Online marketing blogs

Stap binnen in de wereld van online marketing. We houden je graag op de hoogte van de laatste ontwikkelingen, trends en handige tips & tricks.

Leer effectief schrijven voor B2B en B2C

Schrijven voor een zakelijke doelgroep (B2B) vraagt een totaal andere aanpak dan schrijven voor consumenten (B2C). Beide doelgroepen hebben andere verwachtingen en beslissingsprocessen, maar één ding blijft hetzelfde: je boodschap moet raak zijn. Hoe stem je je tekst af op jouw lezer, ongeacht of die lezer een manager of een consument is? In dit blog […]

5 redenen waarom fotografie belangrijk is voor jouw bedrijf

In de digitale wereld van vandaag spelen visuele elementen een grote rol in hoe jouw bedrijf wordt waargenomen. Of het nu op social media of je website is, professionele fotografie helpt je merk te versterken en een goede eerste indruk te maken. Stockfoto’s kunnen generiek overkomen, terwijl op maat gemaakte bedrijfsfoto’s jouw authenticiteit benadrukken en […]

Zo gebruik je de ‘kill your darlings’ methode

Als schrijver hoor je vaak de term ‘kill your darlings’. En nee, we hebben het niet over de romantische/thriller film uit 2013, maar over een effectieve schrijfmethode. Maar wat betekent deze uitdrukking precies? Waarom is het zo belangrijk? En hoe pas je het effectief toe? In deze blog leggen we het je uit en geven […]

De kracht van storytelling in contentmarketing

In de wereld van contentmarketing is er een gereedschap dat altijd schittert, ongeacht de evolutie van trends en technologieën: storytelling. Storytelling is een krachtig instrument waarmee je jouw merkbekendheid verhoogt, betrokkenheid vergroot en emotionele connecties met jouw doelgroep creëert. Laten we eens duiken in de diepte van storytelling in contentmarketing en ontdekken hoe jij dit […]

Google Core Update en Spam Update van maart 2024

Google heeft aangekondigd dat zij op 5 maart 2024 is begonnen met het uitrollen van meerdere belangrijke updates van de zoekmachine. Een van de updates is de Google maart 2024 Core Update, maar er zijn ook wijzigingen in het spambeleid doorgevoerd. Deze updates zijn bedoeld om de kwaliteit van zoekresultaten te verbeteren. Google wil namelijk […]

Consent Mode v2 – wat is het en waarom is het belangrijk?

Naarmate de digitale wereld evolueert, worden privacy en dataveiligheid steeds belangrijker voor zowel gebruikers als bedrijven. Vanaf maart 2024 wordt de Digital Markets Act (DMA) actief gehandhaafd. Dat betekent dat een aantal grote bedrijven, waaronder Google, verschillende verplichtingen opgelegd krijgen. In het kort komt het erop neer dat Google grotendeels zelf verantwoordelijk gemaakt wordt voor […]

Hoe Google Trends jou helpt met nieuwe contentideeën

Een stijgende grafiek met een blauwe raket die opstijgt en de tekst Google Trends voor nieuwe contentideeën

In de snel veranderende digitale wereld is het essentieel om op de hoogte te blijven van wat er leeft onder je doelgroep. Of je nu content creëert, markttrends analyseert of bijvoorbeeld een journalist bent, begrijpen wat mensen drijft en interesseert kan het verschil maken. Hier komt Google Trends om de hoek kijken – een krachtige […]

iClicks contentkalender 2024

De makkelijkste manier om jouw content te plannen! Wil je jouw content voor bijvoorbeeld je Social Media posts, Social Media advertising, blogs of Google Ads ver vooruit plannen, maar weet je niet goed waar je moet beginnen? Download dan onze iClicks contentkalender voor 2024! Zo weet je zeker dat je geen enkele kans mist om […]

Google is begonnen met blokkeren third party cookies in Chrome

Hoewel Google het in 2021 voor het eerst noemde, kondigde ze in oktober 2023 aan dat ze begin 2024 toch écht zouden starten met het uitfaseren van third party cookies voor Google Chrome. Op 4 januari voegden ze daad bij woord en zijn ze gestart met het blokkeren van third party cookies voor 1% van […]

Datagedreven marketing: de kracht van attribution modeling

Binnen marketing is het van belang om te begrijpen welke kanalen en/of campagnes bijdragen aan het genereren van waardevolle conversies. Dit geldt voor zowel leads als transacties. Wanneer marketeers deze informatie benutten kan het ze in staat stellen om budgetten effectiever te besteden en strategieën te optimaliseren. Eén van de krachtigste instrumenten om deze waardevolle […]

Maak vrijblijvend kennis

Maak geheel vrijblijvend kennis met ons, vul onderstaand formulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met jou op!

    We wijzen je op onze Algemene voorwaarden en Privacy statement iClicks Nederland B.V..