Blog

Google Mijn Bedrijf-update: producten toevoegen aan je bedrijfsvermelding

Google Mijn Bedrijf-update: producten toevoegen aan je bedrijfsvermelding

Onlangs heeft Google een nieuwe functie in Google Mijn Bedrijf toegevoegd: Producten. Met deze functie kun je als bedrijfseigenaar je producten direct onder de aandacht van (potentiële) klanten brengen via je bedrijfsvermelding.

Wordt TikTok hét nieuwe socialmediakanaal?

Wordt TikTok hét nieuwe socialmediakanaal?

Ooit gehoord van TikTok? Het is een van de meest gedownloade apps van dit moment. De nieuwe app is een zeer populaire muziekvideodienst onder tieners. Playbacken, dansen, challenges, korte filmpjes, grappen uithalen, een meme maken: niks is te gek. Meer weten? Ontdek meer over deze nieuwe app en de mogelijkheden. Eh TikTok, wat is dat? Ondanks dat TikTok de meest gedownloade app van dit moment is, heerst er ook nog veel onwetendheid.

Hoe herken je een workaholic? Onze iClickers vertellen het je.

Hoe herken je een workaholic? Onze iClickers vertellen het je.

Vandaag is het National Workaholics Day. De hoogste tijd om stil te staan bij dit fenomeen. Want wanneer val je nou echt onder de noemer workaholic? Als je dagelijks overwerkt? Je werk moeilijk kunt loslaten? Je e-mail elke minuut checkt? We vroegen onze collega’s wanneer je nou écht een workaholic bent.

Dé kenmerken van de verschillende socialmediakanalen

Dé kenmerken van de verschillende socialmediakanalen

Zondag 30 juni is het weer tijd voor een feestje. Tijd om Social Media Day te vieren! Eigenlijk vieren we dit feestje natuurlijk iedere dag, want we kunnen niet meer zonder social media. Massaal posten we de leukste foto’s, kijken we de schattigste kattenfilmpjes, ontdekken we het laatste nieuws en checken we meerdere keren per dag onze tijdlijnen. Als bedrijf kun je dan ook niet achterblijven. De kans dat je doelgroep actief is op social media is groot.

Succesvolle zomermarketing: zo werkt het!

Succesvolle zomermarketing: zo werkt het!

Vrijdag 21 juni is het weer zover: de start van de zomer! De tijd waarin de zon overuren draait, de terrassen vol zitten en we weer kennismaken met de positieve flow van de zomer. Heerlijk! Maar het is ook tijd om na te denken over succesvolle zomermarketing. Hoe het werkt? Wij vertellen je er meer over. Spread the summerfeelings Vrolijke kleuren, happy content, musthave producten en leuke acties. Dat wil je in de zomer vinden.

Google for Jobs staat voor de deur: are you ready?

Google for Jobs staat voor de deur: are you ready?

Goed vindbaar zijn met vacatures is steeds lastiger. En dan moet je ook nog eens zorgen voor aantrekkelijke vacatureteksten die de aandacht van je doelgroep vasthouden. Hoe doe je dat allemaal? Laten we bij de eerste stap beginnen: vindbaar zijn. Hoe zorg je ervoor dat jouw vacatures bovenaan verschijnen in de zoekresultaten? Daar weet Google for Jobs wel raad mee. Al meerdere landen, waaronder het Verenigd Koninkrijk, hebben kennisgemaakt met de nieuwe functie binnen Google.

Facebook in een nieuw jasje

Facebook in een nieuw jasje

Het is tijd om afscheid te nemen. Bekijk Facebook nog maar even goed, want het social-mediakanaal gaat compleet op de schop. Tijdens het jaarlijkse F8 event maakte Facebook-topman Mark Zuckerberg bekend dat Facebook een fris redesign krijgt. Het wordt de grootste verandering in vijf jaar. Benieuwd wat je voortaan niet meer terugziet en wat deze wijzigingen betekenen? Ontdek het in ons blog!

Zeg maar dag tegen de gemiddelde positie van Google Ads

Zeg maar dag tegen de gemiddelde positie van Google Ads

Het einde van de gemiddelde positie in Google Ads is in zicht. Vanaf september wordt alles anders en zie je niet meer welke gemiddelde positie je advertentie heeft. Of we dan nu ook gelijk moeten zeggen dat vroeger alles beter was… Laten we het erop houden dat aan al het goede ooit een eind komt, toch? Ondanks dat er een stukje nostalgie van Google Ads verdwijnt, vinden er gelukkig ook nieuwe ontwikkelingen plaats die het gemis van de gemiddelde positie een stukje dragelijker maken. Benieuwd wat er precies gaat veranderen en wat dit betekent? Ontdek het in ons blog.

