Online marketing blogs

Stap binnen in de wereld van online marketing. We houden je graag op de hoogte van de laatste ontwikkelingen, trends en handige tips & tricks.

Wat jij moet weten over de Google Helpful Content update

Al sinds we ons kunnen herinneren is content een essentieel onderdeel van een goede én stabiele ranking, maar als we dieper duiken in de contentwereld, dan zitten er nog wel wat haken en ogen aan echte sterke content. En dat weet Google ook maar al te goed. In dit blog vertellen we je meer over […]

Wat is Performance Max?

Een hagelnieuw campagnetype in Google Ads! Google probeert met Performance Max op eenvoudige wijze advertenties in de hele marketing funnel aan te kunnen bieden. Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan videoadvertenties en displaybanners voor mensen die nog hoog in de funnel zitten. Zij zijn vaak nog niet zover om direct een aankoop te doen, dus […]

De Facebook & Instagram Advertising begrippenlijst

Een tijdje geleden hebben we je de belangrijkste begrippen van SEA uitgelegd. Nu gaan we in op de begrippen die je moet weten als je bezig gaat met Social Media Advertising, en dan met name Facebook en Instagram Advertising. Wat houdt Social Media Advertising precies in? De naam zegt het eigenlijk al, namelijk adverteren op […]

Sliders op je website? Geen goed idee!

Heb jij een slider op je website, dan moeten we je helaas iets mededelen, want: silders zijn conversiedodend. In dit blog lees je over de drie belangrijkste redenen waarom sliders geen goed idee zijn voor je website en wat je juist wél kunt doen om dezelfde informatie op een andere manier te tonen. Heb jij […]

De impact van Googles mei 2022 core update

Google Core Update Mei 2022

Op dit moment heeft Google er net een nieuwe core update op zitten. Een spannende en interessante periode voor de online marketing wereld. Want wat was het effect van deze update precies? Tijdens dit soort updates vinden de meeste verschuivingen in zoekposities plaatst. Google update namelijk het algoritme dat de zoekresultaten bepaalt. Merk je verschuivingen […]

Dit zijn de belangrijkste begrippen om te weten voor SEA!

Of je nu al bekend bent in de online marketing wereld of er net in stapt, het is altijd goed om te weten wat bepaalde begrippen binnen SEA precies inhouden. We hebben de belangrijkste begrippen en hun betekenis kort en bondig op een rijtje gezet. Lees je mee? Wat is SEA precies? Allereerst, wat is […]

Zet persuasieve content in en overtuig je klanten

Logo iClicks in het zwart

De content op je website is natuurlijk bedoeld om je bedrijf te presenteren en te informeren. Maar wist je dat je het ook kan inzetten om de lezer in de juiste richting te duwen? Door persuasieve content te schrijven overtuig je jouw klanten niet alleen visueel, maar ook tekstueel. Maar hoe zet je persuasieve content […]

Cookies en Google Advertising: hoe werkt dat?

Cookies in vergrootglas

Begin 2018 is er heel wat veranderd rondom de online privacy van internetgebruikers. Het Europees Hof van Justitie heeft toen namelijk uitspraak gedaan over de wetgeving van de cookiemelding en GDPR. Sindsdien is het voor alle websites verplicht om te voldoen aan deze wetgeving. Maar wat zijn cookies nou eigenlijk en hoe zorg je ervoor […]

Amazon Advertising: wat is het precies?

We keken er met z’n allen naar uit: maart 2020. In die maand ging Amazon.nl live en sindsdien is het een grote speler die steeds meer marktaandeel verovert op de Nederlandse markt. Sinds de lancering hebben verschillende webshops Amazon.nl getest als extra verkoopkanaal voor hun producten. De concurrentiestrijd barstte los en dat veroorzaakte problemen. Want […]

Maak vrijblijvend kennis

Maak geheel vrijblijvend kennis met ons, vul onderstaand formulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met jou op!

    We wijzen je op onze Algemene voorwaarden en Privacy statement iClicks Nederland B.V..