slider

iClicks: de weg naar jouw online succes

Bepaal jouw route Wie gingen je voor?

Online marketing blogs

Stap binnen in de wereld van online marketing. We houden je graag op de hoogte van de laatste ontwikkelingen, trends en handige tips & tricks.

Wat jij moet weten over de Google Helpful Content update

Wat jij moet weten over de Google Helpful Content update

Al sinds we ons kunnen herinneren is content een essentieel onderdeel van een goede én stabiele ranking, maar als we dieper duiken in de contentwereld, dan zitten er nog wel wat ogen en haken aan echte sterke content. En dat weet Google ook maar al te goed. In dit blog vertellen we je meer over de recentste Google update, namelijk de Google Helpful Content update.

iClicks is één van de initiatiefnemers voor het eerste kwaliteitskeurmerk voor online marketing bureaus

iClicks is één van de initiatiefnemers voor het eerste kwaliteitskeurmerk voor online marketing bureaus

De online vindbaarheid en zichtbaarheid van je bedrijf is nog nooit zo belangrijk geweest. Een betrouwbare onlinemarketingpartner is dan ook goud waard. Maar hoe weet je nu of je te maken hebt met een kwalitatief en betrouwbaar online marketing bureau? Tot vandaag was dat vooral een kwestie van mond-tot-mond reclame en een dosis vertrouwen. Om je als bedrijf écht zekerheid en een vorm van bescherming te bieden lanceren we, in samenwerking met 8 andere bureaus, hét ‘Online Marketing Keurmerk’. Wij zien dit als een noodzakelijke stap om ons vakgebied naar een hoger niveau te tillen en ook onze geloofwaardigheid te waarborgen.

Wat is Performance Max?

Wat is Performance Max?

Een hagelnieuw campagnetype in Google Ads! Google probeert met Performance Max op eenvoudige wijze advertenties in de hele marketing funnel aan te kunnen bieden. Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan videoadvertenties en displaybanners voor mensen die nog hoog in de funnel zitten. Zij zijn vaak nog niet zover om direct een aankoop te doen, dus zichtbaar zijn bij je doelgroep in deze fase van hun customer journey kan allesbepalend zijn. Andere voorbeelden zijn tekstadvertenties in Google Search of Google Shopping advertenties voor mensen die lager in de funnel zitten en bereid zijn om op korte termijn een aankoop te doen. Ook remarketing is een onderdeel van Performance Max. Voorheen moest je al deze campagnes apart instellen. Met Performance Max kan dat nu in één campagne.

De Facebook & Instagram Advertising begrippenlijst

De Facebook & Instagram Advertising begrippenlijst

Een tijdje geleden hebben we je de belangrijkste begrippen van SEA uitgelegd. Nu gaan we in op de begrippen die je moet weten als je bezig gaat met Social Media Advertising, en dan met name Facebook en Instagram Advertising.

Sliders op je website? Geen goed idee!

Sliders op je website? Geen goed idee!

Heb jij een slider op je website, dan moeten we je helaas iets mededelen, want: silders zijn conversiedodend. In dit blog lees je over de drie belangrijkste redenen waarom sliders geen goed idee zijn voor je website en wat je juist wél kunt doen om dezelfde informatie op een andere manier te tonen.

De impact van Googles mei 2022 core update

De impact van Googles mei 2022 core update

Op dit moment heeft Google er net een nieuwe core update op zitten. Een spannende en interessante periode voor de online marketing wereld. Want wat was het effect van deze update precies? Tijdens dit soort updates vinden de meeste verschuivingen in zoekposities plaatst. Google update namelijk het algoritme dat de zoekresultaten bepaalt. Merk je verschuivingen in je zoekposities of je verkeer? Lees dan snel verder, want we vertellen je alles over wat de Google mei 2022 core update inhoudt.

Dit zijn de belangrijkste begrippen om te weten voor SEA!

Dit zijn de belangrijkste begrippen om te weten voor SEA!

Of je nu al bekend bent in de online marketing wereld of er net in stapt, het is altijd goed om te weten wat bepaalde begrippen binnen SEA precies inhouden. We hebben de belangrijkste begrippen en hun betekenis kort en bondig op een rijtje gezet. Lees je mee?

Zet persuasieve content in en overtuig je klanten

Zet persuasieve content in en overtuig je klanten

SEO en conversie optimalisatie zijn beide zeer belangrijk voor je website. Niet alleen voor de vindbaarheid, maar ook om ervoor te zorgen dat je website gebruiksvriendelijk is. Maar wat nou als je deze twee onderdelen combineert?

Cookies en Google Advertising: hoe werkt dat?

Cookies en Google Advertising: hoe werkt dat?

Begin 2018 is er heel wat veranderd rondom de online privacy van internetgebruikers. Het Europees Hof van Justitie heeft toen namelijk uitspraak gedaan over de wetgeving van de cookiemelding en GDPR. Sindsdien is het voor alle websites verplicht om te voldoen aan deze wetgeving. Maar wat zijn cookies nou eigenlijk en hoe zorg je ervoor dat je website aan alle eisen voldoet? We zetten alles voor je op een rijtje.

Amazon Advertising: wat is het precies?

Amazon Advertising: wat is het precies?

We keken er met z’n allen naar uit: maart 2020. In die maand ging Amazon.nl live en sindsdien is het een grote speler die steeds meer marktaandeel verovert op de Nederlandse markt. Sinds de lancering hebben verschillende webshops Amazon.nl getest als extra verkoopkanaal voor hun producten. De concurrentiestrijd barstte los en dat veroorzaakte problemen. Want hoe kun je er, naast het optimaliseren van je product listing, nou voor zorgen dat jouw producten zichtbaar zijn? We leggen je graag uit hoe je Amazon Advertising optimaal kunt inzetten.