It’s born: adverteren op Pinterest in Nederland!

It’s born: adverteren op Pinterest in Nederland!

Het is tijd voor beschuit met rode muisjes. Op 4 april is adverteren op Pinterest geboren in Nederland. Het platform en de eerste adverteerders maken het goed. Kun je niet wachten om meer te weten te komen? Voor nieuwe adverteerders lassen wij geen rustmomenten in. We snappen maar al te goed dat je graag alle mogelijkheden wil ontdekken. Lees dan ook snel verder.

Verhoog je conversie met YouTube TrueView for Action

Verhoog je conversie met YouTube TrueView for Action

Al lange tijd is YouTube een geschikt kanaal om de awareness van je bedrijf naar een hoger niveau te tillen. Je zendt door middel van een video een boodschap naar je doelgroep die deze waarneemt om vervolgens wellicht in een later stadium bij je terug te keren voor het verrichten van een actie. Het nieuwe campagnetype YouTube TrueView for Action focust zich niet op het latere stadium, maar op directe actie om zo een hogere conversie en meer leads te genereren. In dit blog leggen we je uit hoe het werkt en wat het voor jouw bedrijf kan betekenen.

OK Google, is mijn website ready voor voice search?

OK Google, is mijn website ready voor voice search?

Terwijl je heerlijk op de bank ligt opdracht geven om de televisie aan te zetten, de lampen te dimmen en een toffe serie te vinden. En nee, niet aan je partner… Het klinkt als een sprookje, maar het tegendeel is waar. Met voice search ontstaat er een nieuw tijdperk. Google geeft je sneller dan ooit antwoorden op al je vragen! Maar wat betekent deze ontwikkeling voor je SEO-strategie? In ons blog lees je het. Geen tijd om te lezen? We zetten de belangrijkste informatie voor je op een rijtje: Voice search is een nieuwe ontwikkeling waarbij gebruikers zoekresultaten ontvangen door gesproken zoekopdrachten.

Drie hoeraatjes voor de Nederlandse grammatica!

Drie hoeraatjes voor de Nederlandse grammatica!

Wanneer we schrijvend Nederland in hokjes plaatsen, blijven er twee groepen over. De echte taalfreaks van wie de nekharen overeind gaan staan bij het zien van taal- en spelfouten en degenen die zich mateloos ergeren wanneer ze verbeterd worden door deze freaks. Vandaag is het één groot feest voor de taalfreaks (en ja, daar vallen wij ‘iClickers’ ook onder). Hieperdepiep hoera, het is 4 maart: de dag van de grammatica! We vroegen al onze Content Specialisten naar hun top 5 grammatica-irritaties. Van welke fout krijg jij de ergste kriebels?

Social media: wat gebeurde er vorig jaar en wat staat ons te wachten?

Social media: wat gebeurde er vorig jaar en wat staat ons te wachten?

Social media zijn niet meer weg te denken uit ons leven. De social-kanalen doen er alles aan om je te laten genieten van een optimale beleving. Ze voeren dan ook regelmatig updates door. In dit blog kijken we terug op de meest opvallende ontwikkelingen van vorig jaar en nemen we je mee in de verwachtingen voor 2019. Instagram is on Specifieke content delen Laten we beginnen met het socialmedia-kanaal dat in 2018 absoluut niet stilletjes toekeek.

Meer bereik en hogere conversiewaarde met Smart Shopping campagnes

Meer bereik en hogere conversiewaarde met Smart Shopping campagnes

Google Ads blijft zich elke dag verder ontwikkelen en heeft de Smart Shopping functie nu voor iedereen beschikbaar gemaakt. Smart Shopping combineert de bestaande productfeed met Google’s machine learning om de advertenties op verschillende advertentienetwerken weer te geven. De eerste resultaten van onze klanten zijn verrassend goed en laten in sommige gevallen een stijging in het rendement zien tot wel 100 procent! Geen tijd om te lezen? Bekijk hier de highlights:

Google selecteerde iClicks met twee winnende cases

Google selecteerde iClicks met twee winnende cases

Steeds meer Nederlandse webshops doen mee aan de van oorsprong Amerikaanse Black Friday, de dag waarbij veel winkels en webshops stunten met speciale aanbiedingen voor de feestdagen. In de afgelopen drie jaar is het zoekvolume op de zoekterm ‘Black Friday’ meer dan verdubbeld. Onderstaande afbeelding geeft de stijging in het zoekvolume met betrekking tot Black Friday weer van 2016 tot 2018. Google Retail Celebrations Dit jaar was Google benieuwd wat voor unieke acties en opvallende resultaten diverse online marketing bureaus behaalden rondom Black Friday. Google had om die reden een leuke challenge bedacht: ‘Schrijf een case over nieuwe acties en behaalde resultaten en bepaal met jouw afdeling wie dit het beste heeft uitgevoerd.

