Online marketing blogs

Stap binnen in de wereld van online marketing. We houden je graag op de hoogte van de laatste ontwikkelingen, trends en handige tips & tricks.

Grote wijzigingen in Google Ad Grants

Op 1 januari 2018 zijn er grote wijzigingen doorgevoerd in het Google AdWords programma voor non-profit organisaties. Google heeft het AdWords beleid voor non-profit organisaties aangescherpt. Beheerders van Google AdWords non-profit accounts (Google AdWords Grants) moeten nu rekening houden met het volgende advertentiebeleid:   Om de relevantie van een Google AdWords campagne te waarborgen stelt […]

Google update: wat je moet weten over de nieuwe richtlijnen voor meta descriptions

De richtlijnen voor paginaomschrijvingen die getoond worden in Google’s organische zoekresultaten, de zogenaamde meta descriptions, zijn door een recente Google update veranderd. In dit blog lees je wat er is veranderd en hoe je hierop kunt inspelen. Geen tijd om te lezen? Bekijk hier de highlights: Door een recente Google update worden er nu langere meta […]

Het attributiemodel van AdWords: verschuif je focus

Conversies zijn van levensbelang om te bepalen hoe effectief je Google AdWords campagne is. In het verleden werd hierbij meestal gelet op de ‘laatste-klik’ conversie: de laatste advertentie waarop is geklikt alvorens de conversie (een aankoop, aanmelding, et cetera) op de website werd gedaan. Hier gaat echter verandering in komen. Alle stappen tellen Sinds een […]

Nieuwe interface Google AdWords

s het jou ook al opgevallen? De nieuwe interface van Google AdWords is vanaf deze maand voor alle adverteerders beschikbaar! In dit artikel geven we je een kort overzicht van de grootste veranderingen binnen de nieuwe gebruikersinterface. Geen tijd om te lezen? Bekijk hier de highlights: Lay-out en Design veranderingen Bij het openen van de […]

Facebook introduceert ‘Marketplace’ in Nederland

Het online verkopen van producten is weer een stukje makkelijker geworden. Facebook heeft afgelopen week de dienst Marketplace geïntroduceerd in de Benelux: een gebruiksvriendelijke en handige nieuwe manier om spullen te verhandelen. Eind vorig jaar rolde de techgigant deze functie al uit in de VS, nu is het ook in 17 Europese landen beschikbaar. Facebook is al […]

In 4 stappen je Google Shopping campagne season proof

De feestdagen lijken nog ver weg, maar staan toch alweer bijna voor de deur. Hoog tijd dus om jouw Google Shopping campagne weer onder de loep te nemen. Het is belangrijk om nu al stil te staan bij vorig jaar en te leren van de misgelopen kansen. Maar natuurlijk ook bij de successen! Door onderstaande […]

Google Mijn Bedrijf update: vragen stellen en beantwoorden bij bedrijfsvermeldingen in Google

Onlangs heeft Google de functie vragen en antwoorden toegevoegd aan Google Mijn Bedrijf-vermeldingen. Deze nieuwe functie maakt het mogelijk om direct in Google vragen over een bedrijf of plaats te stellen en beantwoorden.  Geen tijd om te lezen? Bekijk hier de belangrijkste informatie: Google heeft onlangs de nieuwe functie vragen en antwoorden uitgerold. Door de nieuwe functie kun je nu […]

Google Mijn Bedrijf update: URL’s toevoegen aan je bedrijfsvermelding in Google

Sinds enkele dagen is het mogelijk URL’s toe te voegen aan je Google Mijn Bedrijf-vermelding. Zo kun je bijvoorbeeld een link toevoegen die leidt naar een pagina op je website waar bezoekers een afspraak kunnen maken of reserveringen kunnen doen. Geen tijd om te lezen? Bekijk hier de belangrijkste informatie: Je kunt in Google Mijn Bedrijf […]

Wat zijn de Dynamische Search Ads van Google?

Dynamic Search Ads (DSA) is de nieuwe generatie advertenties binnen het advertentiesysteem van Google AdWords. Via de tool DSA kun je op grote schaal zelf gegenereerde (dynamische) advertenties aan jouw doelgroep tonen via hun zoekterm in Google. Deze dynamische advertenties worden gebaseerd op de relevante content van jouw website of webshop. Geen tijd om te […]

De locatie extensie in een nieuw jasje

De locatie extensie klinkt je wellicht al bekend in de oren. Deze bestaat uit het adres, de route of de afstand tot een bedrijf bij een advertentie in de zoekresultaten van Google. Met één klik opent er zelfs een pagina met informatie over de openingstijden, telefoonnummers, foto’s en beoordelingen van de locatie worden vermeld. Aangezien […]

Maak vrijblijvend kennis

Maak geheel vrijblijvend kennis met ons, vul onderstaand formulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met jou op!

    We wijzen je op onze Algemene voorwaarden en Privacy statement iClicks Nederland B.V..