebruikers een website verlaat als deze langer dan drie seconden moet laden.

Do’s and don’ts voor infographics

Do’s and don’ts voor infographics

Infographics worden steeds populairder. Vluchtige internetgebruikers houden immers van korte teksten die aantrekkelijk zijn opgemaakt. Maar hoe wordt uw infographic een succes? Wij leren u het maken van een infographic met behulp van – jawel – een infographic!

Facebook maakt adverteren via Messenger-app mogelijk

Facebook maakt adverteren via Messenger-app mogelijk

Vanaf het tweede kwartaal in 2016 is het voor bedrijven mogelijk om te adverteren via de Facebook Messenger-app. Bedrijven die al eens eerder contact hebben gehad met klanten, kunnen zo gerichter advertenties sturen naar hun doelgroep.

Facebook maakt adverteren via Messenger-app mogelijk

Facebook maakt adverteren via Messenger-app mogelijk

Vanaf het tweede kwartaal in 2016 is het voor bedrijven mogelijk om te adverteren via de Facebook Messenger-app. Bedrijven die al eens eerder contact hebben gehad met klanten, kunnen zo gerichter advertenties sturen naar hun doelgroep.

Breaking news: Facebook heeft een nieuwe ‘vind ik leuk’-functie

Breaking news: Facebook heeft een nieuwe ‘vind ik leuk’-functie

De traditionele Like-button is verleden tijd: Facebook komt met een nieuwe Like-functie, waarbij u de mogelijkheid heeft om verschillende emoties te tonen. Deze toepassing, die officieel ‘Reactions’ heet, is vanaf vandaag wereldwijd beschikbaar op desktop, tablet en mobiel.

Breaking news: Facebook heeft een nieuwe ‘vind ik leuk’-functie

Breaking news: Facebook heeft een nieuwe ‘vind ik leuk’-functie

De traditionele Like-button is verleden tijd: Facebook komt met een nieuwe Like-functie, waarbij u de mogelijkheid heeft om verschillende emoties te tonen. Deze toepassing, die officieel ‘Reactions’ heet, is vanaf vandaag wereldwijd beschikbaar op desktop, tablet en mobiel.

Google verandert weergave advertenties

Google verandert weergave advertenties

Google zal binnenkort geen advertenties meer vertonen aan de rechterkant van zijn organische zoekresultaten. Waar voorheen aan de rechterzijde betaalde advertenties werden getoond, heeft Google dit overzicht aangepast. Hierdoor barst er binnenkort mogelijk een hevige concurrentiestrijd los op Google.

Hoe bepaal ik welke content mijn website nodig heeft?

Hoe bepaal ik welke content mijn website nodig heeft?

Gevarieerde content is belangrijk om uw website hoog te laten ranken in Google. Voor veel ondernemers is het echter onduidelijk wat de inhoud van deze content moet zijn. Daarnaast schrijft u niet alleen om goede Google-resultaten te behalen; de inhoud van uw website dient natuurlijk ook de bezoekers van uw site te overtuigen. In dit blogbericht zetten wij 3 methoden op een rij die helpen bij het bepalen van de perfecte contentstrategie.

Getoond 1–30 van 1811234567

Samenwerken met iClicks?

Op werkdagen zijn wij telefonisch bereikbaar tussen 09.00 uur en 17.30 uur.

Raimond Jonkhoff

Sales Manager

Demian van Klingeren

Online Marketing Consultant