Google Mijn Bedrijf-update: chatten met klanten

Google Mijn Bedrijf-update: chatten met klanten

Door de nieuwe functie Berichten kun je als bedrijfseigenaar nu chatten met (potentiële) klanten via de Google Mijn Bedrijf-app. In dit blog lees je hoe deze nieuwe functie werkt, wat de voordelen zijn en hoe deze update samenhangt met eerdere ontwikkelingen binnen Google Mijn Bedrijf.

Een dag in het leven van een Content Specialist bij iClicks

Een dag in het leven van een Content Specialist bij iClicks

Wat doe je nu eigenlijk de hele dag? Een vraag die ik als Content Specialist nogal eens naar mijn hoofd geslingerd krijg. Daarom neem ik je vandaag mee in mijn werkdag bij iClicks. Start van de dag Elke dag stap ik om 6:45 uur op mijn fiets richting het treinstation. De trein nadert het perron in Lelystad. Ik loop letterlijk binnen één minuut het kantoor van iClicks binnen.

5 tips om je voor te bereiden op Black Friday

5 tips om je voor te bereiden op Black Friday

Sinds enkele jaren is Black Friday overgewaaid uit Amerika naar Nederland. Om mensen naar de winkels te trekken, adverteren veel webshops met speciale aanbiedingen. Dit jaar valt Black Friday op vrijdag 23 november en lopen veel aanbiedingen door tot Cyber Monday, de maandag erna. Dit is hét begin van het seizoen voor alle kerstinkopen. Geen tijd om te lezen? Bekijk hier de highlights: Verschillende webshops doen mee aan Black Friday en dit aantal groeit jaarlijks.

Google Mijn Bedrijf update: direct boeken in Google nu mogelijk bij steeds meer bedrijven

Google Mijn Bedrijf update: direct boeken in Google nu mogelijk bij steeds meer bedrijven

Wellicht was het je al opgevallen: je kunt nu bij steeds meer bedrijven direct in Google een 'boeking' doen, bijvoorbeeld een tafel reserveren bij een restaurant of een afspraak inplannen bij een schoonheidssalon. De nieuwe functie versnelt het boekingsproces, waardoor gebruikers minder stappen hoeven te nemen om tot een conversie te komen.

Update: Google Ads advertenties nu nog uitgebreider

Update: Google Ads advertenties nu nog uitgebreider

Google blijft innoveren op het gebied van tekstadvertenties. In 2017 schreven we al een blog over de uitgebreide tekstadvertenties (ETA’s) en kregen adverteerders tot wel 50% meer advertentieruimte tot hun beschikking. Deze wijziging heeft sindsdien gezorgd voor 20% hogere doorklikratio’s op de Google Ads advertenties. In deze update lees je meer over de recente uitbreiding van de Google Ads advertenties. Wat houdt de verandering in? Vanaf eind augustus zijn de tekstadvertentie nog verder uitgebreid.

Google Mijn Bedrijf update: menu en diensten toevoegen aan je bedrijfsvermelding in Google

Google Mijn Bedrijf update: menu en diensten toevoegen aan je bedrijfsvermelding in Google

Onlangs heeft Google een nieuwe functie uitgerold in Google Mijn Bedrijf: Menu en Services. Deze functie maakt het mogelijk om je menu of diensten direct te laten zien bij je bedrijfsvermelding in Google.

De nieuwe Google AdWords interface komt eraan

De nieuwe Google AdWords interface komt eraan

Adverteerders die de afgelopen weken in hun Google AdWords (straks Google Ads) account hebben ingelogd zullen waarschijnlijk de melding voorbij hebben zien komen: de vorige versie van Google AdWords zal gaan verdwijnen. Google schakelt accounts de komende maanden geleidelijk over naar de nieuwe interface.

