Online marketing blogs

Stap binnen in de wereld van online marketing. We houden je graag op de hoogte van de laatste ontwikkelingen, trends en handige tips & tricks.

Google Mijn Bedrijf-websites: wat je moet weten over de nieuwe websitebouwer in Google Mijn Bedrijf

Afgelopen week is er een nieuwe functie toegevoegd aan Google Mijn Bedrijf waarmee je gratis een Google Mijn Bedrijf-website kunt maken. Afgezien van een aantal helpdocumenten heeft Google (nog) niet veel aandacht besteed aan de lancering van deze nieuwe functie. Hieronder worden enkele vragen beantwoord over Google Mijn Bedrijf-websites. Lees hoe je er zelf een kunt maken. […]

Nieuwe uitbreiding Google AdWords tekstadvertentie

Sinds begin 2017 is het mogelijk om binnen AdWords advertenties gebruik te maken van Extented Text Ads, ofwel ETA’s. De ETA stelt de adverteerder in staat om twee titels te gebruiken van elk 30 karakters, met daarbij een beschrijvende tekst van 80 karakters lang. Een flinke uitbreiding ten opzichte van de traditionele tekstadvertenties waarbij er […]

Google updatet het Local Guides programma: nieuw puntensysteem met 5 extra niveaus

Google rolt deze week een grote update uit van het Local Guides programma. Zo is onder meer het puntensysteem op de schop gegaan en zijn er vijf Local Guide-niveaus toegevoegd. Een slimme manier van Google om de kwaliteit van Google Maps te (laten) verbeteren. Wat is het Local Guides programma? Als Local Guide help je […]

Recensies bij bedrijfsvermeldingen op Google prominenter in beeld

Deze week heeft Google een wijziging aangebracht in de mobiele weergave van bedrijfsvermeldingen. Bij organisaties met een Google Mijn Bedrijf pagina is er voortaan een nieuw tabje met recensies te zien. Onder dit tabje staan zowel Google recensies als ‘reviews van internet’. Google recensies Het aantal Google recensies en het waarderingscijfer staan nog altijd prominent […]

6 Tips voor het maken van een landingspagina voor AdWords

Een landingspagina is de eerste pagina van een website waar een internetgebruiker op terechtkomt, bijvoorbeeld door het klikken op een AdWords advertentie na een zoekopdracht in Google. Dit is vaak het eerste contactmoment met de potentiële klant. Hier moet je goed gebruik van maken. In dit blog lees je zes praktische tips om je landingspagina […]

Nieuw Google label voor advertenties

Is het jou ook al opgevallen? In de afgelopen weken zien steeds meer gebruikers het nieuwe advertentie label bij hun Google zoekadvertenties. In plaats van een groene achtergrond heeft het nieuwe advertentie-label een witte achtergrond met groene omlijning gekregen. Waarom verandert Google het advertentie-label? Google is continu bezig met het verbeteren van de ‘look en […]

3 opvallende SEO-trends voor 2017

Ondanks dat het jaar nog niet voorbij is, wordt er op het kantoor van iClicks alweer volop gespeculeerd over de SEO-trends die we komend jaar veel zullen gaan zien. Eén van de opvallende trends is voice search: het inspreken van zoekopdrachten. Wij blikken vooruit op de SEO-trends die wij verwachten te gaan zien in 2017. […]

Opvallende social media updates november 2016

Logo iClicks in het zwart

Het social media-landschap is erg veranderlijk: elke maand worden er ontelbare zichtbare én onzichtbare updates uitgevoerd. Zo heeft het uiterlijk van Facebook recentelijk een opfrisbeurt gekregen en heeft Instagram onlangs ‘Instagram Stories’ uitgerold. Er zijn echter nog meer updates geweest die het inzetten van social media nog aantrekkelijker maakt voor ondernemers. Adverteren via Facebook Messenger […]

Het gevaar van duplicate content

Duplicate content op een website is killing voor diens vindbaarheid op Google. Veel ondernemers zijn zich echter niet bewust van het schadelijke effect en de gevolgen hiervan. We komen deze negatieve rankingsfactor dan ook vaak tegen op de websites van onze klanten. Maar wat is duplicate content precies en hoe valt dit te voorkomen? Wat […]

Maak vrijblijvend kennis

Maak geheel vrijblijvend kennis met ons, vul onderstaand formulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met jou op!

    We wijzen je op onze Algemene voorwaarden en Privacy statement iClicks Nederland B.V..