Online marketing blogs

Stap binnen in de wereld van online marketing. We houden je graag op de hoogte van de laatste ontwikkelingen, trends en handige tips & tricks.

Adverteren op LinkedIn: geschikt voor elk bedrijf?

Veel bedrijven zetten advertentiecampagnes op via Google Adwords en Facebook Ads. Minder bekend is het adverteren op LinkedIn. Dit is opvallend, aangezien LinkedIn nergens zo veel gebruikt wordt als in Nederland. Ruim 3,8 miljoen Nederlanders zitten regelmatig op LinkedIn. Ter vergelijking: in Nederland zijn er 2,6 miljoen mensen met een actief Twitteraccount. LinkedIn is niet […]

5 redenen waarom bloggen belangrijk is

Bloggen is een veelgebruikte strategie binnen SEO. Naast het feit dat blogs leuk zijn om te lezen, heeft het ook daadwerkelijk een positief effect voor de ranking van uw website in de zoekresultaten van Google. Wij gaven eerder al tips hoe u een succesvolle blog schrijft. In deze editie geven wij 5 redenen waarom bloggen […]

Populaire berichten Facebook bovenaan newsfeed

De komende weken gaat Facebook een nieuw algoritme uitrollen met wijzigingen die invloed hebben op Facebooks newsfeed. Momenteel worden er zoveel berichten op Facebook gepost dat het onmogelijk is om elk bericht te lezen. Facebook schept orde in de chaos door gebruikers automatisch meer berichten te laten zien die voor hen interessant zijn. Dit was altijd […]

De kracht van long tail zoekwoorden

Veel ondernemers kunnen meer winst halen uit long tail zoekwoorden. Door te kiezen voor long tail zoekwoorden maakt u meer kans om uw concurrenten in de ranking van Google te verslaan en zorgt u dat u meer omzet uit uw website haalt. In dit blog bekijken we de kracht van de long tail keywords. Iedere […]

Google lanceert uitgebreide tekstadvertenties in Nederland

Tijdens de jaarlijkse Google Performance Summit van afgelopen mei kondigde Google aan wijzingen te gaan doorvoeren binnen Google AdWords en Google Analytics. Google heeft nu de ‘uitgebreide tekstadvertenties’ (Extended Tekst Ads, ofwel ETA genoemd) gelanceerd in Nederland. In dit blog leest u meer over deze recente uitbreiding binnen Google AdWords. De ETA is een toevoeging […]

Is Google geen zoekmachine meer?

Het spreekwoord ‘schoenmaker blijf bij je leest’ lijkt niet voor Google op te gaan. Waar het bedrijf in 1998 vanuit een garage startte als zoekmachine, doet Google tegenwoordig onderzoek in onder andere gezondheidzorg, transport en zelfs ruimtevaart. Heeft het nog wel zin om in zoekmachine optimalisatie te investeren wanneer Google zich intussen bezighoudt met zelfrijdende auto’s […]

Google Analytics: een goudmijn aan informatie

Het optimaliseren van websites doen wij bij iClicks maar met één reden: zodat u er meer aan verdient. Maar hoe meet u eigenlijk hoe goed een website presteert? Dat gebeurt via Google Analytics, waarin talloze statistieken worden bijgehouden. Dit grote bos met cijfers en grafieken schrikt veel mensen af, terwijl het juist een goudmijn aan […]

Uitgelicht social media-platform: Pinterest

U heeft er ongetwijfeld weleens van gehoord: Pinterest, één van de snelst groeiende social media-platformen. In januari 2016 had Pinterest 100 miljoen actieve gebruikers, waarvan 2 miljoen afkomstig zijn uit Nederland. Opvallend: ongeveer 80% van de gebruikers is vrouw. Dit social media-kanaal heeft nog niet hetzelfde aantal leden als Facebook en Twitter, maar kan alsnog […]

Hoe wordt uw bedrijf weergegeven in de lokale zoekresultaten?

Voor potentiële klanten is een hoge zoekpositie van uw onderneming in Google tegenwoordig niet voldoende om te overtuigen. Mooie foto’s, recensies, openingstijden en contactgegevens laten ‘uw’ zoekresultaat er betrouwbaarder uitzien, waardoor mensen sneller geneigd zijn om op de link van uw website te klikken. Maar hoe zorgt u dat Google deze gegevens opneemt in uw […]

De toekomstige wijzigingen binnen Google AdWords

Gisteren vond de jaarlijkse Google Performace Summit plaats. Tijdens deze Summit kondigde Google   grote wijzigingen aan voor Google AdWords, waarbij het zich richt op ‘Mobile First’. Google verlegt de focus naar de mobiele gebruiker, die op zoek is naar een product, dienst, bedrijf of winkel in de buurt. Lokale advertenties op Google Maps Google Maps […]

Maak vrijblijvend kennis

Maak geheel vrijblijvend kennis met ons, vul onderstaand formulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met jou op!

    We wijzen je op onze Algemene voorwaarden en Privacy statement iClicks Nederland B.V..