Google AdWords verder als Google Ads

Google AdWords verder als Google Ads

Na 18 jaar zet Google een streep door het merk AdWords als gevolg van de vele veranderingen in het consumentengedrag. De consumentenbetrokkenheid is gegroeid en is steeds complexer geworden. Zo is het gebruik van smartphones volledig geïntegreerd in ons dagelijks leven. Daardoor switchen mensen snel tussen het zoeken naar producten en diensten, het kijken van video’s op YouTube en het spelen van spelletjes. Google Ads speelt hierop in door het voor adverteerders van alle formaten eenvoudiger te maken om waardevolle en betrouwbare advertenties voor consumenten te publiceren, geschikt voor verschillende apparaten en schermen.

Meer omzet uit je Google AdWords campagne door A/B testing.

Meer omzet uit je Google AdWords campagne door A/B testing.

Een A/B test wordt ingezet om twee factoren met elkaar te vergelijken. Het doel van de test is om meer rendement te halen uit je AdWords campagne maar ook uit je website. Zo kun je met een A/B test de effectiviteit van een aanpassing op je website meten waardoor je meer omzet behaalt, maar je kan ook denken aan het testen van advertenties, e-mailcampagnes of social media posts.

Pas op voor onofficiële AVG-keurmerken

Pas op voor onofficiële AVG-keurmerken

Waarschuwing voor misleidende AVG-keurmerk mails De nieuwe Europese privacywetgeving AVG is nog geen drie weken van kracht en er zijn al verschillende alarmerende meldingen over bedrijven die misbruik maken van de verwarring die heerst rondom deze nieuwe wetgeving. De kans is groot dat jij de afgelopen weken een mail hebt ontvangen waarin je werd verzocht om een AVG-keurmerk aan te vragen. Met dit zogenaamde AVG-keurmerk zou je volledig voldoen aan de nieuwe richtlijnen, zo claimt de verzender van de e-mail. De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) heeft inmiddels een officiële waarschuwing afgekondigd voor deze misleidende e-mails.

4 manieren om de klantenreis te beïnvloeden met Google AdWords

4 manieren om de klantenreis te beïnvloeden met Google AdWords

De klantenreis is de reis die jouw klanten afleggen voordat ze overgaan tot een besluit in de vorm van een aankoop. Deze reis leidt langs diverse onlinekanalen en websites. Adverteerders kunnen deze reis manipuleren met behulp van verschillende marketingtools. Google AdWords is zo’n tool en biedt veel mogelijkheden. De reis van de klant wordt verdeeld in vijf fases: bewustwording, bekendheid, overweging, aankoop en loyaliteit. In deze blog behandelen wij vier van de vijf fases van de klantreis waaraan Google AdWords kan bijdragen.

Facebook gaat op de schop: wat betekent dit voor jouw bedrijf?

Facebook gaat op de schop: wat betekent dit voor jouw bedrijf?

Facebook voert binnenkort de grootste algoritme-verandering van de afgelopen jaren door. Berichten van je vrienden en familie krijgen voorrang ten opzichte van berichten van bedrijven en media. Wat betekent dat voor jouw bedrijf? Om dat goed te begrijpen, is ook van belang te begrijpen waarom Facebook deze stap zet.

Grote wijzigingen in Google Ad Grants

Grote wijzigingen in Google Ad Grants

Op 1 januari 2018 zijn er grote wijzigingen doorgevoerd in het Google AdWords programma voor non-profit organisaties.

Google update: wat je moet weten over de nieuwe richtlijnen voor meta descriptions

Google update: wat je moet weten over de nieuwe richtlijnen voor meta descriptions

De richtlijnen voor paginaomschrijvingen die getoond worden in Google's organische zoekresultaten, de zogenaamde meta descriptions, zijn door een recente Google update veranderd. In dit blog lees je wat er is veranderd en hoe je hierop kunt inspelen.

Het attributiemodel van AdWords: verschuif je focus

Het attributiemodel van AdWords: verschuif je focus

Conversies zijn van levensbelang om te bepalen hoe effectief je Google AdWords campagne is. In het verleden werd hierbij meestal gelet op de ‘laatste-klik’ conversie: de laatste advertentie waarop is geklikt alvorens de conversie (een aankoop, aanmelding, et cetera) op de website werd gedaan. Hier gaat echter verandering in komen.

Getoond 1–30 van 22412345678

Samenwerken met iClicks?

Op werkdagen zijn wij telefonisch bereikbaar tussen 09.00 uur en 17.30 uur.

Don van der Helm

Senior Online Marketing Consultant

Stevan Otting

Online Marketing Consultant